2023-01-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Grove Ove #165 fikk 1 år og 8 mnd
https://dumpen.se/2023/01/19/groveove-sitter-pa-gaddkollo/?fbclid=IwAR1bQUeN9co-KmN6cyfKfmyIiUpLYaZHY8lm1hB3bcS5qaZJ7nTE7_OIqh8
https://dumpen.se/2022/11/16/grove-ove-napp-165-mariestad/
Skitstraff.
Citera
2023-01-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Jag tror att jag förstår lite vad han menar. Det måste vara något med juridiken som sätter stopp på varför vi inte har bättre lagar som skyddar våra barn. Har efterlyst det innan här i tråden att det vore intressant om någon med juridikkunskaper kunde förklara varför det ser ut som det gör.
Ren bullshit och ingen av de fyra grundlagarna berör det Ankan dillar om, däremot finns både yttrandefrihetslagen och tryckfrihetslagen grundlagsskyddade.
Citera
2023-01-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
räcker ju samma barn ser tiktok influencers som säger de säljer trosor och bilder till killar/män som ger dessa unga tjejer inspiration till att börja göra liknande för att dryga ut veckopengen föräldrarna bara ger på 20kr till 1000kr eller mer. Så att man förklarar för barn givetvis men de kommer se influensers som de kommer lyssna på och försöka göra samma sak som, de som har 300.000 visningar och 1 miljon följare eller liknande.
Beklagar. Låt inte dina barn fortsätta vara så korkade och oinformerade.
Citera
2023-01-19, 18:45
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Ren bullshit och ingen av de fyra grundlagarna berör det Ankan dillar om, däremot finns både yttrandefrihetslagen och tryckfrihetslagen grundlagsskyddade.
Kan dessvärre inte ge synpunkter på det. Mina kunskaper är bristfälliga inom just juridik. Därför vore det intressant om någon kunnig inom det området kunde klargör lita vad som gäller.
Citera
2023-01-19, 18:45
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jaha vilka grundlagar alar om integritet då?
Fri- och rättigheter innefattar bl. a. mötesfrihet, att polisen ger sig in i random kommunikation rimmar dåligt med det. De måste ha en tydlig brottsmisstanke för att göra det. Men jag är ju just ingen jurist så jag kan ha fel, men då får någon bevisa det innan jag ändrar åsikt.
Citera
2023-01-19, 18:55
Avslutad
Citat:

Ingen av dem säger dock, att man får yttra eller trycka vad som helst hur som helst. Googla t.ex "Cissi Wallin".
Citera
2023-01-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fri- och rättigheter innefattar bl. a. mötesfrihet, att polisen ger sig in i random kommunikation rimmar dåligt med det. De måste ha en tydlig brottsmisstanke för att göra det. Men jag är ju just ingen jurist så jag kan ha fel, men då får någon bevisa det innan jag ändrar åsikt.
Hahaha, verkligen INTE jurist, inte heller grundläggande skolgång tycks det. Tjena. Som sagt tryck- och yttrandefrihetslagarna är riktiga grundlagar. De berör Dumpen mer.

I Sverige har vi fyra grundlagar:

1. Regeringsformen

2. Successionsordningen

3. Tryckfrihetsförordningen

4. Yttrandefrihetsgrundlagen..

https://www.regeringen.se/sa-styrs-sverige/grundlagar-och-demokratiskt-deltagande/grundlagarna/
Citera
2023-01-19, 19:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Dessa lagar ger medborgare rättigheter, de ger inte myndigheter rättigheter.
Citera
2023-01-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Ingen av dem säger dock, att man får yttra eller trycka vad som helst hur som helst. Googla t.ex "Cissi Wallin".
Nej men ankan hävdar att Gäddornas rätt att grooma barn och ha sex med barn han bedömer samtycker är grundlagsskyddad.
Citera
2023-01-19, 19:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Hahaha, verkligen INTE jurist, inte heller grundläggande skolgång tycks det. Tjena. Som sagt tryck- och yttrandefrihetslagarna är riktiga grundlagar. De berör Dumpen mer.

I Sverige har vi fyra grundlagar:

1. Regeringsformen

2. Successionsordningen

3. Tryckfrihetsförordningen

4. Yttrandefrihetsgrundlagen..

https://www.regeringen.se/sa-styrs-sverige/grundlagar-och-demokratiskt-deltagande/grundlagarna/
Det är i regeringsformen det står vad myndigheter får göra. mot enskilda medborgare.
Citera
2023-01-19, 19:04
Medlem
Citat:
Dessa lagar ger medborgare rättigheter, de ger inte myndigheter rättigheter.
Det pågår redan vad som bedöms och benämns som berättigad provokation i en mängd olika brottsbekämpande åtgärder. Det kommer utökas och i visa fall behövs det, dom i fallet med äckel som tycker de har rätt att skicka kukbilder till småtjejer.
Citera
2023-01-19, 19:05
Medlem
Citat:
Det är i regeringsformen det står vad myndigheter får göra. mot enskilda medborgare.
Nej, där står det vad det är för regeringsform, dvs en parlamentarisk monarki och demokrati, samt hur landet ska styras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in