2023-01-18, 09:27
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Ditt älskade Ryssland är satta under importsanktioner och saknar själva förmåga att tillverka avancerade reservdelar.

Ombord ska Ukrainska inrikesministern, vice inrikesministern och en statssekreterare ha funnits – alla ska ha dött i kraschen, enligt Reuters.

Borde vara extra säkerhet när det är ministrar ombord.
Citera
2023-01-18, 09:27
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Första videon drog dom sig tillbaka så det är klart når man har den pressen.

Andra videon har jag kommenterat å de orsakade inte den sortens skada bara några träd som förstördes.

Den tredje kan du ta och stoppa upp någonstans , ryssland har tillräckligt med pengar de sålker olja, gas till andra länder.

Fast trycker du en pipa genom ett träd så är den inte strids duglig längre.
Citera
2023-01-18, 09:28
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Ditt älskade Ryssland är satta under importsanktioner och saknar själva förmåga att tillverka avancerade reservdelar.

Ombord ska Ukrainska inrikesministern, vice inrikesministern och en statssekreterare ha funnits – alla ska ha dött i kraschen, enligt Reuters.

Ministrar dog inte under krasch i Ryssland iallafall. Borde vara extra säkerhet når det finns politiker ombord!
Citera
2023-01-18, 09:28
Medlem
Citat:

Inte vilken helikopter som helst.

Oavsett vem som satt i helikoptern så är det väl lite väl drastiska slutsatser att påstå att ukrainare inte kan flyga helikopter om man grundar det på en händelse.
Citera
2023-01-18, 09:29
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Fast trycker du en pipa genom ett träd så är den inte strids duglig längre.

det var en testflygning!
Citera
2023-01-18, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det var inga sanktioner på sjötransporterad olja förrän 5:e dec. Dessutom så ska kontrakt skrivna 4:e dec eller tidigare fullföljas. På bearbetade oljeprodukter så kommer sanktionerna igång i feb i år. Prisstoppet verkar också ha påverkat kraftigt. Ural-olja (rysk) säljs för runt 50 dollar per fat. Rykten säger att kontrakts skrivs på 40 dollar.

När det gäller sanktioner så tar de tid. Se WWI och Sydafrika Sen har man Iran och NK. De sistnämnda verkar klara av det, men är det roligt att leva där? När första sanktionspaketet kom så var det nära att Ryssland rasade. Alla kommer ihåg "bristen" på socker. Ryssland räddades av deras riksbank. Damen där borde få alla ryska medaljer man kan få. Nu kommer det ta tid

Ryssland har ett budgetunderskott men de kan ta av "sparade" resurser. Det kommer driva upp inflationen och staten kommer få svårt att betala ut allt roligt (bidrag) till folket. Den stora frågan hur mycket är den ryska befolkningen beredda att lida? Under WWII så övervann de belägringen av Leningrad genom kannibalism. Putins mamma var tror troligen en kannibal. Eller vill ryssarna ha kvar det man har vunnit sedan 1990? Jag vet inte.

Fullt möjligt. Jag såg en dokumentär i fransk TV när jag modellade i höstas och där framgick att lille putins moder var dels gravt alkoholiserad och dessutom en ökänd prostituerad med en stor 'kundkrets'.

I dokumentären som jag såg i frankrike, när jag som sagt var där i modelljobbet, sa gamla bekanta till lille putin att han blev utsatt för regelmässiga grova sexuella övergrepp av sin hormammas 'herrbekanta'. Det kan vara en förklaring till putins bögfixering och hämndlystnad på hela världen. Oklart om nån bet honom eller liknande kannibalbeteende men ej uteslutet.
Citera
2023-01-18, 09:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Borde vara extra säkerhet när det är ministrar ombord.

Det var kanske extra säkerhet. Ibland hjälper det inte. Även flygplan med digniteter har tyvärr störtat förr.

Förstår att du riktigt gottar dig åt förlusten, men har svårt att se att du kammar hem några poäng här. Accident Will happen
Citera
2023-01-18, 09:33
Medlem
Får se vad olyckan kan bero på.

Svårt att se Ryssland lyckas skjuta ner en helikopter i Kiev.
Skulle tro att tekniskt fel ligger närmast till hands.

Även om jag skulle känna mig måttligt nervös över att flyga med Ukrainias luftvärn på marken. Misstag har redan skett.
Citera
2023-01-18, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Fostra dina barn istället för att trakassera tråden.

Ge trovärdiga källor istället för att dag efter dag bara hitta på helt fantastiska tramsbluffar i bästa "Ghost of Kiev"-stil.

860 igår morse, 820 idag, jo men visst, så är det nog...
Citera
2023-01-18, 09:37
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:

Ministrar dog inte under krasch i Ryssland iallafall. Borde vara extra säkerhet når det finns politiker ombord!

Säkerheten borde även vara att inte flyga bägge i samma helikopter/flygplan.

Korkat.
Citera
2023-01-18, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Slåss de på ryssarnas sida?

Ja det verkar så.
Citera
2023-01-18, 09:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Får se vad olyckan kan bero på.

Svårt att se Ryssland lyckas skjuta ner en helikopter i Kiev.
Skulle tro att tekniskt fel ligger närmast till hands.

Även om jag skulle känna mig måttligt nervös över att flyga med Ukrainias luftvärn på marken. Misstag har redan skett.

Man kan möjligen även tänka sig en explosion (alltså bomb…eller vad som nu är den korrekta termen) ombord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in