Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Åh, så generöst av ryssen. Bara ta hela kusten.....
Jag antar att du inte har några invändningar om Finland kräver lite kust av Sverige. Bara från Haparanda till Strömstad. Det kan väl inte vara så farligt för Sverige att avstå den lilla biten?
Jag hoppas hela Ryssland försvinner från kartan. Det är vad som hade hänt om de inte invaderade. De pumpar in miljarder i Tjetjenien fast de är till 0 nytta. Det handlar om att om de får gå så skulle Dagestan vilja, sen Tatarstan, mongolfolken, finnfolken och så vidare. Skulle bli 100 nya stater, inget mig emot.
Av samma anledning erkänner inte Spanien och liknande länder med separatism andra utbrytarstater för de har sina inhemska som vill skiljas och kastar inte sten i glashus.
Det jag menade med att de nöjer sig med detta är att Krim och delar av Donbass har de redan. De vill bara ha hela Donbass för att i deras hjärnor är det enda logiska. Sen vill de ha landremsa till Krim.
Självklart Kharkiv är en ganska rysk stad men verkar för tungt för dem. Samma att ta sig till Moldavien men det hade varit drömmen för dem då Odessa är såpass rysk stad och ryssar i Transnistrien och då skulle de kunna ta Moldavien under en dag även om det är mer eller mindre värdelös mark utöver lite vinodlingar....