Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Jag menar att sannolikheten är störst att det är döda Ukrainska soldater på bilderna, och detta utifrån hur detta krig i huvudsak förs.
Tänk dig att du har ett fält som är i 2km brett och en mil långt. Mitt i det fältet har du ett skogsparti som löper längs hela fältet som är 200 meter brett. Där har du Ukrainsk militär som ordnat befästningar. Det skulle i princip lika gärna kunna vara rysk militär som befäst sig. Men som detta krig utspelar sig så är det i huvudsak ryssar som artilleribeskjuter ukrainska ställningar från långt håll - och under lång tid. Regelbundet tar de bilder på hur artilleribeskjutningen verkat och när de flesta verkar vara döda så tar de sina infanterifordon och åker dit och dödar de som mot förmodan fortfarande är vid liv eller tar dem som krigsfångar. Det är alltså hur detta krig i huvudsak förs som gör att jag skriver att sannolikheten är större att det är döda ukrainska soldater på bilderna.
Men eftersom ryssarna gör infanterianfall, blir det annorlunda. Ukrainarna har befäst sig medan ryssarna springer över öppen terräng. Vad skulle ukrainarna göra på ett öppet fält. Logiken brister, som hos de flesta som håller på Ryssland. Inte direkt begåvningsreserven. En massa serber, blattar och ryssar som försöker lajva svenskar. Dina kompisar i den här frågan.
Som en intervjuad amerikan sa. Det är som tv-spel. Det anfaller 60 och man dödar 40. Har du ens några belägg för infanterifordon. Jag har sett många klipp från striderna, men få fordon. Är det där något du drömt, eller sitter du bara och hittar på? Ukrainarna hade befäst sig i staden, inte i skogsdungar. Jag tror du fantiserar helt enkelt. Dina påståenden är inte trovärdiga och stämmer inte med de faktiska förhållandena. Du är väl inte ohederlig?