2023-01-17, 23:06
Bannlyst
Det går inte köpa nåt i Sverige längre. Det har varit ett skitland ett bra tag nu, började med alla knöppa EU regler som man var tvungen att slavlyda när det kommer till chips och ostbågarna. Nu är det glassen snart blir det läsken också med minskad socker.
Citera
2023-01-17, 23:07
Medlem
Lacannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Hur smakar det då? Tur jag inte köper denna Unilever-globalistglassen längre! Sia och Triumfglass köper jag!

Smakar skit.

Konsistensen är helt förändrad dessutom.
Citera
2023-01-17, 23:37
Medlem
Shitbrakes avatar
Aldrig har väl min avatar varit mer aktuell.

Men till ämnet, GB glass är nånting jag trodde folk hade övergett för längesen. Magnum är inget att hänga i granen längre direkt. Likaså den sunkiga smaken på sandwich.

Bor i västsverige och föredrar Lejonet och björnen, Triumf och Kling. Sia går det med.

Så det finns mycket bra! Som man köpa istället när man blir trött på förljugna globalistföretag som förespråkar "hållbarhet".

Även om Big pack med maränger och kola/chokladsås ger mig nostalgiska tankar till barnkalas i ens barndom så kan GB glass fara åt helvete och det för längesedan.
Senast redigerad av Shitbrake 2023-01-17 kl. 23:41.
Citera
2023-01-17, 23:40
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Finns väl ingen vuxen som äter bigpack glass?
Bara skräpglass till småbarn och de fattar inte skillnaden.

Ja, om man i tidig ålder växer upp med bristande kvalitet vänjer man sig lättare.
Citera
2023-01-17, 23:40
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacanne
Smakar skit.

Konsistensen är helt förändrad dessutom.

Har bara smakat ärtprotein i form av andra varor men det var inte gott.
Citera
2023-01-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta

Lika bra att göra glassen själv helt enkelt och lämna kapitalismens klor bakom sig

Fast det finns ju en massa bra glass. Både som görs närproducerat men även kvalitetsglass importerad från Italien. Eller som du föreslår; att göra sin egen.

Det är ju det som är bra med kapitalism; marknaden är fri och du väljer själv vilka produkter du vill köpa, eller de som du vill avstå att köpa.
Citera
2023-01-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Man får det man betalar för - o gamla dyra premiumprodukter vågar man inte degenerera

Köper oftast glass i glassbarer som gör glassen själva

Finns goda italienska premiumglasser i halvlitrar fikon är good

Väl talat. Makten ligger hos oss konsumenter. Man röstar med plånboken.
Citera
2023-01-17, 23:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Hur smakar det då? Tur jag inte köper denna Unilever-globalistglassen längre! Sia och Triumfglass köper jag!

Jag gör milkshake på skiten, kanske ska sluta med det?
Citera
2023-01-17, 23:55
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Hamburgare...ehh jag menar så klart VEGOburgare-tvi.

Jag råkade av misstag köpa en Rebell Whooper i tron av att det var något annat utan att riktigt titta vad det var när det var nytt. Var som att käka sina krukväxter med hamburgerdressing.

Har någon ens testat glassen med det nya och "förbättrade" receptet ?
Skulle det smaka gott så visst, men glass och växthus hör inte ihop.
Citera
2023-01-17, 23:58
Medlem
Äsch, GB har väl inte gjort nåt som ens avlägset liknar riktig glass sen puckstång. Och den var nog också fejk.
Citera
2023-01-18, 00:01
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Lite som havremjölk som inte mjölk som fick börja kalla det för havredryck.

Tack för att du tog upp exemplet med havremjölk -> havredryck så jag slapp göra det. Det var ju knas att havremjölk hängde med som begrepp så länge som det gjorde. Spannmål blandat med vatten är inte mjölk, lika lite som det är vin eller juice.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Ordentlig glass har grädde. Budgetglass har mjölk. Denna utan någon mejeriprodukt är inte glass. De får kalla det något annat.

Japp, nu är måttet rågat. Nu måste det heta något annat. Förslag?

Iskompott?
Iskräm?
Fryst fluff?
Kallgodis?
Citera
2023-01-18, 00:03
Medlem
Ja alltså just Glass måste man verkligen kolla vad det innehåller innan köp. Nu när storföretagen skippar grädde och mjölk i glass pga att vara i linje med vegan och miljörörelsen. Inget fel med det men då är det ju ingen riktig glass och det borde framkomma tydligt på förpackningen.

Någon som kan tipsa om något bra glass märke hos ICA som smakar som italiensk gräddglass som man brukar köpa i disk? Vad skall man kika efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in