2023-01-16, 11:51
Medlem
Jag har under nästan en månads tid haft riktiga konstiga symtom. Yrsel och ont i nacke samt spänningshuvudvärk. Igår var det värsta på länge då jag körde bil och var tvungen att stanna för att det bara snurrade i skallen. Är hemma idag från jobb för jag kände mig helt orkeslös igår kväll och kunde inte sova. Är det någon biverkning från covid eller? Har haft det två gånger och tagit två sprutor.
Citera
2023-01-16, 12:02
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Jag har under nästan en månads tid haft riktiga konstiga symtom. Yrsel och ont i nacke samt spänningshuvudvärk. Igår var det värsta på länge då jag körde bil och var tvungen att stanna för att det bara snurrade i skallen. Är hemma idag från jobb för jag kände mig helt orkeslös igår kväll och kunde inte sova. Är det någon biverkning från covid eller? Har haft det två gånger och tagit två sprutor.

Ja, det är klassiska Covid symptom.

Jag har haft så 2 gånger med.
Yrsel, lätt illamående, ledvärk, trötthet och kass allmän motivation.
Nu senast så fick jag typ konstig "träningsvärk" på framsidan av övre torson (i områden kring nyckelbenen typ) och kring axlarna.
Och ömhet kring mjälten.

Återställd nu efter några veckor.
Citera
2023-01-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ja, det är klassiska Covid symptom.

Jag har haft så 2 gånger med.
Yrsel, lätt illamående, ledvärk, trötthet och kass allmän motivation.
Nu senast så fick jag typ konstig "träningsvärk" på framsidan av övre torson (i områden kring nyckelbenen typ) och kring axlarna.
Och ömhet kring mjälten.

Återställd nu efter några veckor.

Alla symptom du skrev stämmer ju in här. Motivationen också, har ett rätt fysiskt jobb jag trivs med men dom senaste veckorna har jag knappt velat gå upp ur sängen. Jag funderar på att stanna hemma denna vecka bara för att kurera mig.
Citera
2023-01-16, 12:09
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Alla symptom du skrev stämmer ju in här. Motivationen också, har ett rätt fysiskt jobb jag trivs med men dom senaste veckorna har jag knappt velat gå upp ur sängen. Jag funderar på att stanna hemma denna vecka bara för att kurera mig.

Stanna hemma.
Bättre det, än att ändå gå till jobbet just och prestera dåligt.
Citera
2023-01-17, 21:59
Medlem
Ja, alltså. Spända muskle. Det är det som ger dig; yrsel, nackvärk och spänningshuvudvärk.

En hel del av vårt balanssinne sitter i nackmuskulaturen. Spända muskler kan ge yrsel.

Nackvärk är spända muskler.

Spänningshuvudvärk är spända muskler i nacke/huvud.
Citera
2024-09-21, 17:27
Medlem
Citat:

Hur gick det sen? Jag har likadant!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in