2023-01-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Som svar kan du läsa #48485

Det jag hävdar att ytterst få underåriga reggar sig, de som utnyttjar är främst de som kommer i direkt kontakt med de underåriga. Och om någon reggat sig utan sexuell preferens så kommer de ignorerar en överårigs förslag.

Du som vet, hur många i % av underåriga bjuder ut sig på nätet (för det är vad dumpen gör), nej det vet du inte, du bara tror det är enormt många.

Vart finns det att 25% råkat ut för en predator via nätet, länka om du har länk.
Mörkertalet är stort men denna länk hos riksdagen visar 20%
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/sexuella-overgrepp-mot-barn-och-byxskyddslag_H9023634

Vill du seriöst veta mera så kan du kontakta Sara Nilsson på Dumpen men jag gissar att du mest är ute efter att försöka sönderslå och förneka.
Citera
2023-01-16, 20:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Du får tycka vad du vill om att lagen kommer ändras. Det kommer ska räcka med att gäddan tror det är ett barn. Så ta det lugnt på internet.
Du är säker, det har tjatats om att släppa sekretessen mellan myndigheter för att komma åt brott, nästan inget har hänt, tror det är över 30 år det påtalats.

Rättssystemet är annorlunda mot England och USA. Det är svårt att få till en sådan ändring, förmodligen måste grundlagen ändras.
Citera
2023-01-16, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsen-99
Gyn: ditt inlägg här fattar inte jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag påstår att sexbrott primärt inträffar i sektmedlemmars fantasi.
Fattar fan inte fortfarande.
Citera
2023-01-16, 20:20
Medlem
Citat:
Du är säker, det har tjatats om att släppa sekretessen mellan myndigheter för att komma åt brott, nästan inget har hänt, tror det är över 30 år det påtalats.

Rättssystemet är annorlunda mot England och USA. Det är svårt att få till en sådan ändring, förmodligen måste grundlagen ändras.
Förstår att du hoppas det ska vara så svårt.
Men vi som värnar om barnen kommer nu göra det jävligt svårt för förövarna.
Gråt om du vill.
Citera
2023-01-16, 20:21
Avslutad
Citat:
Utbud?
Barn är inte till salu så där finns inget utbud din sjuke jävul.
Barn som utsätts har inte bjudit ut sig.
Dumpens fiskare har inte heller utbjudit sig till försäljning.
Var det ditt argument, utbud?
Om du skulle försöka att lägga känslorna lite åt sidan innan du svarar...

Det som menas med utbud i det inlägget är att det inte bevisar att det finns några barn som nappar på gäddornas inviter. Ta ett par djupa andetag nu och tänk efter lite innan du svarar. Det går att diskutera saken utan att bli hysterisk pga någons ordval.

Citat:
Som svar kan du läsa #48485
Det räcker med att ett enda inlägg i tråden raderas så slutar en sådan hänvisning att fungera. Ett litet tips bara.

Citat:
Förstår att du hoppas det ska vara så svårt.
Men vi som värnar om barnen kommer nu göra det jävligt svårt för förövarna.
Gråt om du vill.
Du hade inget svar på mitt förra inlägg till dig? Där jag bad dig hitta något jag skrivit som pekar på att jag inte tycker att vuxna som söker sex med barn ska bestraffas?
Citera
2023-01-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ytterligare en patetisk liten dumpling som inte kan hålla sig ifrån att anklaga alla meningsmotståndare för att vara pedofiler.

Varför kan du inte diskutera som folk? Är det verkligen en för utmanande tanke att någon kan ha motsatt åsikt i detaljfrågor utan att för den delen vilja ha sex med barn? Är du även en sådan idiot som tror att alla som vill legalisera knark är knarkare? Eller att alla som vill att bögar ska få gifta sig är bögar?
Vaddå? Vill du legalisera pedofili?
Dumpen jobbar inte med knark eller homoäktenskap, varför försöker du blanda in det? Dumpen arbetar mot att vuxna söker barn i sexuellt syfte, har du inte fattat det?
Citera
2023-01-16, 20:28
Avslutad
Citat:
Vaddå? Vill du legalisera pedofili?
Nej, är du läskunnig? Sluta knarka.

