2023-01-16, 00:20
Bannlyst
Drar McDonalds in så jäkla lite att de måste höja priserna när det gäller deras symbol-burgare? Det hela börjar ju likna en parodi!

Smakar absolut som förr, men ministorlek och jag tappade hakan när kassakillen sa 90 kr. Vad är era reaktioner på detta? Absurda priser? Big Mac borde i mina ögon kosta 30 kr. Inte en krona mer!

Har ni övergivit Mc Donalds för att de blivit för giriga mot sina trogna och lojala kunder?
Senast redigerad av Stegreus 2023-01-16 kl. 00:23.
Citera
2023-01-16, 00:23
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegreus
Drar Mc Donalds in så jäkla lite att de måste höja priserna när det gäller deras symbol-burgare? Det hela börjar ju likna en parodi!

Smakar absolut som förr, men ministorlek och jag tappade hakan när kassakillen sa 90 kr. Vad är era reaktioner på detta? Absurda priser?
Vad kostade dom innan? 90 kr för två st "syntetiska" hamburgare låter ju rätt billigt.
Citera
2023-01-16, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Vad kostade dom innan? 90 kr för två st "syntetiska" hamburgare låter ju rätt billigt.

På min lokala McD-restaurang kostade en 35 kr och detta var typ 2018 sist minns jag. D.v.s inte hedenhös tid utan fyra-fem år sedan bara. Sjukt galet att två miniburgare ska kosta 90 kr på Mc Donalds idag. Man köper ju Big Mac enbart för smakens skull (iallafall jag) men det börjar ju likna att gå på vanlig restaurang nästan. Fan ryck upp er Mc Donalds!
Senast redigerad av Stegreus 2023-01-16 kl. 00:31.
Citera
2023-01-16, 00:25
Medlem
Starlinks avatar
Citat:
Drar Mc Donalds in så jäkla lite att de måste höja priserna när det gäller deras symbol-burgare? Det hela börjar ju likna en parodi!

Smakar absolut som förr, men ministorlek och jag tappade hakan när kassakillen sa 90 kr. Vad är era reaktioner på detta? Absurda priser?
Jag tycker inte att 90kr är så dyrt för två Big Mac’s.

En Big Mac kostade 45kr även under 2016.
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index
Citera
2023-01-16, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Jag tycker inte att 90kr är så dyrt för två Big Mac’s.

En Big Mac kostade 45kr även under 2016.
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index

Då hade min lokala erbjudanden under den perioden då. Minns att jag i omgångar köpte för 35 kr. Du vet i längden blir ju det en skillnad om två st kostade 70 då och 90 nu. 20 kronor i skillnad varje besök. Jag tycker de ska börja tänka på sina kunder innan folk allvarligt överger Mc Donalds för gott. Det skulle vara ett billigt snabbhak, men går om vanliga restauranger snart i pris.
Citera
2023-01-16, 00:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Drar McDonalds in så jäkla lite att de måste höja priserna när det gäller deras symbol-burgare? Det hela börjar ju likna en parodi!

Smakar absolut som förr, men ministorlek och jag tappade hakan när kassakillen sa 90 kr. Vad är era reaktioner på detta? Absurda priser? Big Mac borde i mina ögon kosta 30 kr. Inte en krona mer!

Har ni övergivit Mc Donalds för att de blivit för giriga mot sina trogna och lojala kunder?
Hur kan de smaka "som förr" när det är mycket mer potatisflingor och andra fillers i burgarna numera? Är ju knappast 90% kött i som det var förr.
Citera
2023-01-16, 00:28
Medlem
Är det inte den hamburgaren man nyligen uppgraderade?
Citera
2023-01-16, 00:28
Medlem
Eastwings avatar
Det är bra att skräpmat kostar mycket. Staten borde ytterligare lägga på en skräpmatsmoms på denna typ av skräpmat.
Citera
2023-01-16, 00:29
Medlem
Starlinks avatar
Citat:
Då hade min lokala erbjudanden under den perioden då. Minns att jag i omgångar köpte för 35 kr. Du vet i längden blir ju det en skillnad om två st kostade 70 då och 90 nu. 20 kronor i skillnad varje besök. Jag tycker de ska börja tänka på sina kunder innan folk allvarligt överger Mc Donalds för gott. Det skulle vara ett billigt snabbhak, men går om vanliga restauranger snart i pris.
Jag minns att dom körde en kampanj för några år sedan där dom tog tillbaka det klassiska priset för en Big Mac, med andra ord 35 kr.

Allt har ju blivit dyrare så det är vål inte förvånande att även McDonalds höjer priserna.

Detta är bara början, prishöjningar inom alla möjliga branscher kommer öka under det kommande halvåret.
Citera
2023-01-16, 00:32
Bannlyst
Citat:
Jag minns att dom körde en kampanj för några år sedan där dom tog tillbaka det klassiska priset för en Big Mac, med andra ord 35 kr.

Allt har ju blivit dyrare så det är vål inte förvånande att även McDonalds höjer priserna.

Detta är bara början, prishöjningar inom alla möjliga branscher kommer öka under det kommande halvåret.

Stämmer. Det kan ha varit så att de körde kampanj hela det året.
Citera
2023-01-16, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Det är bra att skräpmat kostar mycket. Staten borde ytterligare lägga på en skräpmatsmoms på denna typ av skräpmat.

Skräp och skräp, så farliga är väl inte Big Mac. Vi klassar å ena sidan Big Mac som skräp men tuggar i oss snus och annan skit å andra sidan och försöker hålla oss "konsekventa". Går bra det där.
Citera
2023-01-16, 00:35
Bannlyst
Citat:
Vad pratar du om?

Max däremot fyller ut sina hamburgare med potatis. Detta är vad dom fyller sina hamburgare med.

Ändå så har Max mage till att påstå att dom serverar ”Sveriges godaste burgare
Ironiskt nog så är Max den kedjan som tar mest betalt för sina hamburgare, om man nu ens kan kalla dom för hamburgare.

Max har inte den där klassiker-smaken som man förknippar barndomen med. De har inget som kan jämföras med en gammal hederlig Big-Mac smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in