2023-01-18, 19:10
Medlem
Privattaxins avatar
Äsch det är väl bara extremister som den där asperger-ungen som skulle ta detta på allvar. Fitta luktar inte gott efter en arbetsdag och det rinner ständigt saft från fittan som impregnerar tyget, iallafall hos dom kvinnor som är i min närhet, min mamma osv. Det måste tvättas för att bli rent.
Citera
2023-01-18, 19:15
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
På tv4 i dag (Efter fem) tog dom upp att man ska vädra trosorna i stället för att tvätta, för miljöns skull.
Detta stod på tvättlappen.
Vädra trosorna istället för att tvätta de.

https://www.tv4play.se/program/efter-fem/%C3%A5rets-milj%C3%B6uppmaning-v%C3%A4dra-trosorna-ist%C3%A4llet-f%C3%B6r-att-tv%C3%A4tta/20421058

Vad tycker ni?
Funkar det även på Kallingar?

Trosor har jag hört är mer ohygieniska än kalsonger.
Citera
2023-01-18, 19:16
Avslutad
Citat:
Nää
https://www.tv4play.se/program/efter-fem/%C3%A5rets-milj%C3%B6uppmaning-v%C3%A4dra-trosorna-ist%C3%A4llet-f%C3%B6r-att-tv%C3%A4tta/20421058

Du skojade. Det var ju bara fel tvättlapp.
Citera
2023-01-18, 19:17
Avslutad
Över min döda kropp att det kommer vädras underkläder i mitt hushåll fy vad äckligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
För miljöns skull också, av alla anledningar?

Det är ju inte som att underkläderna tar upp mycket plats de gånger man kör tvättmaskinen i vilket fall. Men de kanske menar att man ska vädra även övriga plagg och inte tvätta alls, helst. För miljöns skull.

Blev uppfostrad att tvätta underkläder separat, av ren nyfikenhet undrar jag vilka plagg du tvättar underkläderna tillsammans med i sådana fall
Citera
2023-01-18, 19:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
På tv4 i dag (Efter fem) tog dom upp att man ska vädra trosorna i stället för att tvätta, för miljöns skull.
Detta stod på tvättlappen.
Vädra trosorna istället för att tvätta de.

Vad tycker ni?
Funkar det även på Kallingar?
Att tvätta kläder en gång varannan vecka är väl inga problem. Var det Agnes Wold?
Citera
2023-01-18, 19:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du skojade. Det var ju bara fel tvättlapp.
Nää
Åhlens själva har svarat på snackisen och förklarar att trosorna av misstag kan ha fått fel tvättlapp.
Så det kanske inte var fel lapp mao
Citera
2023-01-18, 19:30
Avslutad
Citat:
Nää
Åhlens själva har svarat på snackisen och förklarar att trosorna av misstag kan ha fått fel tvättlapp.
Så det kanske inte var fel lapp mao
Din tråd är DÖD.
Game over!
Citera
2023-01-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ett bromsspår flera bromsspår..??
Ett på varje sida..
Citera
2023-01-18, 19:37
Medlem
Laggiores avatar
Skicka dom till en trossniffare, garanterat luktfria när du får tillbaka dom
Citera
2023-01-18, 19:39
Medlem
JustZlatans avatar
Jag vädrar mina kalsonger och det fungerar klockrent, så samma borde gälla trosor. Jag skulle vilja lukta på välanvända trosor. Jag brukar använda samma kalsonger i ca 2 veckor, sen lägger jag dom i tvätthögen och handtvättar alla samtidigt efter två månader. Men så lider jag inte av dålig rövhygien som de flesta andra gör.
Senast redigerad av JustZlatan 2023-01-18 kl. 19:59.
Citera
2023-01-18, 19:41
Bannlyst
Man kan köra dem på kallt vatten. En tvättmaskin fungera som en varmvattenbereddare, den äter ström den när värmer upp vattnet. Om man bara har använt underbyxorna en dag, då kan man köra dem i kallt vatten. Eller så samla ihop tvätten till stor höga, som betas av varje vecka.
Citera
2023-01-18, 19:41
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Låter skitvidrigt.

Och det är knappast hälsosamt heller.

Syftet med underkläder är ju att dom ska bli skitiga före resten av kläderna blir skitiga... Men tvättar man inte underkläderna och låter dom vara skitiga så kan man ju lika gärna strunta i underkläder...

Går ju att tvätta sina pantsu för hand i en bunke med 2 liter vatten och handtvättmedel. Kan knappast ha någon stor miljöpåverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in