2023-01-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Hur ställer du dig till att försvåra för majoriteten av dem som förgriper sig mot barn, nämligen missbrukare av diverse stimulantia och andra tosingar?
Vart har du fått den informationen ifrån, att det är missbrukare som utsätter barn?
Citera
2023-01-16, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Witgeinstein
Vart har du fått den informationen ifrån, att det är missbrukare som utsätter barn?

Studier, vilka har visats och diskuterats några sidor tidigare i tråden.
Citera
2023-01-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Studier, vilka har visats och diskuterats några sidor tidigare i tråden.
Men det var ju studier på en liten grupp, ser inte ut som om gäddorna är missbrukare.
Hur menar du att missbruk leder till att man intresserar sig för barn?
Varför skulle det höra ihop?

Eller är det för att du vill pussla ihop Sara och Patrik i den soppan, för att du inte tycker om Sara och Patrik.
Men så är det väl inte?
Säkert bra jag som inbillar mig.
Citera
2023-01-16, 12:03
Medlem
Citat:
Men det var ju studier på en liten grupp, ser inte ut som om gäddorna är missbrukare.

Eller är det för att du vill pussla ihop Sara och Patrik i den soppan, för att du inte tycker om Sara och Patrik.
Men så är det väl inte?

Om man sen flera år sitter och chattar med barn för att träffa dem och våldta dem kan ju vara stressande så att man därför börjar "självmedicinera" för det är ju inget som man går vidare med och söker hjälp för så lätt.

Inte för att så många av gäddorna sett ut som missbrukare, men alla missbrukare ser inte ut som om de var det heller. Så det kan då inte jag säga bu eller bä om. Vad ska man titta efter?
Citera
2023-01-16, 12:32
Avslutad
Citat:

Men så är det väl inte?

Nej, mina åsikter om Sara och Patrik har inte haft något inflytande på studiens resultat. På min scoutheder!

Jag markerade ju redan då jag lade upp länken, att det är en liten studie. Dock den enda seriösa studie i ämnet som har presenterats i tråden, såvitt jag har kunnat finna. Den stöttas ju också i någon mån av en annan studie på samma wiki-sida, sök med "pedofili wiki", där det framhålls att mycket få "kliniska" pedofiler utövar sin böjelse i praktiken. Bättre än rena gissningar - och om du kan visa på "bättre" studier, är sådana välkomna.

P.S. glömde: Jag har ju ingen teori om varför missbruk leder till att man intresserar sig för barn. Det går långt bortom min kompetens. Har bara citerat en studie.
Senast redigerad av Brooz 2023-01-16 kl. 12:36.
Citera
2023-01-16, 12:42
Medlem
Den här tråden har ju spårat fullständigt.

Avslöjade gäddor som ska försvara sig och människor som sitter och pratar om juridik, missbruk och annat, vilket är helt irrelevant i sammanhanget.

Vore ju fint att faktiskt diskutera Dumpen som konfronterar män som vill förgripa sig på barn.
Citera
2023-01-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin

Avslöjade gäddor som ska försvara sig och människor som sitter och pratar om juridik, missbruk och annat, vilket är helt irrelevant i sammanhanget.

Vore ju fint att faktiskt diskutera Dumpen som konfronterar män som vill förgripa sig på barn.
Håller med fullständigt Blir så less på det andra tjafset.
Citera
2023-01-16, 16:00
Avslutad
Citat:

Fast det har ju inte Dumpen kunnat bevisa än. Svårt att kunna bli ett övergrepp om det inte finns några barn.

Som om nån sitter och diskuterar mord på Jultomten, och sen säga han är en mördare pga det.
Citera
2023-01-16, 16:01
Medlem
Citat:

Instämmer.
De flesta gångerna jag kikar in här så vänder jag direkt. Nästan 4000 sidor upprapningar av samma smörja. 🤮

Ett fåtal nyanserade skribenter ger faktiskt behållning till tråden, resten vet jag inte vad de råkat ut för
Citera
2023-01-16, 16:10
Avslutad
Man förstår ju att det blir tungt för dumplingstackarna, som har trott att all kritik av sekten kan blåsas bort genom att skräna "Peddo!". För oss som är intresserade av lite fakta kan dock yttermera noteras, att folk som vanvårdar, misshandlar och ibland slår ihjäl sina egna barn (Lilla Hjärtat, Bobby, etc), tycks höra hemma bland ungefär samma kategorier som de som våldför sig sexuellt på barn:

"[...] I vissa fall anses försummelse vara en aktiv handling, där barnets behov inte tillgodoses trots att vårdnadshavare har tillräckliga resurser [3]. I dessa fall kan försummelsen betraktas som fysiskt och/eller psykiskt våld i likhet med annan barnmisshandel. I regel har dock försummelse sitt ursprung i en grundläggande oförmåga hos föräldern på grund av psykisk funktionsnedsättning, psykisk sjukdom, drog- eller alkoholmissbruk eller en utsatt social situation. [...]"

Härifrån: https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2014/11/forsummelse-av-barn-ett-forsummat-problem/
Senast redigerad av Brooz 2023-01-16 kl. 17:05.
Citera
2023-01-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Fast det har ju inte Dumpen kunnat bevisa än. Svårt att kunna bli ett övergrepp om det inte finns några barn.

Som om nån sitter och diskuterar mord på Jultomten, och sen säga han är en mördare pga det.

Dumpen konfronterar män som säger att de vill våldta barn.

De flesta av dem erkänner ju också det och säger att de inser att det är fel att våldta barn. En mindre del går bara eller springer iväg eller kör i väg i sin bil utan att säga något. De har de all rätt att göra och jag kritiserar inte det. Men chattarna talar sitt tydliga språk.

De som säger att de ska ge barnet en vinterjacka eller en present, cig eller pengar är ju dessutom ute för att köpa sex av ett barn.

Intressant är att även de som tar en diskussion med Sara och Patrik och erkänner att de gjort fel när de velat våldta barnet så har de ett helt nollställt ansiktsuttryck. När diskussionen kommer inte på anhöriga och arbetsgivare och publicering börjar många av dem skaka. Men så länge det bara handlar om vad de skrivit i chattarna och att de velat möta ett barn för att våldta barnet då skakar de inte nej.
Citera
2023-01-16, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Dumpen konfronterar män som säger att de vill våldta barn.

De flesta av dem erkänner ju också det och säger att de inser att det är fel att våldta barn. En mindre del går bara eller springer iväg eller kör i väg i sin bil utan att säga något. De har de all rätt att göra och jag kritiserar inte det. Men chattarna talar sitt tydliga språk.

De som säger att de ska ge barnet en vinterjacka eller en present, cig eller pengar är ju dessutom ute för att köpa sex av ett barn.

Intressant är att även de som tar en diskussion med Sara och Patrik och erkänner att de gjort fel när de velat våldta barnet så har de ett helt nollställt ansiktsuttryck. När diskussionen kommer inte på anhöriga och arbetsgivare och publicering börjar många av dem skaka. Men så länge det bara handlar om vad de skrivit i chattarna och att de velat möta ett barn för att våldta barnet då skakar de inte nej.
Fast ofta så vet de ju inte då att det var Sara eller nån annan han chattat med. De erkänner för att Sara ljuger om att det var ett barn han chattat med. Hon kör ju de där lögnerna om och om igen, för att fiska efter ett erkännande. Hon manipulerar de veka gäddorna som blir ställda, för att få dem att tro att det är kört. Först när de ev erkänt så säger hon att det var en vuxen han pratade med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in