Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Nu har militärbloggaren som även var rådgivare till Zelenski fått avgå på grund av sitt misstag "att återberätta vad boende i Dnepro sagt att missilen först träffades av luftvärnseld och sedan alldeles efter detta hamnade på bostadshuset".
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zE4Pnr/zelenskys-toppradgivare-avgar
Citat:
”Jag gjorde ett allvarligt misstag live”, skriver han på sin facebook.
Citat:
”Jag ber uppriktigt om ursäkt till offren och deras släktingar, invånarna i Dnipro och alla som blev djupt sårade av min för tidiga felversion av anledningen till att den ryska missilen träffade ett bostadshus.”
Så mao är det samma rysstrollning som "100`000 döda ukrainska militära officerar" -von der Leyen
Citat:
Sanning är något förbjudet i Ukraina - vad som än händer civila så är det ryssarnas fel.
Nej , sanning är naturligtvis inte förbjuden i ukraina.
Citat:
Det såg man inte minst när "mopeddrönare" sköts ned över Kiev och ryssarna beskylldes för att ha skickat dem mot bostadshus. Sedan tvingades ukrainska myndigheterna stoppa extremisterna som stod på balkonger och sköt drönare.
Vet faktiskt inte om ukrainskt luftvärn är placerat inne i Dnepro och hur klok det är? Kanske skulle detta gått att undvika men det verkar inte som ukrainska armen är beredd att fundera på det? Inte ni Ukraina-"vänner" här heller.
Det är nödvändigt att placera luftvärn där ryssland försöker döda civila. nu hjälper ju inte det mot balistiska missiler, men det fungerar mot många andra.