Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Hon är den där äldre mörkhåriga kvinnan som bär vit tröja med tryck utanpå ytterkläderna som brukar demonstrera med Fia , är med ofta i Fias lives och står själv utanför riksdagen eller andra myndigheter
Okej då vet jag. Tusen tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maxi777
Hon Fia försöker vinkla allt så det verkar fruktansvärt.
Jag som själv blev placerad i fosterfamilj när jag var liten hamnade hos en helt fantastik familj som jag idag fortfarande ser som min egen. Jag skrev detta i en live och vart då blockerad direkt av henne. Absolut att socialen kan göra misstag men ibland blir det även bra!
Men hon vinklar allt som sägs och så fort någon skriver något bra eller har någon annan åsikt än sig själv så blockas man. Detta gör ju att alla som hänger på hennes live bara är idioter som hetsar varandra!
Ja, man blir blockad om man frågar eller säger saker som inte styrker Fias egna ord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Familyunited
Alla ni som skriver här tror alltså att 1 400 000 människor som arbetar för det allmänna är felfria. Ni anser tydligen att det är godtagbart att av 9300 anmälda tjänstefelsbrott är det noll som åtalas. Att myndigheterna och domstolarna är övermänniskor som aldrig kan ha eller göra fel.
Avsaknaden av kritiskt tänkande gentemot staten är tragikomiskt. Har ni verkligen inte upplevt själva eller helt missat alla bevisade brister, korruption och uppenbara brott mot oss medborgare.
Vissa barn behöver absolut skyddas från biologiska föräldrar. Det säger jag med bestämdhet. Saken är att det mycket sällan är så utan tvärtom.
Jag känner personligen alla utsatta föräldrar och kan deras historier. Ingen av oss är felfria för det finns inte en enda felfri människa. I våra fall är det socialtjänsten, nämnden och allmänna samt förvaltningsdomstolar med hjälp av andra myndigheter som är de kriminella och korrupta brottslingarna. Punkt slut.
Nu, mina vänner, blir det äntligen lite drag i diskussionen!