(Utgår från att du med pedofili menar "sex med barn"? Pedofili är innebär nämligen bara att någon tänder på barn och det är redan legalt.)
Citat:
Dumpen jobbar inte med knark eller homoäktenskap, varför försöker du blanda in det? Dumpen arbetar mot att vuxna söker barn i sexuellt syfte, har du inte fattat det?
Jag gjorde en jämförelse. Var det för svårt att förstå den?

Då frågar jag en gång till.

Kan du förstå att man kan vilja att vuxna som tar kontakt med barn ska straffas, samtidigt som man också är mot de metoder som dumpen använder? Att det ena inte utesluter det andra?
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-01-16 kl. 20:36.
Citera
2023-01-16, 20:37
Medlem
Citat:
Nej, är du läskunnig? Sluta knarka.

Jag gjorde en jämförelse. Var det för svårt att förstå den?

Då frågar jag en gång till.

Kan du förstå att man kan vilja att vuxna som tar kontakt med barn ska straffas, samtidigt som man också är mot de metoder som dumpen använder? Att det ena inte utesluter det andra?
Jag kan förstå till viss del, men om de myndigheter och lagar som råder inte gör det?
Då barn återkommande råkar illa ut och förstörs för livet.
Då hjälp inte finns och förövarna går fria att utsätta flera barn.
Kan du då förstå att man söker andra vägar att lösa problemen på?
Citera
2023-01-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Nej det finns ingen motsats mellan vad jag skrev och vad du skrev. Läs igen.
Svårt at tänka? Det var DU som påstod att det inte fanns någon utredning runt dem.
Citera
2023-01-16, 20:41
Avslutad
Citat:
Jag kan förstå till viss del, men om de myndigheter och lagar som råder inte gör det?
Då barn återkommande råkar illa ut och förstörs för livet.
Då hjälp inte finns och förövarna går fria att utsätta flera barn.
Kan du då förstå att man söker andra vägar att lösa problemen på?
Bra, du förstår alltså att man kan vara för att förebygga sexuella övergrepp på barn samtidigt som man inte stödjer dumpens metoder. Då kanske du skulle kunna sluta med barnsliga insinuationer om att man skulle vara pedofil så fort man säger emot dig?
Citera
2023-01-16, 20:52
Avslutad
Citat:
[...]

Det räcker med att ett enda inlägg i tråden raderas så slutar en sådan hänvisning att fungera. Ett litet tips bara.[...]

Ja, bättre att ge datum och klockslag till inlägget – om man i motsats till mig själv kommer ihåg att "bokföra" det...
Citera
2023-01-16, 20:54
Medlem
Citat:
Bra, du förstår alltså att man kan vara för att förebygga sexuella övergrepp på barn samtidigt som man inte stödjer dumpens metoder. Då kanske du skulle kunna sluta med barnsliga insinuationer om att man skulle vara pedofil så fort man säger emot dig?
Agera inte som en försvarare av predatorer så kommer jag inte anklaga dig för att vara det.

Dumpen har nått framgångar i att påvisa förekomsten av grooming. Något som beslutsfattare kunnat blunda för, som pressen blundat för och som samhället i stort blundat för.

Patrik började med sin bok i början på 2000-talet medvetandegöra om detta och det blev ett ramaskri med massa skuldbeläggande från friidrottsföreningar, media och allmänhet.

Patrik är inte ensam, detta är vad varenda unge får möta. Tur de är för unga att läsa här
på Flashback för man kan spy 🤮 över all empatilös okunskap som inte passar små barns öron, det skulle vara förödande för deras väg att växa upp till fungerande sunda människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in