2023-01-18, 08:03
Medlem
GB's bigpack har alltid varit min dotters favorit !
Men när vi senast köpte den så påstod hon att det var något fel och vägrade äta mer. Nu förstår jag varför....

När ändrades receptet, Någon som vet ?
Citera
2023-01-18, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Tvärt om väl? Det är som att säga att det är bättre att koka crack själv... Lämna det till dom som vet hur det går till

Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Vet du hur lätt det är att göra glass? Den blir dessutom extremt mycket godare och du kan smaksätta den med vad du vill. Enda nackdelen är väl rengöringen av glassmaskinen.
Och nej, det är inte en avancerad maskin som kostar 10 1000, det är en kyld skål med en omrörare i. 200-300 spänn.

OnT. De borde inte få kalla skiten för glass.
Hur ska det här sluta? Kommer vi leva på kemikalier om 20 år?

Glass är bland enklaste man kan göra och man behöver ingen glassmaskin.

Vispa 5 dl grädde tills det blir toppar
Tillsätt en burk sötad kondensera mjölk och vispa lite mer.

Häll upp i en form som är lite större. Den bör vara minst 1.5l. Plasta in glassen, dvs ta lite gladpack och tryck ned det mot smeten så att det är så lite luft som möjligt kvar.

Ställen i i frysen i 6 timmar.

Detta är ett grundrecept. Det kan smaksättas på alla möjliga sätt exempelvis med vaniljextrakt, choklad, bär osv och det kommer att bli betydligt godare än GB ärtprodukt.
Citera
2023-01-18, 08:09
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Som lök på laxen så är "loggan", ett litet hjärta i ett stort hjärta, en pedofilsymbol.
Hur kan två hjärtan vara en symbol för pedofili? En vuxen som knullade ett barn hade jag förstått men två hjärtan?
Citera
2023-01-18, 08:10
Medlem
Eustaches avatar
Hej då, GB, era hopplösa nötter.

Ärtprotein smakar skit.
Citera
2023-01-18, 08:24
Medlem
insexnyckelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Det är ju precis samma skummjölksskit med glukossirap. De har bara tillsatt ett par procent grädde så att de skall kunna kalla det gräddglass. Läs innehållsförteckningen! GB tillverkar inte glass längre.

Nja, 29 procent grädde innehåller den. I sammanhanget GB-glass är det numera not great, not terrible.

Själv avstår jag helst all GB-glass numera.
Citera
2023-01-18, 08:24
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
"lägre klimatavtryck"... jo men tjena!

Om något snille kan göra uträkningen så vågar jag nästan lova att glassen blir mycket billigare för dem att framställa genom dessa nya ingredienser, att de då samtidigt kan godhetsknarka om miljön är ju bara positivt från deras synvinkel men vi alla vet att motiveringen till att ändra är ju såklart att de tjänar mer pengar och inte miljön.
Citera
2023-01-18, 08:25
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Bumpar så fler kan rösta!

Magnum million i pappkartong är den vidrigaste smörja jag nånsin försökt äta!
Tack!
Det är alltså "Årets matbluff 2022" det gäller.
GB har dock bra konkurrens av andra matbluffare.

Vad skall fejk-glassen kallas?
Eftersom det finns "frusen youghurt" så borde väl "frusen ärtpuré" vara passande?
Citera
2023-01-18, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Gå in på valfri mack/kiosk/tobaksaffär/minilivs, etcetera och försök hitta något annat märke än GB. Lycka till!
Stora Konsum och stora ICA har, men har du inte det i närheten när du är glassugen så.....
Då får du väl vara utan då. Konstant tillgång på högkvalitativ glass är inte en mänsklig rättighet.
Citera
2023-01-18, 08:40
Medlem
DragonOnWall8s avatar
En grej man märker numera i med 3 smak GB-glassbyttan, är att hur än kallt man har i frysen (16-18 minus) så är 'glassen' alltid typ geggig!
Konsistensen är liksom helt förlorad.
Brukar/brukade köpa apelsin-chocklad-banan.. No more!
Sia har en chocolate/apelsin som är bättra, lite svårhittad och dyrare per/L men nu har jag slutat köpa 3-smak GB glass sen cirka 6 månader tillbaka.
Informationen om klagomålen har funnits på www ett längre tag nu.
Hade glömt att det är Unilever nu, Bojkott pågår!
Tack för reminder.
Citera
2023-01-18, 08:44
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Kunde inte sagt det bättre själv.

Btw, såg att McDonalds höjde priset men ändrade de även receptet? Äter aldrig där men intressant att höra.

Ja det lanserades ett nytt ”förbättrat" recept på brödet tror jag. Skulle inte förvåna mig om även köttet späds ut med mer billig utfyllnad.

Åt ibland på McDonalds då en trippelcheese kostade 25kr. Idag kostar det 45kr. Nu var det ett tag sen jag åt där tack och lov.
Citera
2023-01-18, 08:45
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Tack!
Det är alltså "Årets matbluff 2022" det gäller.
GB har dock bra konkurrens av andra matbluffare.

Vad skall fejk-glassen kallas?
Eftersom det finns "frusen youghurt" så borde väl "frusen ärtpuré" vara passande?
Dom kan kalla den för.
Popcikel with Peas
Citera
2023-01-18, 08:49
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Hur kan två hjärtan vara en symbol för pedofili? En vuxen som knullade ett barn hade jag förstått men två hjärtan?

Kan väl känna ngt likn men bildsök "pedophile symbols" o se vad du hittar.
Andra symboler du hittar då, hittar du i sin tur på katolska prästers kläder samt i barnfilmer, typ disney etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in