2023-01-16, 13:11
Medlem
orrecrists avatar
Undrar ibland hur dom siktar, ryssen? Ytterligare ett terrorbrott, närmare bestämt ett höghus, om detta är att sprida terror så måste det ju slå fel, för inte fan hade jag, om jag var ukrainare tänkt, fan nu när civila dör ger vi upp snarare blivit mer arg & målmedveten om att ohyran måste väck.
Citera
2023-01-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Om vi utgår att det du säger är sant: Ryssland bär fortfarande ansvaret, det ukrainska luftförsvaret kan ju inte strunta i att skjuta ner missilen.

Ryssland har med andra ord ansvaret för att sänt en robot mot Ukrasinas för att förstöra legitima mål i ett krig men eftersom ukrainska luftvärn träffade roboten på vägen träffade den i stället ett bostadshus och dödade många civila.

Det är tyvärr sådant som händer i krig och jag gissar att detta skett genom olyckliga omständigheter.

Det är ju ganska tydligt på filmen att först kommer ett eldsken (när roboten träffas av luftvärn gissningsvis) och ett kort ögonblick därefter slår den ned i huset.

Folk som berättat att så skett kallas för landsförrädare av Zelenski med anhang och dessa anklagasr samtidigt Ryssland för att ha gjort detta avsiktligt.

I går svartlistades en lång rad ukrainare av Zelenski-regeringen som rapporterar kring kriget mer neutralt än önskat.

Jag tror verkligen ryska källor far med mycket osanningar/halvsanningar och döljer misslyckanden. Det är bara det att sådana som Zelenski eller ukrainsk säkerhetstjänst gör dessa saker minst lika mycket och Nato-vänner i västerlandet sväljer deras propagandalögner med hull och hår.
Citera
2023-01-16, 13:29
Medlem
Djupfryss avatar
Strid i bebyggelse är lite grand av toto. Det är inte helt jävla självklart att du går helskinnad ur det och slumpen är en faktor.
Därför som UAF mot alla odds kan bita sig fast.

Men på tal om det, finns det någon nyutbildad som kan förklara nya skjutreglementet för mig. Sist jag var inne på övning handlade det ju om kort vapenrem, strid upp till 30 meter, bössan mitt i bröstkorgen men samtidigt enligt soldatf får du inte förflytta dig med osäkrat vapen. Jag får inte ihop det.
Jag kan garantera att Ukrainarna inte säkrar mellan förflyttning i stadsstrid
Citera
2023-01-16, 13:32
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Foliehatt och 6 års skolgång, ok.
Jag försöker inte övertyga dig på något vis, tycker bara det är intressant att se en del av bakgrunderna till kriget.

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early

Här är en artikel och länkar till en del av dokumenten.
Eftersom du förmodligen har en lång och gedigen utbildning är det inga problem för dig.

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early
Hörsägen och visklekar lockar varken mitt intresse eller nyfikenhet. Varför skulle det? Är man öppen för fabler och sagor utan vedertagen fakta man man ju blanda in vad som helst. Finns säkert någon astrolog som också har en teori. Skulle du bli klokare av det menar du?
Citera
2023-01-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Förbrytarfederationens förluster är enorma. Idag kan vi räkna in ytterligare 790 eliminerade fascistbögar och totalt eliminerade är uppe på 116080 st.

Dygnssnittet stiger till 356 st och nuvarande normtal 460 eliminerade per dygn är nog i underkant. Vi räknar med att på årsdagen den 24 februari har Bögfederationen förlorat totalt 134020 kriminella fascister.

Tendenserna är mycket goda, nu pekar mycket på att 200.000-gränsen passeras redan den 17 juli, igår låg beräkningen på den 18 juli.

Även i övrigt är förlusterna mycket stora även om det ser ut som ihopklumpning av två dagar. Utslagna tanks 12 st, bepansrade stridsfordon 21 st, artilleripjäser 5 st, bögigt raketartilleri 1 st samt tankbilar/lastbilar hela 24 st.

Utslagning i denna takt väcker förhoppningar om att Förbrytarfederationen inte klarar detta, något kommer att hända i Kreml uppskattningsvis i september. Läget är ohållbart.

Vad ligger snittet på 2023?
Citera
2023-01-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är din åsikt, men de är inte relevant. Det ändrar inte på avtalet mellan Ryssland och Ukraina. Läs texten.

Nu vet du, så sluta sprid desinformation.

https://en.m.wikisource.org/wiki/Ukraine._Memorandum_on_Security_Assurances
Suck... Du länkar ju själv till det jag påstår. Vad är det du inte vill förstå?
Citera
2023-01-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Det är ingen invasion, utan försvar mot globalistiska ockupanter som invaderade Ukraina, Georgien och andra nybildade stater redan 1991 och tog full kontroll av stora delar av marken 2014 i Ukraina. Redan 1991 försökte Väst skapa kaos i Ryssland i Kaukasus, när de styrde Georgien och därifrån körde in sina islamist-agenter i norra Kaukasus som Tjetjenien och Dagestan för att erövra mer rysk mark och all olja och andra naturtillgångar som finns i området; ett område som en gång itiden var "Khazarien".

