2023-01-19, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Ebbas retorik var väl lite för subtil för lilla Magda som måste kompensera förståndet med lite bus i bänken.
Busch bryr sig varken oppositionens eller folkets ilska om lögner och brutna löften.
Hennes egna led tycker det är jobbigt, samma M folket uttalar öppet om att man kan inte lova så mycket fast man visste att det kommer inte kunna hålla.
Politikerförakt ökar dag för dag. Nu får folk december elräkning och får kämpa med ännu högre bränsle- och matpriser.
Citera
2023-01-19, 06:39
Medlem
M ilska
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/APbO9E/svekdebatt-om-elen-skakar-moderaterna-sa-illa-det-kan-bli

KD iintern kritik
https://www.svd.se/a/zE0oOr/ebba-buschs-besked-om-elstod-far-intern-kritik
Citera
2023-01-19, 07:15
Medlem
Är inte ett dugg förvånad över Magdas hånskratt. Hon har alltid varit en elak översittare, och jag kan för mitt liv inte begripa hur någon kan rösta på denna vidriga sossekärring.
Citera
2023-01-19, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Är inte ett dugg förvånad över Magdas hånskratt. Hon har alltid varit en elak översittare, och jag kan för mitt liv inte begripa hur någon kan rösta på denna vidriga sossekärring.

Översittare vette fan men hennes skratt är inte de minsta förvånande när ebba säger nåt
Så korkat som hon gjorde. Snackar om att man inte ska hålla på med blame games osv vilket är precis det enda hon och kristersson gör. Även nu när dom faktiskt kommit till makten. Ebba är inte vidare smart eller kompetent.
Citera
2023-01-19, 07:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Magda blev tillsagd och tillrättavisad som en liten barnrumpa i lågstadiet av en vuxen person.

Haha Magda sätte den falska jäveln Ebba på plats vad snackar du om
Citera
2023-01-19, 08:15
Medlem
6stringlevins avatar
Jag är traditionell borgerlig väljare. Men är man nöjd med denna regering är man inte frisk. Nu var inte den tidigare regeringen bättre.

Men jag skrev det redan när Kristersson valdes. Han är bara känd för en enda sak. STjäla bostäder från behövande. Hur i hela fridens namn skulle det kunna bli något bra av det?
Ebba Busch har erkänt i domstol att hon "burit falskt vittnessbörd mot sin nästa". Ja, kristdemokraternas partiledare alltså. Man tror att det är ett skämt. Hur många människor i SVerige har i modern tid dömts för att brutit mot Guids bud? Men detta har alltså Busch lyckats med.

Men kritiken mot regeringen är berättigad. Man föreslog ökad makt mot de kriminella gängen för eu. EU skulle alltså nu lösa de problem sverige själv skapat? Detta för att själv slippa göra något. Sedan kom förslaget om att köpa fransk kärnkraft. Återigen för att själva slippa göra något.
Dessa fyra åren kommer antagligen sluta i katastrof med en regering som själva inte kommer att göra något utan bara skjuta över allt ansvar på andra.

Och SD har inte satt någon som helst press på dessa stollerier. Man har någon diffus plan om att göra det sedan. Men det funkar inte så. Varenda kvinlig arbetsplats vet att konflikterna bara växer om man sopar de under mattan.
Senast redigerad av 6stringlevin 2023-01-19 kl. 09:07.
Citera
2023-01-19, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Jag är traditionell borgerlig väljare. Men är man nöjd med denna regering är man inte frisk. Nu var inte den tidigare regeringen bättre.

Men jag skrev det redan när Kristersson valdes. Han är bara känd för en enda sak. STjäla bostäder från behövande. Hur i hela fridens namn skulle det kunna bli något bra av det?
Ebba Busch har erkänt i domstol att hon "burit falskt vittnessbörd mot sin nästa". Ja, kristdemokraternas partiledare alltså. Man tror att det är ett skämt. Hur många människor i SVerige har i modern tid dömts för att brutit mot Guids bud? Men detta har alltså Busch lyckats med.

Men kritiken mot regeringen är berättigad. Man föreslog ökad makt mt de kriminella gängen för eu. EU skulle alltså nu lösa de problem sverige själv skapat? Detta för att själv slippa göra något. Sedan kom förslaget om att köpa fransk kärnkraft. Återigen för att själva slippa göra något.
Dessa fyra åren kommer antagligen sluta i katastrof med en regering som själva inte kommer att göra något utan bara skjuta över allt ansvar på andra.

Och SD har inte satt någon som helst press på dessa stollerier. Man har någon diffus plan om att göra det sedan. Men det funkar inte så. Varenda kvinlig arbetsplats vet att konflikterna bara växer om man sopar de under mattan.

Bra analys. Tror du L eller SD kan vinna något på att fälla regeringen?
Citera
2023-01-19, 09:06
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Bra analys. Tror du L eller SD kan vinna något på att fälla regeringen?
Jag tror inte SD kan vinna något nu då man antagligen mest förlorat på hanteringen hittils.

Denna regering spricker när alla utredningar kommer tillbaka. Tidö-avtalet handlar ju just om det, att bara skjuta fram alla svåra frågor så regeringen får arbetsro ett tag.

Jag tror att SD begått ett gigantiskt misstag. Man hade en överenskommelse med M och KD. Man skulle bara stått fast vid den, oavsett om det tagit fyra månader för att få ihop en ny regering (tog D tre månader).
När remisserna kommer tillbaka finns det inte längre en gemensam plattform utan KD och M har blivit bästisar med L genom regeringssamarbetet. SD kommer antagligen att få hela skulden när regeringen spricker. Av de andra partierna, av media. Och svenska folket kommer att svälja att det var SD.
Citera
2023-01-19, 09:10
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Ni som ångrar er röst på SD ,är det endast pga bränslepriserna?
Citera
2023-01-19, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Jag tror inte SD kan vinna något nu då man antagligen mest förlorat på hanteringen hittils.

Denna regering spricker när alla utredningar kommer tillbaka. Tidö-avtalet handlar ju just om det, att bara skjuta fram alla svåra frågor så regeringen får arbetsro ett tag.

Jag tror att SD begått ett gigantiskt misstag. Man hade en överenskommelse med M och KD. Man skulle bara stått fast vid den, oavsett om det tagit fyra månader för att få ihop en ny regering (tog D tre månader).
När remisserna kommer tillbaka finns det inte längre en gemensam plattform utan KD och M har blivit bästisar med L genom regeringssamarbetet. SD kommer antagligen att få hela skulden när regeringen spricker. Av de andra partierna, av media. Och svenska folket kommer att svälja att det var SD.

Har inte SD allt att förlora på att rida vågen ut? Kommer visa sig att de är ett skit parti som L C MP
Personligen tror jag den av SD och L som väljer att fälla regeringen blir det mest folkkära partiet
Citera
2023-01-19, 09:58
Medlem
Citat:
Haha Magda sätte den falska jäveln Ebba på plats vad snackar du om
Vad snackar DU om?
Citera
2023-01-19, 10:01
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Har inte SD allt att förlora på att rida vågen ut? Kommer visa sig att de är ett skit parti som L C MP
Personligen tror jag den av SD och L som väljer att fälla regeringen blir det mest folkkära partiet
Nej, jag tror att det skulle bli konstigt att fälla regeringen för en politik man stöttat så här långt.

L skulle antagligen vinna på att sänka denna regering. Man vad skall man göra då? Stödja Maggan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in