Citat:
Kan inte låta bli att skratta; hon måste väl ha någon slags behov av att bortförklara sin egen fäbläss för true crime genom att nämna flashback på det viset hon gör. Jag kan också ta gift på att även hon läser fb, ja.
Och bilen ja, den hade vi fått information om i tråden att bilderna var bra eftersom det var en uppdaterad kamera. Det återstår att se, eftersom Rullman sa att ja det fins en bil som liknar JJs, men det verkar då inte som att den går att identifiera. Och då misstänker jag väl att det som sagts om att man kan se båda tjejerna vid olika tillfällen, det faller bort.
Men det var mycket intressant i inslaget och jag ska lyssna en gång till mer ordentligt. Låter ändå som att Rullman inte har några alternativa rubriceringar för brotten, utan det är mord som gäller. Däremot har annat kommit upp, hm. Andra brottsmisstankar, då gällande andra brott för båda.
Vad kan det vara? För båda sa han alltså.
Ok, dörrbranden, men kan man verkligen komma längre om det är utrett?
Tänker nu att det kanske handlar om att tjejerna gjort något med Tove, typ drogat henne? Men hur ska man bevisa att det är dom?
Kanske det är här MH kommer in, som nu verkar ha berättat en dle även om hon nekar till misstakarna iö.
Och bilen ja, den hade vi fått information om i tråden att bilderna var bra eftersom det var en uppdaterad kamera. Det återstår att se, eftersom Rullman sa att ja det fins en bil som liknar JJs, men det verkar då inte som att den går att identifiera. Och då misstänker jag väl att det som sagts om att man kan se båda tjejerna vid olika tillfällen, det faller bort.
Men det var mycket intressant i inslaget och jag ska lyssna en gång till mer ordentligt. Låter ändå som att Rullman inte har några alternativa rubriceringar för brotten, utan det är mord som gäller. Däremot har annat kommit upp, hm. Andra brottsmisstankar, då gällande andra brott för båda.
Vad kan det vara? För båda sa han alltså.
Ok, dörrbranden, men kan man verkligen komma längre om det är utrett?
Tänker nu att det kanske handlar om att tjejerna gjort något med Tove, typ drogat henne? Men hur ska man bevisa att det är dom?
Kanske det är här MH kommer in, som nu verkar ha berättat en dle även om hon nekar till misstakarna iö.
Ja lite motjuck får de som ”svartmålar” Flashback lite light så där tåla. Väldigt Flashback- och ”Gamer Girl” kompatibel hårfärg också annars osv.
Men med ”underhållning” kan tråd så klart liknas vid en deckare. Man läser båda som tidsfördriv och med intresse av olika anledningar.
I intervjun så hörde mitt känsliga öra vad jag uppfattade som att åklagaren menade att det var inte så mycket i lägenheten som tydde på brott initialt utan det var just deras berättelser som inte var synkade.
Alltså går det stick i stäv med att det liksom inte var ett veritabelt ”barslagsmål” där inne med tanke på ändå bristen på stökiga ljud. Eller så var JJ duktig på att städa och limma ihop grejer.
Ett tag var jag inne på Tramadol, ja alltså inte själv som brukare då utan att det kan ha lurats i Tove. Jag tror jag skrev om hur det ger epileptiska anfall vid överdos och det kan ha orsakat dunsarna.
Men sen är det ju det här med ”misshandelsbrott” som JJ ska ha gett vissa medgivanden till.
Jag gissar att om man ger någon en drog så det blir överdos och personen överlever så blir man dömd för misshandel i olika grad? Så en förgiftning/överdos är inte helt orimlig baserat på lite av varje som nu kommer fram.
En gissning bland många andra medans utredningen går in i sitt slutskede. Även här på Flashback då till vissas förtret och andras ”underhållning”.