Citat:
Ursprungligen postat av
NewDeer
Avslutar denna nu.
9. The Good Mother
https://i.imgur.com/oHU82wU.jpg
Fascinating..(för dom som förstår den referensen)
Jag minns filmens huvudhandling väl och
Liam Neeson's roll, då jag såg filmen vid någon av visningarna på SVT under andra halvan av 90-talet eller om det möjligtvis kan varit på TV1000Cinema(som också sände den ser jag nu). Jag hade däremot glömt av att det var Diane Keaton som spelade den lilla flickans mamma, även om den biten kom tillbaka i minnet när jag kollade upp filmen nu.
Regisserad av
Leonard Nimoy dessutom, den detaljen minns jag också för jag var ett trekkie vid tidpunkten och hajade till när jag såg hans namn vid filmens end credits. Var inte insatt i att han hade regisserat udda lågmälda draman, och blev rejält förvånad över vem som hade regisserat filmen jag just suttit och sett på.
Dock var jag och Fiskmånglaren, som upprepade min gissning på äppelmos-filmen..

..nästan på rätt årtal, såpas mycket syntes ju.
Filmen gick trots Sveriges förhållandevis liberala syn på sexuella ämnen ämnet aldrig upp på svensk bio. Jag har ju film att se så det räcker och blir över för två livstider, men blir mer och mer sugen på att göra det till en ännu en röda tråd-grej att se minst en film per gissnings-omgång som man blev intresserad av eller hade sett men glömt av.
The Good Mother (1988) hade solklart blivit denna omgångens val.
Jag tackar för omgången och skäms för mitt bitvis usla minne.
En annan trådrelaterad detalj jag funderat på, i synnerhet efter att jag kommit in i omgångar av både NewDeer, Dobbels och förmodligen fler samma minut som dom postades, och därmed omgående tagit 3-5 bilder sannolikt innan någon annan ens hunnit se omgången. Det blir lite
orättvist beroende på om man har turen att se en ny omgång precis när den läggs upp eller först flera timmar senare.
Skulle en lösning kunna vara att den som tänkt posta en omgång förvarnar om det i en post och bestämmer en tidpunkt senare under dagen eller dagen därpå, då omgången kommer postas, så dom som är intresserade har lika stor chans att vara med precis när den postas och briljera med sitt minne?