2023-01-19, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det ena förtar inte det andra, föräldrarna bör informera sina barn redan när första mobilen inköps och sedan fortsättningsvis prata med barnen återkommande om faror på internet.
[...]

Det hjälper föga, då barn (pga "omogen" prefrontal cortex, vilket har nämnts tidigare i tråden), dels glömmer förmaningar så snart något "spännande" uppenbarar sig, och dels inte har förmågan att föreställa sig framtida resultat av sina egna beslut.

Någon ömsesidig information (och skyldighet för sajter med "explicit informationutbyte" att hantera sådant) om den kontaktsökandes ålder vore önskvärd, även om man inte vill förlita sig på BankID.

Barnets föräldrar borde kunna ange åldern på det Smartphoneinnehande barnet. Att t.ex klicka sig förbi Dumpens "18-årsruta" är, minst sagt, inte tillfyllest.
Citera
2023-01-19, 15:03
Medlem
snooper123s avatar
Det var väl någon gädda som tog livet av sig?
Vilket nr var det?
Citera
2023-01-19, 15:45
Medlem
Grove Ove #165 fikk 1 år og 8 mnd
https://dumpen.se/2023/01/19/groveove-sitter-pa-gaddkollo/?fbclid=IwAR1bQUeN9co-KmN6cyfKfmyIiUpLYaZHY8lm1hB3bcS5qaZJ7nTE7_OIqh8
https://dumpen.se/2022/11/16/grove-ove-napp-165-mariestad/
Citera
2023-01-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Det var väl någon gädda som tog livet av sig?
Vilket nr var det?
1:44:44 inn, mann med blå bil og hund
https://www.bitchute.com/video/DR7yL4PRnm4R/
Citera
2023-01-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det ena förtar inte det andra, föräldrarna bör informera sina barn redan när första mobilen inköps och sedan fortsättningsvis prata med barnen återkommande om faror på internet.

Sen är det bra om just polisen får ta fast pedofilerna så att de kan lagföras.

Näämen har du räknat ut det där själv?
Citera
2023-01-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag har sagt det flera gånger sedan långt tillbaka i tråden att det blir svårt. Man kan tycka en sak, men att få till det är inte lätt.

Jag hävdar att grundlag kan ställa till det, jag är ingen jurist men utifrån logik kan man inte införa detta utan att avvika från grundlag, kanske man kan avika i vissa fall, men då måste en omfattande motivering framföras. Vilket kan vara svårt.

Jag förstod inte ett enda dugg av det där? Vill du prova igen?
Citera
2023-01-19, 16:12
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag tror att jag förstår lite vad han menar. Det måste vara något med juridiken som sätter stopp på varför vi inte har bättre lagar som skyddar våra barn. Har efterlyst det innan här i tråden att det vore intressant om någon med juridikkunskaper kunde förklara varför det ser ut som det gör.
Citera
2023-01-19, 16:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Från riksdagen.se

Grundlagarna är svårare att ändra än andra lagar. Det ska finnas tid för eftertanke och konsekvenserna av en grundlagsändring måste vara extra genomtänkta. Tanken är att skydda demokratin. Riksdagen ska inte kunna fatta förhastade beslut som till exempel begränsar människors fri- och rättigheter.

För att ändra en grundlag krävs att riksdagen fattar två likadana beslut och att det hålls ett riksdagsval mellan de två besluten. Väljarna ska kunna ta ställning till förslaget om grundlagsändring och välja den riksdag som tycker som de själva gör i frågan.

"Att utgå från att medborgarna är brottslingar, vilket man gör när man fiskar random person, utmanar människors fri- och rättigheter".

Att dumplingarna inte tycker så håller inte juridiskt.

Är ju också lite som att en civil polisbil skulle köra 2 meter bakom och jaga upp dig i överfart, och sedan ta ditt körkort. Det är inte okej enligt dina fri- och rättigheter.
Citera
2023-01-19, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Du strävar efter en behärskad diskussionsnivå, det är bra.
Det, plus att jag försöker vara så precis som möjligt med vad jag menar.

Citat:
Kanske inte riktigt jämförbart, men jag fattar din poäng och jag tycker att den håller.
Jag skulle nog säga att det finns tre nivåer här.

Den första är rent tankebrott, dvs att man inte har gjort något fel alls, men man skulle givet vissa omständigheter. Jag tror ytterst få skulle vilja se ett samhälle där detta är straffbart. Kan exempelvis tänka mig att det finns åtskilliga människor i den här tråden som hade dödat en gädda om de visste att de kunde komma undan med det.

