Citat:
Ursprungligen postat av
MiniHoudini
Tack!
Är det någon speciell kost som du skulle rekommendera eller är det den mångsidiga kosten där man ska undvika för mycket onyttigt? Att pacea är något jag kämpar med att lära mig just nu men tror också det kommer bli superviktigt för min framtida vardag. Borrelia har dom kollat mig noggrant för men i övrigt är det enda som dom hittat vid blodanalys brister på B12, folsyra och D-vitamin vilket jag nu tar kosttillskott för. Ingen aning om vad en parasitrens skulle vara - skulle du kunna berätta mer?
Det finns massor av saker du potentiellt kan vara känslig för. Jag var tvungen att sluta med allt och bara äta ekologiska (alla grönsaker och frukter ska vara ekologiska medan man provar) morötter, willys fryst kyckling (som man kokar och tar hand om buljongen på), broccoli, blomkål, smör och så lite kolhydrater som möjligt.
När jag landat på den kosten så började jag lägga till en mat i taget för att se om det förändrade mitt mående. Det visade sig att jag är kraftigt överkänslig för anti-nutrienter, bekämpningsmedel, fluor, histaminer, mjölkprotein - bland annat. Det finns ME-grupper på Fejjan där man delar med sig av kunskaper.
Du kan fråga mig via PM. Det är enklare så.
Parasitrens:
https://www.naringsfysiolog.se/news-notes/2017/11/30/hur-blir-man-av-med-parasiter