2023-01-19, 12:02
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du kanske har ett sunkigt underliv med flytningar eller skakar inte snoken efter toabesök, naturligtvis förutsätter jag en normal-kropp.

Skillnaden mellan oss är att jag tipsar och du hatar.

Hade ingen aning om att människor kan bli arga för en kalsong, och det låter lite ilands-problem för mig eller vad säger du.
"Jag kanske har jag kanske har".
Jävla dålig attityd.
Om du vill spara på tvättandet så gör det.
Om du inte anser något vara smutsigt så tvätta inte det.
Om du inte byter underkläder varje dag, vem bryr sig.
Men att tipsa om att vara medvetet smutsig för att det är en god gärning är fan bra dumt.

Jag blöter pappret också och är inte klar innan röven är ren. Ni resten torrgnider och går omkring och luktar bajs.
Citera
2023-01-19, 12:03
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
"Jag kanske har jag kanske har".
Jävla dålig attityd.
Om du vill spara på tvättandet så gör det.
Om du inte anser något vara smutsigt så tvätta inte det.
Om du inte byter underkläder varje dag, vem bryr sig.
Men att tipsa om att vara medvetet smutsig flr att det är en god gärning är fan bra dumt.

Jag blöter pappret också och är inte klar innan röven är ren. Ni resten torrgnider och går omkring och luktar bajs.
Konstigt, jag har aldrig känt bajsdoft på stan i hela mitt liv.

Ditt bollande med blött toa-papper antyder en fobi. Du har bajsskräck.

Noterar din egen tråd "Vem bryr sig om apkoppor". Gay med mycket sexkontakter? Då är dags-rena kalsonger naturligtvis bra att ha. Sedan stoppar man in den i stjärten.
Citera
2023-01-19, 12:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
På tv4 i dag (Efter fem) tog dom upp att man ska vädra trosorna i stället för att tvätta, för miljöns skull.
Detta stod på tvättlappen.
Vädra trosorna istället för att tvätta de.

https://www.tv4play.se/program/efter-fem/%C3%A5rets-milj%C3%B6uppmaning-v%C3%A4dra-trosorna-ist%C3%A4llet-f%C3%B6r-att-tv%C3%A4tta/20421058

Vad tycker ni?
Funkar det även på Kallingar?

Mina engelska kallingar är numera märka att de ska tvättas i 30 grader Celsius, det är snäppet bättre än att vädra fillingarna men ändå helt åt helvete äckligt. Minst 60 gradet för underkläder, det vet alla. Men nu ska ju jorden räddas och då får alla hjälpa till!
Citera
2023-01-19, 12:05
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Konstigt, jag har aldrig känt bajsdoft på stan i hela mitt liv.

Ditt bollande med blött toa-papper antyder en fobi.

Noterar din egen tråd "Vem bryr sig om apkoppor". Gay med mycket sexkontakter? Då är dags-rena kalsonger naturligtvis bra att ha. Sedan stoppar man in den i stjärten.
Du är bara glad att någon skriver till dig. 🖐️

Håll dig ren.👍
Citera
2023-01-19, 12:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Då vänder man dom ut och in.

Lyd nu!!!

Först bak-och-fram, sedan uto-och-in, fjärde dagen blir det ut-och-in-bak-och-fram.

Först på femte dagen vädrar man dem och sedan börjar man om!
Citera
2023-01-19, 12:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Mina engelska kallingar är numera märka att de ska tvättas i 30 grader Celsius, det är snäppet bättre än att vädra fillingarna men ändå helt åt helvete äckligt. Minst 60 gradet för underkläder, det vet alla. Men nu ska ju jorden räddas och då får alla hjälpa till!
Ha, 30 grader, det känns kallt för ett finger i vatten under 37 grader.

Jag tvättar allt i 60 grader. Om några klädesplagg dör av det så slänger jag dem och köper aldrig mera det märket.

Om man tvättar sin tröja i bara 30 grader så kanske inte mitt tips "vädra så kan du ha den i 1-2 veckor" inte fungerar.

I min barndom, vi pratar 1970/80-talet, tvättade man alla kallingar i 90 grader med lakanen. Helt självklart bäst. De såg ganska gråa ut med tiden, man köpte sällan nya.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-01-19 kl. 12:11.
Citera
2023-01-19, 12:08
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
3-4 dagar med kallingar. Vad du är äcklig. Linne och underkläder ska man byta varje dag. Om man inte har råd är en sak. Lever du i naturen och frisk luft är en annan.
Du verkar vara en äcklig jävel och det underbara som oralsex ger lär du inte vara en deltagare av.
Stå upp för smutsiga skrev?!..Nä fy fan!

Vill du hänga upp tröjan visst, men det där andra alltså usch. Du luktar säkert surt och i skrevet doften av mögel.

Håller man sig någorlunda ren, inte svettas som en pizzabagare och hänger byxor och skjorta på vädring är det bara onödigt att byta underkläder varje dag. Det är bara nåt påfund som verkar ha blivit en regel för att folk är så jävla ängsliga.

Jag duschar en eller två gånger i veckan, övriga dagar kör jag fempunktstvätt, något som verkar helt bortglömt numera.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2008/11/fempunktstvatt-ska-halla-soldaterna-friska/

Det går faktiskt alldeles utmärkt att tvätta sig i handfatet eller med en blöt handduk.
Citera
2023-01-19, 12:10
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
För miljöns skull också, av alla anledningar?

Det är ju inte som att underkläderna tar upp mycket plats de gånger man kör tvättmaskinen i vilket fall. Men de kanske menar att man ska vädra även övriga plagg och inte tvätta alls, helst. För miljöns skull.
De kanske tänker att det luktar bättre i närmiljön om man vädrar trosorna?
Citera
2023-01-19, 12:12
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Schysst och lapa mögelfitta...

Men kvinnor skäms lite mer över den tanken.

Nog många brudar som fått suga smutsig balle under historien som varit.

Mm oh miljöballe 😂
Citera
2023-01-19, 12:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Först bak-och-fram, sedan uto-och-in, fjärde dagen blir det ut-och-in-bak-och-fram.

Först på femte dagen vädrar man dem och sedan börjar man om!
...efter tredje rundan kan man provlukta. Något för Greta.

Taget från nätet: "Urin är en ren näringslösning med mycket låga halter av tungmetaller och normalt sett låga halter av smittämnen." I själva verket kan man tvätta sår med urin, om man skadar handen mitt i öknen.
Citera
2023-01-19, 12:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
...efter tredje rundan kan man provlukta. Något för Greta.

Taget från nätet: "Urin är en ren näringslösning med mycket låga halter av tungmetaller och normalt sett låga halter av smittämnen." I själva verket kan man tvätta sår med urin, om man skadar handen mitt i öknen.

Bromsspåren är inte urin, det är något annat...
Citera
2023-01-19, 12:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Bromsspåren är inte urin, det är något annat...
Troligen kan man googla fram att torkad skit det kan man göra hus av och bo i utan hygienproblem.

Jag brukar nämna det fascinerande faktumet att en toalettsits har färre bakterier än den disktrasa som du precis torkat av köksbordet med. Allt vi gör i livet är en schimär.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-01-19 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in