Den andra är när någon luras att visa handlingsbenägenhet, men där situationen är sådan att ett brott aldrig kan fullbordas. Det är här Dumpen opererar.

Och den sista någon är helt enkelt fullbordat brott. Här är det självklart att man ska straffas.

Jag lutar åt att andra nivån inte bör vara straffbar.

Citat:
Jag tycker inte heller synd om gäddorna. Men nog är det så att vissa uthängningar gott kunde ha låtits bli. Personligen vill jag ha en rejält tung lax i håven och ingen efferbliven mört. Antar att du tycker detsamma.
Allra helst vill jag att det inte finns några gäddor att fånga.
Citera
2023-01-19, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Från riksdagen.se

Grundlagarna är svårare att ändra än andra lagar. Det ska finnas tid för eftertanke och konsekvenserna av en grundlagsändring måste vara extra genomtänkta. Tanken är att skydda demokratin. Riksdagen ska inte kunna fatta förhastade beslut som till exempel begränsar människors fri- och rättigheter.

För att ändra en grundlag krävs att riksdagen fattar två likadana beslut och att det hålls ett riksdagsval mellan de två besluten. Väljarna ska kunna ta ställning till förslaget om grundlagsändring och välja den riksdag som tycker som de själva gör i frågan.

"Att utgå från att medborgarna är brottslingar, vilket man gör när man fiskar random person, utmanar människors fri- och rättigheter".

Att dumplingarna inte tycker så håller inte juridiskt.

Är ju också lite som att en civil polisbil skulle köra 2 meter bakom och jaga upp dig i överfart, och sedan ta ditt körkort. Det är inte okej enligt dina fri- och rättigheter.

Ett sådant försök har jag varit utsatt för en gång, då jag åkte i en 2-taktsSAAB. "Löste" det genom att dra ut choken en smula, vilket fick den "maskerade" snutbilen att omvärvas av oljerök. Det fick visserligen snutarna att stanna mig, med frågan om "det brann i min bil", men de fick ingen anledning att sätta fast mig.

I övrigt tycker(!) jag, att ditt resonemang är adekvat.
Citera
2023-01-19, 17:02
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det, plus att jag försöker vara så precis som möjligt med vad jag menar.

Jag skulle nog säga att det finns tre nivåer här.

Den första är rent tankebrott, dvs att man inte har gjort något fel alls, men man skulle givet vissa omständigheter. Jag tror ytterst få skulle vilja se ett samhälle där detta är straffbart. Kan exempelvis tänka mig att det finns åtskilliga människor i den här tråden som hade dödat en gädda om de visste att de kunde komma undan med det.

Den andra är när någon luras att visa handlingsbenägenhet, men där situationen är sådan att ett brott aldrig kan fullbordas. Det är här Dumpen opererar.

Och den sista någon är helt enkelt fullbordat brott. Här är det självklart att man ska straffas.

Jag lutar åt att andra nivån inte bör vara straffbar.

Allra helst vill jag att det inte finns några gäddor att fånga.

Enligt mig uppviglar Dumpen till brott. Eftersom det är dom som söker upp översexuella och förståndshandikappade män på nätet, och hetsar fram till ett möte.

Oftast genom att inleda kontakten, och låtsas vara mellan 14-15 år, och direkt börja skicka barnporr för att mjuka upp "gäddan", och hur sugna dom är på att bli av med oskulden, av Lennart 70 plus, med en ölmage som hette duga.

Extremt orealistiskt scenario som jag beskrev ovan, men tyvärr är det så Dumpen jobbar.

Finns dock, en skock får i tråden, aka dumplingar som tycker att Dumpens arbete är fullt normalt.
Att männen som fastnar, förtjänar att hängas ut. Helst ska dom också dö, likaså "gäddornas" anhöriga får skylla sig själva, fast "gäddan" inte har gjort något olagligt överhuvudtaget, i majoriteten av alla fallen.
Citera
2023-01-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Några extra swishinkomster kan de väl dessutom inte räkna med...?

Det tror jag nog. Särskilt nu när Sara varit duktig på gäddfronten genom att rada upp nya i lagom takt. Tidigare hade man abstinens och fick nöja sig med en ny freakshow på söndagar i bästa fall. Rivstart på 2023 med en klar förbättring.

Det minsta man kan göra är att swisha henne en slant för ett enastående arbete och för löpande omkostnader som livet ute på vägarna medför. Avverkar 1000 mil/månad och käkar vid den lokala korvkiosken. Sånt kostar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in