Citat:
Politikerna i väst är alltså odemokrater men herr Reijo Harvonen begär alltså att de skall skicka bättre vapen än det skräp de hitintills skickat för att Ukraina skall kämpa för demokratin!
Det var en logisk kullerbytta som heter duga. :-)
Det verkar råda en viss splittring bland "demokraterna" nuförtiden inte bara i Ukraina.
Utan att veta ett dyft om varför helikoptern kraschade i Kiev med så mycket prominent folk ombord så känns det alls inte osannolikt att det inte var olyckshändelse. Samma reaktionen mot den "obetydlige" militärbloggaren.
Man får en mycket stark känsla av att meningarna om hur kriget i Ukraina skall fortsättas, om man skall kämpa till siste man i stället för att dra sig tillbaka och om nya vapensändningar från väst verkligen kan vända kriget och dessa meningar nu håller på att dras till sin spets internt i Ukraina men också bland givarländerna.
Givarkonferensen artar sig till ett stort fiasko och jag hoppas verkligen att de modiga ryska soldaterna understryker detta nu idag så här "dan före dan".
Det var en logisk kullerbytta som heter duga. :-)
Det verkar råda en viss splittring bland "demokraterna" nuförtiden inte bara i Ukraina.
Utan att veta ett dyft om varför helikoptern kraschade i Kiev med så mycket prominent folk ombord så känns det alls inte osannolikt att det inte var olyckshändelse. Samma reaktionen mot den "obetydlige" militärbloggaren.
Man får en mycket stark känsla av att meningarna om hur kriget i Ukraina skall fortsättas, om man skall kämpa till siste man i stället för att dra sig tillbaka och om nya vapensändningar från väst verkligen kan vända kriget och dessa meningar nu håller på att dras till sin spets internt i Ukraina men också bland givarländerna.
Givarkonferensen artar sig till ett stort fiasko och jag hoppas verkligen att de modiga ryska soldaterna understryker detta nu idag så här "dan före dan".
Om jag var du skulle jag oroa mig mer för dina vänner ryssarna. De tar just nu helt horribla förluster i Ukraina och i längden är det fullkomligt ohållbart. Vad gör det med soldaternas stridsmoral när de måste vada fram bland sina kompisars lik? Deras ledning verkar strunta i hur många som offras i köttkvarnen och dessutom börjar högt uppsatta i Putlers närhet att tala om hur Ryssland ska agera OM DE BLIR BESEGRADE! Givetvis ska kärnvapnen fram, goes without saying. Men bara detta att man sprider budskapet att Ukraina/ väst faktiskt kan besegra dem är ju ingen moralboost för ryska soldater direkt. Tuffa tider nu för ryssarna.
https://www.reuters.com/world/europe/putin-ally-medvedev-warns-nuclear-war-if-russia-defeated-ukraine-2023-01-19/
Den fria världen vet vad som står på spel. Det verkar råda en samstämmighet kring att Ryssland inte kan tillåtas vinna kriget eftersom det skulle uppmuntra till en total Vilda Västern-framtid för jorden. Så vill vi inte ha det. Stödet till Ukraina kommer således fortsätta samt stärkas.