2023-01-18, 05:40
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fast det är ju grädde glass ska innehålla, inte mjölk.
Mjölk utvinns från grädde om jag ikte har helt fel så typ samma sak. Iallafall samma ingredienser.
Citera
2023-01-18, 05:45
Avslutad
Vem över 10 år äter Big Pack?
Glass utan grädde går inte ner i min mage. Det är inte gott nånstans.

Bra att folk börjar bli medvetna om vad livsmedlen innehåller. Det är riktigt positivt faktiskt. Hoppas på mer såna här trådar. Butiker borde ställa krav också och inte sälja oäkta livsmedel. Ställ krav på din närbutik.

Har i många år alltid läst innehållsförteckningarna. Fler borde göra så
Citera
2023-01-18, 05:47
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Ingredienser: Vatten, glukos-fruktossirap, socker, glukossirap, kokosfett, ärtprotein, stabiliseringsmedel (guarkärnmjöl, fruktkärnmjöl), emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror), salt, arom. Kan innehålla mjölk.

Att de ens försöker göra det till en hållbarhetsfråga är så jävla tramsigt. De gör bättre vinst och produkterna håller längre, klarar sig något bättre om de hamnar utanför frystemperaturer ett tag osv.
Ni vet om att innehållet ska rangordnas i den ordning som det finns mest utav i produkten .
Som ni ser använder GB 3 olika sockerarter .
Men tillsammans kan de utgöra större mängd än vattnet ..
Citera
2023-01-18, 05:47
Medlem
ortizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
tillsatserna i denna "glass" förstör barns tarmflora och immunförsvar och ger allergier, fetma och diabetes.

Var läste du det här?
Citera
2023-01-18, 05:51
Medlem
MyJustices avatar
Så nu åt jag frukost
Turkisk yuoghort skogplockat blåbär ,valnötter .och hemmagjort äppelmos utan socker.
kan lova er att det var godare och nyttigare än nånting GB har producerat de senaste 20 åren ,
Citera
2023-01-18, 05:55
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Man kan rösta på fejk-glassen här.
https://www.aktavara.org/160749/rosta-pa-arets-matbluff-2022

Bumpar så fler kan rösta!

Magnum million i pappkartong är den vidrigaste smörja jag nånsin försökt äta!
Citera
2023-01-18, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Alltid förevändningen "klimatet" som IDIOTERNA sväljer med hull och hår.

Precis som när dom tog bort vanligt socker ur massa läsk.

Glöm aldrig bort att när någon pratar om "klimatet" så menar dom pengar, deras pengar.

Precis! Som alla hotell som "vill tänka på klimatet" och att du ska använda samma handduk under hela vistelsen.

Så att de kan gå med vinst..

Bättre att göra eget från grunden.
Citera
2023-01-18, 06:01
Medlem
Råkade äta den utan att veta dom ändrat, smakade kemikalieaktigt
Citera
2023-01-18, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ortiz
Var läste du det här?

https://wellnessmama.com/health/carrageenan/

" Although derived from a natural source, it appears to be particularly destructive to the digestive system, triggering an immune response similar to that your body has when invaded by pathogens like Salmonella. The result: “It predictably causes inflammation, which can lead to ulcerations and bleeding,” explains veteran researcher Joanne Tobacman, MD, associate professor of clinical medicine at the University of Illinois School of Medicine at Chicago. She says the food ingredient irritates by activating an immune response that dials up inflammation. Her previous work showed a concerning connection between carrageenan and gastrointestinal cancer in lab animals, and she’s involved with ongoing research funded through the National Institutes of Health that is investigating carrageenan’s effect on ulcerative colitis and other diseases like diabetes.

The concern over food-grade carrageenan isn’t new. Beginning in the 1960s, researchers started linking the ingredient to gastrointestinal disease in lab animals, including ulcerative colitis, intestinal lesions, and colon cancer."

Det är förtjockningsmedlen de använder i dessa produkter som förstör barns hälsa, de förstör deras tarmflora i magen. Skapar massa sjukdomar. Riktig grädde måste ersättas med något. Det blir olika förtjockningsmedel.

Slaget mot globalisterna är ett ekonomiskt krig också, bojkotta deras mat full med farliga tillsatser.
Citera
2023-01-18, 06:35
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Inte en chans att jag köper glass utan grädde.
Citera
2023-01-18, 06:35
Medlem
Well, låt soya boysen äta sin ärtproteingegga som är för "klimatets skull". Snart börjar väl idioterna äta insikter med?

Själv väljer jag äkta gräddglass.
Citera
2023-01-18, 06:44
Medlem
Vedspiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Mjölk utvinns från grädde om jag ikte har helt fel så typ samma sak. Iallafall samma ingredienser.

Tvärtom, grädden är den fetaste fraktionen som separeras från mjölken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in