Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Det är väl bara att gratulera Ryssland då! Ni slipper sälja er olja och gas till Europa, som ni tycks hata, och slipper all västerländsk skit som iPhones och Samsung-TV-apparater.
Det går faktiskt precis lika bra med NahnKhang T3LEfoN xC9 som kan skicka SMS och surfa på CHINA-N3T.
Ni kan väl köra era Lada-bilar och njuta av att ni dödat era minoritetsfolk. Det blir en fantastisk uppväxt för era barn i Moskva, som kanske ska byta namn till Lilla Peking? Ni har ju era kineser nu. Lycka till! Eller, ska jag kanske säga 祝你好運?
Många русские som dör också från mindre bemedlade familjer / områden.
Jag tror även att kriget kan få den effekt att россияне kommer varandra närmre efter att ha genomlidit och kämpat ihop.
Jag personligen njuter inte av några döda minoriteter eller ukrainare heller.
Men vissa oblast och regioner kostar mycket pengar för ryska skattebetalarna, att de som är mindre bemedlade och mindre drivna därifrån offras utöver patrask som fängelsekunder tror jag inte samhället i stort lider av på sikt även om det för varje familj är en tragedi och krig i sig är hemskt.
Taktiken är att skicka fram kanonmat och trötta ut fienden parallellt sedan sätta in riktiga styrkorna när fienden är trött.
Ryssland kan som sagt rekrytera mer kanonmat från exempelvis fler fängelsekunder, värnpliktiga, cuba, Afrika, centralasien, nordkorea eller arabvärlden för att nämna några.
Samtidigt finns demografiska underlag för att få fram nya elitförband i tillfredsställande takt.
Sålänge Ukraina endast använder sitt eget folk som soldater och enstaka utländska frivilliga tror jag de är dömda till att max få behålla västra landhalvan. Deras soldater får inte ens sina löner!
Frågan är om västvärlden är beredda att stötta Ukraina så länge och vad jag hört har man börjat mobilisera 55+ till armén nu medan det förut endast var 20-50.
Ryssland nöjer sig med Donbass, Krim och kustremsan framtill floden. Det var riktigt korkat av oss att gå över floden utan att ha koll på leden bakom.
Med allt detta sagt hoppas jag Ukraina vinner kriget men hoppas ni hjärntvättade Ukrainarunkare vaknar lite och får i er lite mer rimliga perspektiv.