Citat:
Ursprungligen postat av
bohonos
Visst kan man göra sig lustig över Eddies frågor efter beskrivningar. Men vi kan lika väl kritisera Vincent som genom åren genomgående förklarar otydligt och nonchalant, svänger sig med termer som enbart insatta kan förstå. Antagligen vill produktionen att han skall sätta deltagarna på pottkanten för att göra ”bra tv”. Men jag tål inte Vincent så jag väljer att skylla på honom oavsett om hans äckliga attityd är direktiv eller inte.
Jag tycker snarare att det är konstigt av många storbönder under genomgången av uppdragen, att bara stå och nicka och acceptera uppdragen så som de beskrivs. Om man inte förstår går det ju utmärkt att ställa följdfrågor, tills man hajar!
Att de lämnar lite tolkningsutrymme ger bra tv till alla som "kunde gjort det bättre" hemma i tv-sofforna.
Citat:
Ursprungligen postat av
N!xxo
...åker man ur från tinget så ska man hem och inte till något jäkla torp eller "gränsland" som i Robinson.. urgh det är så jävla tråkigt.
I tinget åker man hem om man förlorat. Första tinget kommer på söndag.
Torparkampen är då man hamnar på torpet om man vinner (eftersom det är huvudsakligen positivt att få komma till torpet) och om man förlorar är man kvar på farmen.