2023-01-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Jag accepterar inte digitala övergrepp på barn. Att du är så okej med det är dock ganska talande.
Det är bra.
Citera
2023-01-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenelli
Samma här. Känner igen honom.
Jag med. Samma ålder men fel sida (och för långt bort) från stan.
Citera
2023-01-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du är säker, det har tjatats om att släppa sekretessen mellan myndigheter för att komma åt brott, nästan inget har hänt, tror det är över 30 år det påtalats.

Rättssystemet är annorlunda mot England och USA. Det är svårt att få till en sådan ändring, förmodligen måste grundlagen ändras.
Går inte mot grundlagarna på något sätt (vi har fyra, inte en).
Citera
2023-01-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vi pratar om en fantasi där en tonåring har frivilligt sex med en snuskgubbe. Du kan inte jämföra den med en fantasi som går ut på att en snuskgubbe förgriper sig på ett riktigt barn.

Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Kollade vidare på statistiken eftersom det är olika bud om återfall (Dumpen menar att de ser samma personer återvända ständigt) och om flickor verkligen talar med äldre snubbar. En uppföljningsrapport från 2014, efter groomin-lagens rasifiering 2009, skriver så här:

https://bra.se/download/18.421a6a7d13def01048a80008906/1528102881396/2013_14_Bestämmelsen_kontakt_med_barn_i_sexuellt_s yfte.pdf
Verkar som du har fel om småtjejernas sårbarhet. Och även övergrepp digitalt klassas som övergrepp.

edit, postaren hade lagt citat i och det kom inte med, klistrar in:

"Målsäganden är en flicka i över 80 procent av de anmälda kontak- terna. De flesta kontakter avser barn i 10–14-årsåldern. I de förundersökningar där man har kunnat identifiera en miss- tänkt gärningsperson, rör det sig nästan alltid om en man. Det finns dock enstaka fall i materialet där de misstänkta är flickor (under 15 år) som utgett sig för att vara vuxna män på nätet och tagit kontakt med skolkompisar. En stor del av de misstänkta som identifierats (drygt 50 procent) är mellan 20 och 40 år. De yngsta är 10–12 år, de äldsta i 70-årsåldern. Drygt hälften av de misstänkta personerna hade tidigare blivit lagförda för brott, närmare en fjärdedel för sexualbrott."
Citera
2023-01-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Och Instagram.

Är han "nudist/naturalist"?
Citera
2023-01-18, 23:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Verkar som du har fel om småtjejernas sårbarhet. Och även övergrepp digitalt klassas som övergrepp.

edit, postaren hade lagt citat i och det kom inte med, klistrar in:

"Målsäganden är en flicka i över 80 procent av de anmälda kontak- terna. De flesta kontakter avser barn i 10–14-årsåldern. I de förundersökningar där man har kunnat identifiera en miss- tänkt gärningsperson, rör det sig nästan alltid om en man. Det finns dock enstaka fall i materialet där de misstänkta är flickor (under 15 år) som utgett sig för att vara vuxna män på nätet och tagit kontakt med skolkompisar. En stor del av de misstänkta som identifierats (drygt 50 procent) är mellan 20 och 40 år. De yngsta är 10–12 år, de äldsta i 70-årsåldern. Drygt hälften av de misstänkta personerna hade tidigare blivit lagförda för brott, närmare en fjärdedel för sexualbrott."
Digitalt övergrepp, pyttsan. Nu vill jag förvisso ha penisbilder skickade till mig, men om någon tror att så inte är fallet och skickar ändå så tar jag det som en inbjudan till att trolla den personen. Jag tycker att fler borde göra som jag.
Citera
2023-01-19, 00:16
Medlem
Citat:
Kollade vidare på statistiken eftersom det är olika bud om återfall (Dumpen menar att de ser samma personer återvända ständigt) och om flickor verkligen talar med äldre snubbar. En uppföljningsrapport från 2014, efter groomin-lagens rasifiering 2009, skriver så här:

https://bra.se/download/18.421a6a7d13def01048a80008906/1528102881396/2013_14_Bestämmelsen_kontakt_med_barn_i_sexuellt_s yfte.pdf

331 förundersökningar kollade, hälften (alltså 166st avrundat uppåt) var tidigare lagförda för brott. Av de lagförda var en fjärdedel tidigare dömda för sexualbrott vilket blir 42 st (avrundat uppåt) vilket typ blir 25.30%. Alltså det betydligt högre än kriminalvårdens statestik om de som åkt dit igen efter återfall.

Kan ha räknat fel, matte är inte min starka sida men det visar ju på en diskrepans mellan lagförda återfallare och ej lagförda återfallare (dock misstänkta).

Bra fynd vane
Senast redigerad av RunePavlov 2023-01-19 kl. 00:27.
Citera
2023-01-19, 00:29
Avstängd
Citat:
Och Instagram.

Citat:
Ursprungligen postat av ItsJustAFleshwound
Är han "nudist/naturalist"?

Det är hans Instagram.
Ifall han är nudist/naturalist vet jag inte.
Citera
2023-01-19, 00:29
Medlem
MrPikes avatar
Citat:
Det är hans Instagram.
Ifall han är nudist/naturalist vet jag inte.

finns på tiktok och skype under samma namn
Citera
2023-01-19, 01:50
Avslutad
Även fast dom vill väl så tycker jag dumpen har börjat gå över gränser med att försöka få folk att stanna med att slita i dörrar osv. Skulle dom i paniken köra eller backa över dom är dumpen lika mycket skyldig till olyckan. En som pedofil som vet att livet hållet på are rasa ihop kan ju ta sej till med vad som helst och skulle lika gärna kunna köra över folk för att ta sej därifrån. Fine om dom stannar och pratar med dom självmant men att försöka få dom att stanna kan jag inte direkt se syftet med ?
Citera
2023-01-19, 03:55
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Mannen med foppatofflorna tog priset. Kan se på klippet flera gr, och jag tröttnar aldrig

Vilket nummer. Glömt vem som reppade gäddorna i sådana pjuck
Citera
2023-01-19, 03:56
Medlem
Citat:
Vad yrar du om? Är du här för att störa diskussionerna?

Du måste nog följa diskussionen för att förstå vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in