Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Det var inga sanktioner på sjötransporterad olja förrän 5:e dec. Dessutom så ska kontrakt skrivna 4:e dec eller tidigare fullföljas. På bearbetade oljeprodukter så kommer sanktionerna igång i feb i år. Prisstoppet verkar också ha påverkat kraftigt. Ural-olja (rysk) säljs för runt 50 dollar per fat. Rykten säger att kontrakts skrivs på 40 dollar.
När det gäller sanktioner så tar de tid. Se WWI och Sydafrika Sen har man Iran och NK. De sistnämnda verkar klara av det, men är det roligt att leva där? När första sanktionspaketet kom så var det nära att Ryssland rasade. Alla kommer ihåg "bristen" på socker. Ryssland räddades av deras riksbank. Damen där borde få alla ryska medaljer man kan få. Nu kommer det ta tid
Ryssland har ett budgetunderskott men de kan ta av "sparade" resurser. Det kommer driva upp inflationen och staten kommer få svårt att betala ut allt roligt (bidrag) till folket. Den stora frågan hur mycket är den ryska befolkningen beredda att lida? Under WWII så övervann de belägringen av Leningrad genom kannibalism. Putins mamma var tror troligen en kannibal. Eller vill ryssarna ha kvar det man har vunnit sedan 1990? Jag vet inte.
Fullt möjligt. Jag såg en dokumentär i fransk TV när jag modellade i höstas och där framgick att lille putins moder var dels gravt alkoholiserad och dessutom en ökänd prostituerad med en stor 'kundkrets'.
I dokumentären som jag såg i frankrike, när jag som sagt var där i modelljobbet, sa gamla bekanta till lille putin att han blev utsatt för regelmässiga grova sexuella övergrepp av sin hormammas 'herrbekanta'. Det kan vara en förklaring till putins bögfixering och hämndlystnad på hela världen. Oklart om nån bet honom eller liknande kannibalbeteende men ej uteslutet.