2023-01-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH kan ikke ha alibi for drapet på AE, ikke så lenge det ikke finnes noe eksakt tidspunkt for da AE ble drept.

Hvis AE ble drept i løpet av natten, så kan ikke det ha skjedd uten THs viten og vilje. TH er skyldig.
Det er politiet som sier han har alibi og de har fullt innsyn i helseappen og telefonlogger.
Det har ikke du!
Citera
2023-01-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
TH har ikke alibi for hele arbeidsdagen. Det er flere huller i denne tidslinjen hvor ingen kan gi opplysninger om hvor han befant seg i disse «hullene», i følge politiet. Han kan ha vært på Futurum, men han kan også ikke ha vært det.
"Alibi er et bevis for at man var på et annet sted enn åstedet på det tidspunktet da en forbrytelse ble begått."
https://snl.no/alibi
Resten av dagen får du bruke et annet uttrykk på, jeg vil anbefale huller i tidslinjen som er det politiet bruker.
Citera
2023-01-15, 15:55
Medlem
Citat:
Diskusjonen handler om hva som mest sannsynlig skjedde i S4 da AE forsvant 31. okt 2018.

Dette er altså ikke en diskusjon der debattantene har som mål å finne frem til en felles forståelse av hva som kan ha skjedd.

Her er det sannheten som gjelder. Fakta.

Hvem drepte AE, når ble AE drept, og hvor er levningene av AE skjult.
Er det du som bestemmer hva diskusjonen handler om?
Og hvem kan bestemme "hva som mest sannsynlig skjedde"?
Og hva om det som skjedde er noe som er svært uvanlig; skal man ikke ha lov til å diskutere de hypotesene?

Sannheten og fakta: Ja. Men hvorfor er det så mange som forsøker å fremstille sine spekulasjoner som fakta?
Citera
2023-01-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
De kunne jo pågrepet TH inni huset, mens han sov.

Tenker det var greit at politiet gjorde sine egne vurderinger i dette tilfellet. Jeg mener hvordan vet man at folk sover i et eventuelt mørklagt hus?
Citera
2023-01-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er politiet som sier han har alibi og de har fullt innsyn i helseappen og telefonlogger.
Det har ikke du!

Det går an å forstå hva som har skjedd her.

Politiet anket Lagmannsrettens løslatelse av Hagen til Høyesterett. '

Det ble presisert at det ikke var selve bevisvurderingen som ble anket.

Da må politiets anke gjelde hvorvidt Holden kunne avskjære bevisene politiet la frem. Og Høyesterett ga Holden medhold.

Tom Hagen ble løslatt fra varetekt fordi politiet ikke fikk godkjent bevisene som knytter Tom Hagen til drapet.

En eller annen formalitet. Som har null, niks og nada med realitetene i saken å gjøre.

Og her sitter du og forsvarer en drapsmann.
Citera
2023-01-15, 16:01
Medlem
Citat:
"Alibi er et bevis for at man var på et annet sted enn åstedet på det tidspunktet da en forbrytelse ble begått."

Og når ble forbrytelsen begått?
Citera
2023-01-15, 16:05
Medlem
Citat:
Det går an å forstå hva som har skjedd her.

Politiet anket Lagmannsrettens løslatelse av Hagen til Høyesterett. '

Det ble presisert at det ikke var selve bevisvurderingen som ble anket.

Da må politiets anke gjelde hvorvidt Holden kunne avskjære bevisene politiet la frem. Og Høyesterett ga Holden medhold.

Tom Hagen ble løslatt fra varetekt fordi politiet ikke fikk godkjent bevisene som knytter Tom Hagen til drapet.

En eller annen formalitet. Som har null, niks og nada med realitetene i saken å gjøre.

Og her sitter du og forsvarer en drapsmann.
Nå må du ta deg sammen!

Varetektsfengsling handler om etterforskning og ikke skyld!
TH har vært etterforsket i 4 år uten funn, varetektsfengslingen har fint lite med manglende resultat og gjøre.

