Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Det, plus att jag försöker vara så precis som möjligt med vad jag menar.
Jag skulle nog säga att det finns tre nivåer här.
Den första är rent tankebrott, dvs att man inte har gjort något fel alls, men man skulle givet vissa omständigheter. Jag tror ytterst få skulle vilja se ett samhälle där detta är straffbart. Kan exempelvis tänka mig att det finns åtskilliga människor i den här tråden som hade dödat en gädda om de visste att de kunde komma undan med det.
Den andra är när någon luras att visa handlingsbenägenhet, men där situationen är sådan att ett brott aldrig kan fullbordas. Det är här Dumpen opererar.
Och den sista någon är helt enkelt fullbordat brott. Här är det självklart att man ska straffas.
Jag lutar åt att andra nivån inte bör vara straffbar.
Allra helst vill jag att det inte finns några gäddor att fånga.

Enligt mig uppviglar Dumpen till brott. Eftersom det är dom som söker upp översexuella och förståndshandikappade män på nätet, och hetsar fram till ett möte.
Oftast genom att inleda kontakten, och låtsas vara mellan 14-15 år, och direkt börja skicka barnporr för att mjuka upp "gäddan", och hur sugna dom är på att bli av med oskulden, av Lennart 70 plus, med en ölmage som hette duga.
Extremt orealistiskt scenario som jag beskrev ovan, men tyvärr är det så Dumpen jobbar.
Finns dock, en skock får i tråden, aka dumplingar som tycker att Dumpens arbete är fullt normalt.
Att männen som fastnar, förtjänar att hängas ut. Helst ska dom också dö, likaså "gäddornas" anhöriga får skylla sig själva, fast "gäddan" inte har gjort något olagligt överhuvudtaget, i majoriteten av alla fallen.