Citat:
Ursprungligen postat av
sheuer77
Underbart svar 😂👍
TS tillhör ju dessvärre den kategorin av personer som aldrig någonsin kommer att bli nöjd oavsett hur många insatser och behandlingar som skulle erbjudas. Hjälpbehovet är oändligt och omättligt 😬 Likt ett slukhål eller universums svarta hål 🤔
Tackar
Jag klagar alltså inte alls på TS
Jag tror han har stora problem och behöver få mycket mycket mer hjälp än vad han får nu.
Jag tycker inte heller alls att vården verkar fungera särskilt bra.
Vården verkar vilja hjälpa utifrån ett system som tydligen ska passa precis alla.
Men precis alla människor är helt olika och helt unika och behöver helt individuell, personlig och riktig hjälp.
Alltså en riktig människa som finns där för människan 24 timmar om dygnet.
Som man kan ringa när som helst på dygnet så kommer människan över och umgås och hjälper människan med exakt det som människan behöver hjälp med.
Jag pratar om ett långvarigt hjälpsystem där man har som en fadder dygnet runt som är ansvarig för just den människan endast.
Då får man personlig hjälp av en människa som känner ens innersta väsen under hela ens livstid.
Alltså kan man få riktig hjälp.
Den hjälpen personen kanske egentligen behövde.
Jag har ingen aning om hur vi ska implementera detta nya system med faddrar.
Men jag tror om folk fick sådan hjälp kanske ingen egentligen skulle bli sjuk längre.
Folk skulle liksom få fullständigt stöd att kunna hålla sig fullt friska så att de inte kan bli sjuka längre

Givetvis kanske det kommer finnas undantag men ändå. De allra flesta skulle nog må otroligt bra av ett sådant system.
Vården hjälper snarare till idag genom att ge människan lite piller och en liten brasklapp ”det blir nog bra”.
”Gå hem nu så vi slipper lägga mer tid på dig. Vi har ju annat att göra”.
Jag överdrev ju givetvis det där sista men lite så är det idag tycker jag.
Vården vill inte hjälpa människan.
Vården vill utöva sitt system som de har bestämt sig för att utöva.
Bara för att de har bestämt sig för det.
Inte för att de är intresserade av att hjälpa människor.
Det var därför jag ställde frågan till TS.
Jag ville veta vilken hjälp TS egentligen ville ha
Om han fick drömma fritt och faktiskt kunde fått den hjälp han ville ha eller önskade sig
Ja men nu fick jag klaga lite.
Hoppas det går bra för TS.
Mitt bästa tips till TS är att skaffa en vårdkontakt han får tillgång till en gång i veckan för endast samtal.
Så lär han känna vårdkontakten innerligt under lång tid.
Bli gärna bästa vän med vårdkontakten och umgås även privat och drick té och prata om livets stora frågor
Sen kommer TS bli otroligt förvånad över hur mycket hjälp TS kommer få.
Kanske helt privat…. av vårdkontakten
Inte säkert att det fungerar men det är mitt tips i alla fall.
Borde även funka för TS att fråga om han får diska med sin granne varje dag under 1 år eller 10 år.
Sedan när TS och hans granne råkat bli bästa vänner kanske TS äntligen får den vård han behöver.
Av sin nya bästa vän istället för vården
Lycka till TS