Hvis det var noe i påstandene dine ville vi ha sett en tiltale mot TH og det har vi ikke.
Du har i dag ingen grunn til å kalle TH drapsmann og beskylde meg for å beskytte en drapsmann er smålig og feigt og et simpelt forsøk på å stoppe en kritisk røst.
Citera
2023-01-15, 16:06
Medlem
Citat:
Og når ble forbrytelsen begått?
Det vet nok politiet veldig mye om siden de hevder at TH har alibi.
Kan du fortelle meg hvordan i helvete jeg skal kunne vite det når politiet ikke har gått ut med det?
Citera
2023-01-15, 16:09
Medlem
Citat:
Det vet nok politiet veldig mye om siden de hevder at TH har alibi.
Kan du fortelle meg hvordan jeg skal kunne vite det når politiet ikke har gått ut med det?

Nettopp, politiet vet mer om. Og ikke du som allikevel påstår at han har alibi for tidspunktet ugjerningen fant sted.
Citera
2023-01-15, 16:11
Medlem
Citat:
Nettopp, politiet vet mer om. Og ikke du som allikevel påstår at han har alibi for tidspunktet ugjerningen fant sted.
Sukk...
Det er politiet som hevder det selv, at han har alibi.
De sa det når han ble fremmet for retten og har hevdet det hele tiden.

At du tillegger meg det er fullstendig forvirret.
Citera
2023-01-15, 16:13
Medlem
"Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale til et familiemedlem klokken 09.14, altså 34 minutter før Tommy Skansen ringte.
Dermed kan ugjerningen mot kvinnen ha skjedd i dette tidsrommet, eller kort tid etter."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar

Jeg leter etter et sitat fra en artikkel der det sto noe om at politiet hadde sagt noe om et tidsvindu fra kl 09.16 og frem til TH kom hjem fra jobb og noe som kunne ha blitt gjort i det tidsvinduet. Var det fraktingen av AE ut fra huset i Sv4 som politiet trodde at kan ha skjedd i løpet av dette store tidsvinduet?

Edit: Jeg fant sitatet og tidsvinduet var enda større:
Citat:
Ursprungligen postat av Rd7320
Sitat artikkelen i VG:

«Politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt ønsker ikke å gå i detalj utover at Anne-Elisabeth Hagen ble drept eller bortført i tidsrommet etter telefonsamtalen klokken 09.14 og frem til ektemannen Tom Hagen varslet politiet cirka klokken 14.10 samme dag

Om th ikke er mistenkt, hvorfor er ikke tidsrommet for mulig drap/bortføring gjeldende kun til han kom hjem, ca 13:30?
«Politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt ønsker ikke å gå i detalj utover at Anne-Elisabeth Hagen ble drept eller bortført i tidsrommet etter telefonsamtalen klokken 09.14 og frem til ektemannen Tom Hagen varslet politiet cirka klokken 14.10 samme dag

Når ble dette publisert?
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-15 kl. 16:23.
Citera
2023-01-15, 16:13
Medlem
Citat:
Nå må du ta deg sammen!

Varetektsfengsling handler om etterforskning og ikke skyld!
TH har vært etterforsket i 4 år uten funn, varetektsfengslingen har fint lite med manglende resultat og gjøre.

Hvis det var noe i påstandene dine ville vi ha sett en tiltale mot TH og det har vi ikke.
Du har i dag ingen grunn til å kalle TH drapsmann og beskylde meg for å beskytte en drapsmann er smålig og feigt og et simpelt forsøk på å stoppe en kritisk røst.

Politiets anke til Høyesterett handler om en formalitet.

Det kan neppe dreie seg om annet enn at Holden fikk avskjære politiets bevisførsel. Beviser politiet mener knytter TH til drapshandlingen.

Politiet har beviser mot TH. Men Høyesterett har bestemt av bevisene ikke tillates å bli lagt frem for retten.

Slik er det saken står.

TH ble løslatt fra varetekt, ikke fordi han er uskyldig, men fordi bevisene ikke blir tillatt lagt frem i retten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in