Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Ryssland har med andra ord ansvaret för att sänt en robot mot Ukrasinas för att förstöra legitima mål i ett krig men eftersom ukrainska luftvärn träffade roboten på vägen träffade den i stället ett bostadshus och dödade många civila.
är inte det en rysstrollning som raporterats (enbart) av putins (ena) horas mediabolag Ren TV bara?
Citat:
Det är tyvärr sådant som händer i krig och jag gissar att detta skett genom olyckliga omständigheter.
Jo visst sker olyckor, men ryssland eldleder avsiktligt mot civila pensionärer och barn, så det är naturligtvis ingen slump, om du inte har något bra bevispå det (jag har som sagt bara läst det i form av rysstrollning som citerar putins horas mediabolag Ren TV.)
Citat:
Det är ju ganska tydligt på filmen att först kommer ett eldsken (när roboten träffas av luftvärn gissningsvis) och ett kort ögonblick därefter slår den ned i huset.
uhm. det sköts ner flertalet missiler, dock inte någon Kh-22 misil (ukraina har inte förmåga till att skjuta ner dessa)
Citat:
Folk som berättat att så skett kallas för landsförrädare av Zelenski med anhang och dessa anklagasr samtidigt Ryssland för att ha gjort detta avsiktligt.
har du någon källa på det, för annars så gäller nog det som objektivt har verifierats tillsvidare. dvs att ryssland (igen) eldleder och terrorbombar civila.
Citat:
I går svartlistades en lång rad ukrainare av Zelenski-regeringen som rapporterar kring kriget mer neutralt än önskat.
Vilka då?
Citat:
Jag tror verkligen ryska källor far med mycket osanningar/halvsanningar och döljer misslyckanden. Det är bara det att sådana som Zelenski eller ukrainsk säkerhetstjänst gör dessa saker minst lika mycket och Nato-vänner i västerlandet sväljer deras propagandalögner med hull och hår.
Det är enlgit lag förbjudet i ryssland att raportera objektiva nyheter. och det lämnar ju inte precis något utrymme för annan tolkning av rysk media...