Citat:
Ryssland har med andra ord ansvaret för att sänt en robot mot Ukrasinas för att förstöra legitima mål i ett krig men eftersom ukrainska luftvärn träffade roboten på vägen träffade den i stället ett bostadshus och dödade många civila.
Det är tyvärr sådant som händer i krig och jag gissar att detta skett genom olyckliga omständigheter.
Det är ju ganska tydligt på filmen att först kommer ett eldsken (när roboten träffas av luftvärn gissningsvis) och ett kort ögonblick därefter slår den ned i huset.
Folk som berättat att så skett kallas för landsförrädare av Zelenski med anhang och dessa anklagasr samtidigt Ryssland för att ha gjort detta avsiktligt.
I går svartlistades en lång rad ukrainare av Zelenski-regeringen som rapporterar kring kriget mer neutralt än önskat.
Jag tror verkligen ryska källor far med mycket osanningar/halvsanningar och döljer misslyckanden. Det är bara det att sådana som Zelenski eller ukrainsk säkerhetstjänst gör dessa saker minst lika mycket och Nato-vänner i västerlandet sväljer deras propagandalögner med hull och hår.
Det är tyvärr sådant som händer i krig och jag gissar att detta skett genom olyckliga omständigheter.
Det är ju ganska tydligt på filmen att först kommer ett eldsken (när roboten träffas av luftvärn gissningsvis) och ett kort ögonblick därefter slår den ned i huset.
Folk som berättat att så skett kallas för landsförrädare av Zelenski med anhang och dessa anklagasr samtidigt Ryssland för att ha gjort detta avsiktligt.
I går svartlistades en lång rad ukrainare av Zelenski-regeringen som rapporterar kring kriget mer neutralt än önskat.
Jag tror verkligen ryska källor far med mycket osanningar/halvsanningar och döljer misslyckanden. Det är bara det att sådana som Zelenski eller ukrainsk säkerhetstjänst gör dessa saker minst lika mycket och Nato-vänner i västerlandet sväljer deras propagandalögner med hull och hår.
Oavsett hur du än vrider och vänder på verkligheten, kan det aldrig försvara att ryzzland planerar, riktar in och avlossar någon form av missil in i en stad där det bor och lever människor, barn, vuxna, pensionärer, aldrig. Oavsett bortförklaring. Det tror jag i stort hela världen tycker
. Vi får så småningom ta del av hur HAAG domstolen dömer ut för straff.
Det är och förblir krigsbrott. Grovt krigsbrott och vansinne. Alltid.
Det har gjort att UAF hunnit reorganisera sig och fått stop på offensiven, plus att de reguljära trupperna är sämre och mindre erfarna.
käppar i hjulen för ryssen!