2023-01-19, 01:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har även fått med mig detta.., men vet inte om det är sant. Well får väl se.., har varit tjafs i tyskland att den tilltänkta försvarsministern inte är en kvinna. Scholtz skall tydligtvis hålla på 50/50 vid ministerposterna. Han går ifrån det nu.., om det blir Pistorius.

(ifrån ett stolpskott med Lambrecht, till pro-putin med Pistorius)
Förhållandet med Schröders ex verkar ha tagit slut nyligen. Jag hoppas på att det berodde på att Pistorius har fått nog av puckot Putain iaf. Jag kommer att vara misstänksam mot Pistoius iaf. Här sitter hon med FSB-agenten Schröder i en släde med Putain.

https://twitter.com/ChernenkoGanna/status/1615419859915149312

Och vad i helsike ska man säga om denna bilden på donnan??

https://twitter.com/Orwell84_/status/1615306187423027201
Citera
2023-01-19, 01:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Och vad i helsike ska man säga om denna bilden på donnan??

https://twitter.com/Orwell84_/status/1615306187423027201

Gillar det fina livet med "dolce gabbana".., med "fred"..troligtvis..
Citera
2023-01-19, 01:35
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Rysk markoffensiv? Med vilka vapen då? De har redan förlorat över 3000 ta kan, vilket är ungefär vad experter räknat fram att Ryssland kan langa fram ur sina depåer? Ska de anfalla med T-35 eller?

Nej, ryssarna har förlorat minst 7 000 tanks! Är du rysstroll eller?

Sanningen är den att Nato på sin höjd leverar MBT:s (Abrams, Leopard, Challenger) och Bradley IFV:s nog för max två mekaniserade brigader. Inte mycket att komma med när ryssen har hundratals T-90 och uppgraderade T-72 och T-80 vid gränsen (plus såklart enorma mängder artilleri, BMP:s rakart osv).
Citera
2023-01-19, 01:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nej, ryssarna har förlorat minst 7 000 tanks! Är du rysstroll eller?

Sanningen är den att Nato på sin höjd leverar MBT:s (Abrams, Leopard, Challenger) och Bradley IFV:s nog för max två mekaniserade brigader. Inte mycket att komma med när ryssen har hundratals T-90 och uppgraderade T-72 och T-80 vid gränsen (plus såklart enorma mängder artilleri, BMP:s rakart osv).

Sanningen är att man inte vet än.., det man ju det man säkerligen kan säga just nu.

Det man lika säkert kan säga är att Putin är 101 % inne i detta. På västsidan.., jag skulle hoppas jag kunde säga det samma, men just nu..är jag inte "där". Jänkarna/Britterna behöver även resten av laget.., och Tyskarna.., spelar för deffensivt.
Citera
2023-01-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sanningen är att man inte vet än.., det man ju det man säkerligen kan säga just nu.

Det man lika säkert kan säga är att Putin är 101 % inne i detta. På västsidan.., jag skulle hoppas jag kunde säga det samma, men just nu..är jag inte "där". Jänkarna/Britterna behöver även resten av laget.., och Tyskarna.., spelar för deffensivt.

Varför behöver de tyskar, och sen att alla andra småländer ska bidra, räcker det inte med att USA tillsammans med GB kör sitt eget race. Skicka ett par hundra stridsvagnar och ungefär det dubbla antalet stridsfordon (bradley eller liknade). Istället för att konstant hålla möten och givarkonferenser. Tror allting hade gått mycket snabbare istället för att rådfråga runt, verkar som att nästa stora stödpaket från USA är klart på 2.5miljarder $, där både Bradleys och Stryker ska ingå.
Citera
2023-01-19, 02:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Varför behöver de tyskar, och sen att alla andra småländer ska bidra, räcker det inte med att USA tillsammans med GB kör sitt eget race. Skicka ett par hundra stridsvagnar och ungefär det dubbla antalet stridsfordon (bradley eller liknade). Istället för att konstant hålla möten och givarkonferenser. Tror allting hade gått mycket snabbare istället för att rådfråga runt, verkar som att nästa stora stödpaket från USA är klart på 2.5miljarder $, där både Bradleys och Stryker ska ingå.

Jag hoppas du har rätt. Att man inte behöver tyskarna med deras Leo2. När det är sagt, så skulle det nog vara lättare med tyskarna ombord. För om det blir (med inte Leo2) så har faktiskt Putin lyckats med ett delmål : Splittra väst

För det skulle bli lättare för Biden, Sunak och Macron att rent politiskt säga till sina egna politiker/väljare : Vi är alla med på samma lag !
Citera
2023-01-19, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Förlåt jag kör med detta igen, men alla har inte hört det!
Jag argumenterade att Kina kommer skita i Västs sanktioner mot Ryssland, och fick till svar.
"Kina är så beroende av att exportera till USA, så man kommer aldrig våga opponera sig mot Väst!"
Jag svarar, "men 15 av världens 20 största hamnar finns i Kina, men ingen i USA, så vilka små små pytte-skit-hamnar i USA tar emot allt gods som kineserna skickar till dem? "

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_busiest_ports_by_cargo_tonnage
Vad fan har hamnar att göra med hur mycket Kina exporterar till väst?

Huvuddelen av deras export går till väste, endast några procent till Ryssland.

Om de tvingas välja vilken exportmarknad tror du de väljer?

Rysslands import från Kina lär de klara sig utan….
Citera
2023-01-19, 06:24
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tyskarnas entusiasm att delta i Washingtons proxykrig svalnade av rejält sen USA/UK sprängde Nordstream, något som skadat deras energislukande industri enormt. Tyskland har inget intresse av att hälla bensin på brasan i Ukraina eftersom de vet att kriget redan är förlorat.

Källa och länk på det!

Eller du ljuger som vanligt.
Citera
2023-01-19, 06:31
Medlem
leachs avatar
Scholz gives Biden condition for supplying tanks to Ukraine

German Chancellor Olaf Scholz has put forward a condition for supplying German-made Leopard 2 tanks to Ukraine in a phone conversation with the US President Joe Biden; this condition is that Washington decides to send their Abrams tanks first.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/18/7385487/
Citera
2023-01-19, 06:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Scholz gives Biden condition for supplying tanks to Ukraine

German Chancellor Olaf Scholz has put forward a condition for supplying German-made Leopard 2 tanks to Ukraine in a phone conversation with the US President Joe Biden; this condition is that Washington decides to send their Abrams tanks first.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/18/7385487/
Vilken jävla tomte Scholz är. Vad är planen bakom det här spelet? Kan Putin ha någon hållhake på tysken? Något är det som inte stämmer.
Citera
2023-01-19, 06:50
Medlem
leachs avatar
US set to finalize massive security aid package for Ukraine, including Stryker combat vehicles for the first time

The US is set to finalize a huge military aid package for Ukraine totaling approximately $2.5 billion worth of weaponry, including for the first time Stryker combat vehicles, two sources briefed on the next tranche of aid told CNN.
“What we’re trying to look at is the mix of armored and mechanized forces that make sense,” Colin Kahl, undersecretary of defense for policy, told reporters Wednesday.
https://edition.cnn.com/2023/01/18/politics/us-ukraine-tanks
Citera
2023-01-19, 06:52
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vilken jävla tomte Scholz är. Vad är planen bakom det här spelet? Kan Putin ha någon hållhake på tysken? Något är det som inte stämmer.
Inte alls, detta är ett genidrag av den gode Scholz!
Sedan 1945 lider tyskarna av ett kollektivt dåligt samvete och därför är Tyskland en dvärg utrikespolitiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in