2023-01-15, 15:01
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Visst handlar det här om nya vagnar direkt från fabrik? Alltså inte hur lång tid det skulle ta att leverera från en befintlig försvarsmakt till tex Ukraina?

Nej jag förstår det som att de faktiskt har några vagnar (till vad vet jag inte, kanske experiment, reklam och testkörning eller utbildning). De tar 1 år att klargöra. Antingen så är det ljug. Eller så är det just för att de är experimentvagnar - en kanske kan köra men inte skjuta, t ex. Det kan inte vara så att de "gått sönder" så mycket att de tar ett år att reparera.

Men artikeln ställer ju inte den intressanta frågan, kan inte Rheinmetal i så fall bygga några nya vagnar till Ukraina?
Citera
2023-01-15, 15:01
Medlem
raskenss avatar
Bild på krigsförbrytaren som mördade en stor mängd civila i Ukraina:

https://twitter.com/NOELreports/status/1614367621234954241?s=20&t=Kf2fzbVdDEqCa_c7DoK5Bw
Citera
2023-01-15, 15:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Det är ett problem att Flashback tillåter skribenter från krigande land att sprida propaganda med motiveringen att det är yttrandefrihet. Det borde ha med anständighet att göra. Sunt förnuft och anständighet. Det är rent ut sagt skamligt att de tillåts. I sådana här unika fall, borde de vara betydligt mer offensiva med avstängningarna

Nej. Det är en av konsekvenserna av yttrandefriheten, som är en frihet vi - till skillnad mot Ryssland - har.
Citera
2023-01-15, 15:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo, jag känner till allt om det där. Och Ryssland var knappast sugna på omröstning i Tjetjenien heller. Men som sagt, perfect is the enemy of good. Och vi borde verka för demokrati och självbestämmande här i västeuropa.

Har skrivit det förr, det största problemet för en bra process ser jag som diskussionsklimatat. Hur ska minoriteten våga argumentera? Inte för risk under omröstningen, det kan hanteras. Men om de förlorar omröstningen? Hur ska den lokale affärsmannen kunna stå upp och säga vad han tycker?

Men som sagt, även om det är kass så tycker jag det är bättre än alternativet - mangla hundratusen till i köttkvarnen och bränna hundratals miljarder dollar till i förstörelse och ekonomisk nedgång - pengar som också påverkar människors liv och hälsa. Inga demokratiska processer är perfekta.

Varför slingrar du dig som en orm hela tiden? Bättre att du talar ur skägget och är tydlig med vad du faktiskt tycker d.v.s. att Ukraina ska ge upp områden till ryssjävlarna utan strid.
Citera
2023-01-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Det är en av konsekvenserna av yttrandefriheten, som är en frihet vi - till skillnad mot Ryssland - har.
Kruxet är att deras osmakliga inlägg får fortsätta. Det borde finnas en gräns i anständighetens namn.
Citera
2023-01-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Bild på krigsförbrytaren som mördade en stor mängd civila i Ukraina:

https://twitter.com/NOELreports/status/1614367621234954241?s=20&t=Kf2fzbVdDEqCa_c7DoK5Bw

Raskt jobbat! Bra!
Citera
2023-01-15, 15:08
Medlem
Citat:
Jo, jag känner till allt om det där. Och Ryssland var knappast sugna på omröstning i Tjetjenien heller. Men som sagt, perfect is the enemy of good. Och vi borde verka för demokrati och självbestämmande här i västeuropa.

Har skrivit det förr, det största problemet för en bra process ser jag som diskussionsklimatat. Hur ska minoriteten våga argumentera? Inte för risk under omröstningen, det kan hanteras. Men om de förlorar omröstningen? Hur ska den lokale affärsmannen kunna stå upp och säga vad han tycker?

Men som sagt, även om det är kass så tycker jag det är bättre än alternativet - mangla hundratusen till i köttkvarnen och bränna hundratals miljarder dollar till i förstörelse och ekonomisk nedgång - pengar som också påverkar människors liv och hälsa. Inga demokratiska processer är perfekta.

1. Då skall man inte propagera för rysslands härjningar i sina grannländer. Punkt.

2. Ja vad ska minoriteten säga när majoriteten sagt sitt i en demokrati? Och vad ska den vara rädd för?

3. Alternativet att putin och hans gäng lägger ner vapen är fullt möjlig. Punkt.
Citera
2023-01-15, 15:10
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför slingrar du dig som en orm hela tiden? Bättre att du talar ur skägget och är tydlig med vad du faktiskt tycker d.v.s. att Ukraina ska ge upp områden till ryssjävlarna utan strid.

Rösta är bättre.

Jag har varit tydlig med vad jag tycker. Man ska vara öppen för att Ukraina ska avträda territorium till fördel för en snabb fred. Dvs vi kan stödja mer om Ukraina arbetar mot det, mindre om Ukraina inte arbetar mot det. Det har jag skrivit många gånger.
Citera
2023-01-15, 15:12
Medlem
Citat:
Rösta är bättre.

Jag har varit tydlig med vad jag tycker. Man ska vara öppen för att Ukraina ska avträda territorium till fördel för en snabb fred. Dvs vi kan stödja mer om Ukraina arbetar mot det, mindre om Ukraina inte arbetar mot det. Det har jag skrivit många gånger.

Som sagt putin kan lägga ner vapen, detta till gagn för den allra största majoriteten av världen. Att du skriver annat betyder ingenting. Punkt.
Citera
2023-01-15, 15:12
Medlem
Reimers avatar
Magyar ger en uppdatering från Soledar.

Citat:
Update from Soledar, 15 January - Magyar

https://twitter.com/wartranslated/status/1614607537218752518
Citera
2023-01-15, 15:15
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det där med "paranoida som tror att ryzzen kommer...
får du ta med de överlevande som överlevde i bostadshuset när Ryzzland terrorbombade deras bostadshus i Dnepr..dom VET..

Det är det här med verkligheten vetdu empirin..
Du menar bostadshuset som drabbades av en ukrainsk luftvärnsrobot, vilket Wilderäng skrev ännu en i raden av desinformationsartiklar om.

Du upprepar lögnen med en dåres envishet, trots att sanningen redan är publicerad i tråden. Dnepr är för övrigt namnet på den flod som staden Dnepropetrovsk ligger vid.

Surt, så räven om rönnbären.
Citera
2023-01-15, 15:18
Medlem
Citat:
Rösta är bättre.

Bra. Tydlighet från dig för en gångs skull. Du vill villkor stödet till Ukraina genom att belöna Putin och Ryssland med Ukrainas territorium. Lite etnisk rensning får Ukraina stå ut med. Det viktigaste är att ryska minoriteter eventuellt inte utsätts för något som de inte utsatts för hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in