Skilj på det ditt mongo och sluta leka med orwellskt nyspråk som idioter av ditt slag indoktrinerats i genom systemmedia i Väst (ägt av en och samma ägare).

Ryssland bedriver försvarskrig således mot invasionsstyrkor från Väst som invaderat låtsaslandet Ukraina.
Det är ingen som invaderat Ryssland din jävla foliehatt!

Det är Ryssland som invaderat Ukraina!

Det är ju alla med IQ högre än skonumret införstådda med!

Håll dig till konspirationsdelarna i stället för att tramsa här i tråden!
Citera
2023-01-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Undrar ibland hur dom siktar, ryssen? Ytterligare ett terrorbrott, närmare bestämt ett höghus, om detta är att sprida terror så måste det ju slå fel, för inte fan hade jag, om jag var ukrainare tänkt, fan nu när civila dör ger vi upp snarare blivit mer arg & målmedveten om att ohyran måste väck.

Ja, det är därför (det fetade) Zelenski döljer att en ukrainsk luftvärnsrobot träffade missilen så den slog ned i ett bostadshus och träffen var helt oavsiktlig. Tilläggaqs kan att det även är för att givarländerna i väst skall skicka ännu mer pengar och vapen.

Det är ett system av lögner från Zelensi och ukrainska propagandaapparaten som byggts upp - vilket ofta västmedia helt okritiskt för vidare..
Citera
2023-01-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
jodå, officelt
https://www.theguardian.com/world/2014/aug/26/russia-admits-soldiers-in-ukraine
såväl som innoficelt

Det är nog en rysstrollning bara. vi vet ju att där inte var någon "kupp" genom eus förhandlare och sändebud.

vi vet oxo att Yanukovich både genom sina handlingar såväl som sedemera dom var en landsförädare.

Det är lite tröttsamt att diskutera dina känslor och fantasier. min 5 åring bygger mer objektivt korrekta resonemang med stöd på fakta.

har du något mer än dina känslor och lathet att visa upp eller ska vi fortsätta den här disskussionen där jag mosar varje vild fantasi och rysstrollning du gått på?

Wow, var det fyra stycken? Eller fler?

Det enda du mosar är dina stackars hjärnceller.
Citera
2023-01-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/16/7384996/
Jag har inte facebook men kan se ändå

Tack!
Citera
2023-01-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Gorbatjov anses av oss i väst som en hjälte, frågar du en "vanlig" Ryss är han mannen som sålde ut landet till oligarker och väst.
James Baker var i Kreml och lovade Gorbatjov detta, juridiskt bindande, problemet med avtalet är att det tecknades av Sovjetunionen som då var i sönderfall, eftersom nationen var i sönderfall gjorde Gorbatjov överenskommelser med väst angående ett enat Tyskland bland annat.
Eftersom avtalet är uppgjort med Sovjetunionen hävdar man numera att det inte gäller eftersom landet inte existerar längre. Förenklat.
USA/NATO anser det inte gäller och nämner det inte gärna och Ryssland anser att det fortfarande gäller.
.

Läser du artiklar likt denna från ett universitet i USA, finns det ingen som helst sanning bakom Putins ord om brutna avtal.
https://www.aicgs.org/2020/07/helmut-kohl-and-nato-enlargement-the-search-for-the-post-cold-war-order/

Däremot så anklagas USA/Obama för att ha legat bakom revolutionen 2013-14

The Obama administration’s shockingly arrogant meddling in Ukraine’s internal political affairs in 2013 and 2014 to help demonstrators overthrow Ukraine’s elected, pro‐​Russia president was the single most brazen provocation, and it caused tensions to spike. Moscow immediately responded by seizing and annexing Crimea, and a new cold war was underway with a vengeance.

Ryssland är Soviets juridiska arvtagare. Därför man sitter på veto i fn bland annat.
Citera
2023-01-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ryssland har med andra ord ansvaret för att sänt en robot mot Ukrasinas för att förstöra legitima mål i ett krig men eftersom ukrainska luftvärn träffade roboten på vägen träffade den i stället ett bostadshus och dödade många civila.

Det är tyvärr sådant som händer i krig och jag gissar att detta skett genom olyckliga omständigheter.

Det är ju ganska tydligt på filmen att först kommer ett eldsken (när roboten träffas av luftvärn gissningsvis) och ett kort ögonblick därefter slår den ned i huset.

Folk som berättat att så skett kallas för landsförrädare av Zelenski med anhang och dessa anklagasr samtidigt Ryssland för att ha gjort detta avsiktligt.

I går svartlistades en lång rad ukrainare av Zelenski-regeringen som rapporterar kring kriget mer neutralt än önskat.

Jag tror verkligen ryska källor far med mycket osanningar/halvsanningar och döljer misslyckanden. Det är bara det att sådana som Zelenski eller ukrainsk säkerhetstjänst gör dessa saker minst lika mycket och Nato-vänner i västerlandet sväljer deras propagandalögner med hull och hår.

Det finns inga legitima mål i Ukraina. Ryssland för ett olagligt anfallskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in