2023-01-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Titta på torpet på tv4 play, för det kommer inte sändas på teve fören om en månad
Inte sant. Se https://www.tv.nu/p/1Pl80f-r-9YOx, nästa avsnitt är den 26 januari.
2023-01-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Förvånad man blev att Tova vann. Trodde att Karin hade lite mer kraft men tydligen inte, fick ner en kil medan Tova hade dragit i alla 5..

Nu har Blondie jr anlänt till Torpet också!
Nu hade Tova en jävla tur då hennes stock
klövs längs fiber i stocken. Själva kärnan i stocken var kvar.
Barkborre granar kan vara hårda i träet eller spricka som Tovas.
2023-01-16, 10:33
Medlem
madmwazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jo de stämmer, från och med Söndag som kommer så åker man ut, men de jag vänder mig emot är att alla vill till torpet nu när de är som de är att man får amuletter där. Förr när Paulo hade hand om de, så var de annat. Då var de negativt att hamna på torpet. Man fick inga amuletter, utan man fick tävla sig tillbaka till farmen, nu kan man vara på torpet max 2 veckor sen kommer man tillbaka automatiskt.

Jag tycker nuvarande upplägg är bra och balanserat.

Förr när det var dåligt att komma till torpet var det många som gav upp och åkte hem istället. Nu är det både för- och nackdelar. Man *kan* vinna amuletter men det är ingen garanti, de brukar ha bättre tillgång till mat och lite enklare uppdrag. Och så kan man ju inte åka hem från torpet i tävlingarna, förutom nära finalen iirc, vilket innebär två veckors immunitet. Det lönar sig alltså mer att komma till torpet än att vara storbonde. Som storbonde är det ju också upplagt för att folk ska börja störa sig på en.

Men! När man är borta från farmen missar man att knyta an till de andra på farmen och bilda lojaliteter, mycket kan hända på två veckor, även om man kommer till torpet senare i säsongen och hade en "grupp" eller en pakt när de åker till torpet är det inte självklart att det fortfarande är aktuellt när man kommer tillbaka. Vilket är extra surt om man kommer tillbaka utan amuletter.

Dessutom har det väl i tidigare snackats bland farmare om att deltagare som varit mycket på torpet (eller som Cia, Päivi och Blondie Jr - startat där) inte är fullvärdiga farmare och därför inte bör få vara i final. Eller att de fått så många amuletter att de är för stort hot och ska slås ut omedelbart.

Nytt för i år verkar vara att man kan använda amuletterna på tingen under säsongens gång. Undra hur det ska gå till, någon slags fördel i tid kanske?
Senast redigerad av madmwazel 2023-01-16 kl. 10:38.
2023-01-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madmwazel
Jag tycker nuvarande upplägg är bra och balanserat.

Förr när det var dåligt att komma till torpet var det många som gav upp och åkte hem istället. Nu är det både för- och nackdelar. Man *kan* vinna amuletter men det är ingen garanti, de brukar ha bättre tillgång till mat och lite enklare uppdrag. Och så kan man ju inte åka hem från torpet i tävlingarna, förutom nära finalen iirc, vilket innebär två veckors immunitet. Det lönar sig alltså mer att komma till torpet än att vara storbonde. Som storbonde är det ju också upplagt för att folk ska börja störa sig på en.

Men! När man är borta från farmen missar man att knyta an till de andra på farmen och bilda lojaliteter, mycket kan hända på två veckor, även om man kommer till torpet senare i säsongen och hade en "grupp" eller en pakt när de åker till torpet är det inte självklart att det fortfarande är aktuellt när man kommer tillbaka. Vilket är extra surt om man kommer tillbaka utan amuletter.

Dessutom har det väl i tidigare snackats bland farmare om att deltagare som varit mycket på torpet (eller som Cia, Päivi och Blondie Jr - startat där) inte är fullvärdiga farmare och därför inte bör få vara i final. Eller att de fått så många amuletter att de är för stort hot och ska slås ut omedelbart.

Nytt för i år verkar vara att man kan använda amuletterna på tingen under säsongens gång. Undra hur det ska gå till, någon slags fördel i tid kanske?

Ja, de blir väl något sånt att man kan använda en amulett vid varje ting, så får man nån form av fördel, om det blir att man får några sekunders försprång eller så låter jag vara osagt, de får man ju se. Men kul med nytt folk in, får se vad dom kan bidra med. Såg inte ut som dom kan skapa drama precis, men får hoppas
2023-01-16, 10:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Konstigt att det inte uppmärksammats i media🤔

Tror ni det blev mycket pippa i kämpestugorna?

Läser eller ser du aldrig nyheterna? Inte ens Flashback har det undgått vad Paolo har gjort och att han sedan rätt omgående fick sparken från TV4.

Du undrar vidare om "ni" tror det blev mycket pippa i kämpestugorna: Som svar på det så kan jag säga att jag lever på 2000-talet och tilltalas med ordet "du" - inte med "ni" men jag kan svara för vad jag tror om det = Nej.
2023-01-16, 10:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Inte sant. Se https://www.tv.nu/p/1Pl80f-r-9YOx, nästa avsnitt är den 26 januari.

Fp
Senast redigerad av CS128 2023-01-16 kl. 11:01.
2023-01-16, 11:01
Medlem
CS128s avatar
2023-01-16, 11:02
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Av en händelse googlade jag på Karin och hittade detta:

bosatt i Göteborg på W*lter B*ngtssons Gata 23. Hon flyttade till sin nuvarande boende av annan typ för 1 år sedan

Boende av annan typ? Sånt brukar väl innebära typ gruppboende, fängelse osv? Kollar man på Google så ser det ut att vara nån gammal boulehall?
2023-01-16, 11:03
Medlem
CS128s avatar
Hittade Wincent's förklaringar i skvallertidningen Hänt till varför Farmendeltagarna blev godkända på samtliga uppgifter som de hade fått.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/farmen-wincent-s%C3%A4ger-sitt-efter-tittarnas-uppt%C3%A4ckt-i-programmet-de-har-h%C3%A4ngt-upp-sig/ar-AA16ntxH?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=56f06aea083 54de1836a11ca95cda3be
2023-01-16, 12:06
Medlem
madmwazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Av en händelse googlade jag på Karin och hittade detta:

bosatt i Göteborg på W*lter B*ngtssons Gata 23. Hon flyttade till sin nuvarande boende av annan typ för 1 år sedan

Boende av annan typ? Sånt brukar väl innebära typ gruppboende, fängelse osv? Kollar man på Google så ser det ut att vara nån gammal boulehall?

Om man kollar eniros karta är det byggarbetsplats, tror att Googles karta är gammal. Hon bor nog helt enkelt i ett nybyggt lägenhetskompkex. Hittade mäklarannonser på närliggande gatunummer.
2023-01-16, 12:10
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmwazel

Tänkte precis likadant med pakter osv. Blir nog tufft att komma till torpet så tidigt in i spelet. Man har inte lärt känna någon på "riktigt" och kan därmed ligga pyrt till när man kommer tillbaka till farmen.
2023-01-16, 12:31
Medlem
BalderNords avatar
Sandra G och Sandra ö (aka Freakshow och Grinchen): Två riktigt osköna människor. Jag fattar inte varför de inte åker omkring med en cirkus och tar betalt för att visa upp sig så som freaks gjorde på typ 30-talet, istället har de ställt upp på att vara med på TV och visa upp sig helt gratis...Sjukt.
Sandra G ser ut som Grinchen: https://imgur.com/933OamN
Sandra ö ser värre ut än han från filmen freaks: https://imgur.com/IlZuhVV

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in