2023-01-15, 21:33
Medlem
Riktigt bra och rätt spännande/kuslig, avsnitt 1 var lite bättre än andra dock.

Lyssna inte på de som säger att "det inte händer något", de måste vara hjärntvättade av hollywoodskräp där någon skjuter eller skjuts var 30:e sekund.

Kanske blir skit, men hittills bra.
Citera
2023-01-15, 21:40
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Rolf Lassgård SUGER
Verkligen, han spelar samma roll om och om igen. Överreklamerad jävla skitskådis
Citera
2023-01-15, 21:44
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Tycker det är bra filmat.... En sak gör mej lite osäker.. Det är den nya skyltarna, inte dom gamla nummerplåtarna som började med länsbokstaven. Är det histrorisk korrekt?

Borde det inte vara nummerplåga med länsbokstäverna på bilarna? Med tanke ingen bil får vara modernare än 73.. Så det är ändå bra jobbat.. Särskilt på 240n kan man se vilken "årgång" den är ifrån, så det inte bara stoppa in vilken 240n som helst i en scen.

Registreringsskyltarna med länsbokstav avskaffades 1973.
Citera
2023-01-15, 22:01
Medlem
mensverkets avatar
Finns hela på play? Första avsnittet är sådär med många okända skådisar.
Mer en nostalgisk naturfilm.
Citera
2023-01-15, 22:09
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Rätt våldsam och mycket knulla. Sett två avsnitt, får se om jag fortsätter med kommande avsnitt.

Inga schyssta korvryttarscener?

Kollar på första nu. Verkar okej, men fan vad alla är långsamma i tanke och tal och ser så jävla deprimerade ut. Pernilla August ser i och för sig alltid ut som en ledsen hund, dessutom mer och mer lik Peter Haber.
Citera
2023-01-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Tycker det är bra filmat.... En sak gör mej lite osäker.. Det är den nya skyltarna, inte dom gamla nummerplåtarna som började med länsbokstaven. Är det histrorisk korrekt?

Borde det inte vara nummerplåga med länsbokstäverna på bilarna? Med tanke ingen bil får vara modernare än 73.. Så det är ändå bra jobbat.. Särskilt på 240n kan man se vilken "årgång" den är ifrån, så det inte bara stoppa in vilken 240n som helst i en scen.

Volvo 240 presenterades sent 1974 som -75 års modell .
Citera
2023-01-15, 22:33
Avslutad
Till viss del makligt tempo i avsnitten men ändå när avsnitten är över tycker man ,är avsnittet redan slut. Efter de två första avsnitten håller serien klass 4 av 5 i betyg
Citera
2023-01-15, 22:59
Medlem
NoFreeLunchs avatar
Enl min man har duetten stolar med nackstöd från en 240:a som är betydligt senare modell, som ännu inte var introducerad på marknaden 73. Och en 142:a av 74 årsmodell. Han tycker det är klantigt när man verkar ha satsat så hårt på bilparken. Själv tycker jag bara att det är ett jäkla körande och åkande hela tiden, det gör också att berättelsen känns för hackig och ofokuserad. Men annars är historien intressant, som tur är minns jag inte hur boken slutar.
Senast redigerad av NoFreeLunch 2023-01-15 kl. 23:04.
Citera
2023-01-15, 23:01
Medlem
Segt och tråkigt tyvärr, Marcimain har presterat bättre.
Citera
2023-01-15, 23:03
Medlem
Snyggt filmat, men hur fan har de mixat ljudet? Flera gånger för hög bakgrundsmusik som gör att man inte hör vad de mumlar om.
Citera
2023-01-15, 23:08
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jends
Boken är en av det bästa jag läst.
Blir svårt toppa det med filmversion. Känns som en hopplös utmaning.
Och det blev tyvärr så också.
Första avsnittet kändes som en långbänk. Alldeles för långsam.
Jag läser boken en gång till, och struntar i tv-serien.

Gillar också boken väldigt mycket och har läst den två gånger.

Vore snällt om du kunde påminna mig.

Tycker för övrigt att serien är bra, även om det känns omotiverat att Johan skulle behålla sin fula frisyr in på nittiotalet.
Citera
2023-01-15, 23:09
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbatus
Snyggt filmat, men hur fan har de mixat ljudet? Flera gånger för hög bakgrundsmusik som gör att man inte hör vad de mumlar om.

EST forever i svensk film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in