Citat:
Ursprungligen postat av
Donner123
Oroa dig inte, kommer inte att traggla detta med dig mer, vet du inte hur netents maskiner betett sig förr respektive nu med samma rtp är det lönlöst. Någon här beksrev det rätt bra att de nu beter sig som högvolatila utan att vara det.
En säkning från rtp 96% --->94 gör att du för samma summa pengar bara får 1700 snurr istället för 2500. Sänkningen klipper speltiden med 30%. Tycker du den skillnaden är försumbar är du ärligt talat dum i huvudet.
Ja jag kanske är dum i huvudet. Absolut inte här för att bråka eller jävlas men tycker detta är intressant. Du behöver inte svara om du inte vill.
Kan du presentera din uträkning hur 2% minskning i en enbart teoretisk återbäring utan hänsyn till varians kan bli 30% skillnad i speltid?
Skulle vi satsa 30.000kr med 10kr/bet så får vi 3000 spins utan hänsyn till ev vinster.
96% ger oss 28800kr tillbaka teoretiskt.
Sänker vi det till 94% så får du 28200kr tillbaka.
Hur kan 600kr mindre ”enbart teoretisk uträknat över miljoner spin” göra 30% skillnad i speltid?
Du kan lika gärna bränna allt på en sittning och haft 50% RTP som 120% RTP.
RTP och en så liten ändring som 2% kräver enorma volymer för att ha en större betydelse.
Men jag förespråkar självklart inte låg RTP, men det styr inte nämnvärt min val av slots.
Där bestämmer volatiliteten främst.
Jag kör låg/mellan för att få upp rullen och sedan mellan/höga på högre bet.