2023-01-14, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
For noen her betyr ikke AEs egne ord, følelser og vilje noe som helst.

Hennes følelsesmessig sammenbrudd like før forsvinningen bare avfeies.
Av hele familien, selv om flere vitner bekrefter hendelsen. Ganske sterkt.

Alle ordene og det AE fortalte ved ulike anledninger blir også bare avfeid.
Hennes fortvilelse og frustrasjon i SMSer, samt bekymringer avfeies også.

Sett i sammenheng med datalogger og annen historikk så blir det tydelig.

Men selv AEs navnetrekk på skilsmissepapirene blir forsøkt hvisket bort.
Dette er helt i tråd med det TH gjør, når han avfeier snakk om skilsmisse.

Ja, det er folk her inne som prøver å renvaske TH. De får bare fortsette med det. De aller fleste er vel likevel overbevist om at han har drept kona.
Det er for mye som peker i den retning - til at TH er uskyldig, men så var det å bevise det da
Citera
2023-01-14, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Hvis du skaffer separasjonspapirer og signerer dem, så betyr det som regel at man vil ut av ekteskapet
Du er inne på noe vesentlig.

Det er nettopp det som er rart.

AEH burde signert seperasjonspapirer først, blankettnummeret tyder på at det var skilsmissepapirer som var signert med kun AEHs underskrift.

Man må først søke seperasjon, før man søker skilsmisse.

Uansett er det ikke unormalt at det ligger og slenger seperasjons-/skilsmissepapirer, med kun én underskrift fra partene, etter nesten 50 års ekteskap.

Kan være en krise som gikk over. Dokumentet var signert flere år tilbake i tid.
Citera
2023-01-14, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag tycker att det är förfärligt. Den där bottenfrusne karln har ju fixat allt.
Hur fan har Anne försvunnit då?
Du är nog lika klarsynt som vi andra.
Tom Hagen är En jävla typ!
Citat:
Tom Hagen är En jävla typ!
Ikke umulig, men jeg synes ikke at en reell GM skal få muligheten til å utnytte en slik situasjon, dersom TH er uskyldig i denne saken.
Citera
2023-01-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det känns som om det är stor oro i TT-lägret? Tråden har varit helt sönderspammad med trams i flera dagar nu och man scrollar mer än man läser. Mycket tråkigt.

Är det något stort på gång, så att folk i TT-lägret börjar bli nervösa? Hoppas det!
Her er ingen TT og jeg har heller ikke sett at noen er nervøse.
Politiet slipper nok snart katten ut av sekken eller hva det heter.

Hvis det viser seg at TH er hettemannen så må han jo være dum ettersom hettemannen vandret foran kameraer og ble filmet.
Jeg har en teori om hvordan han kunne "være to steder på samme tid" hvis det viser seg at TH er skyldig, og selv kan han jo ha tenkt at det var genialt.
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-14 kl. 21:41.
Citera
2023-01-14, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Enig, men Havhest har hele veien støttet TH i at AE skulle stå igjen ribbet.
Nei, det er ikke sant.

Jeg har bare skrevet at ektepakten ikke ville blitt satt helt til side. AEH ville mest sannsynlig fått et vederlag tilkjent på ca 15-25 millioner, pga TH er betydelig rikere nå, enn når ektepakten ble inngått.

Dette er uttalelser fra advokat Bull, og ikke min egen vurdering.

Jeg har ikke noen personlig mening om avtalen.
Citera
2023-01-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

AEH burde signert seperasjonspapirer først, blankettnummeret tyder på at det var skilsmissepapirer som var signert med kun AEHs underskrift.

Hvordan har du blitt kjent med dette blankettnummeret på det hun signerte på? Hvor er denne informasjonen gjort tilgjengelig?
Citera
2023-01-14, 21:39
Medlem
Citat:
Du er inne på noe vesentlig.

Det er nettopp det som er rart.

Man må først søke seperasjon, før man søker skilsmisse.

"Burde og burde".... AE var selvsagt ingen ekspert på skilsmisse.
Dette var ukjent terreng for AE etter et langt og vanskelig ekteskap.

Det er en grunn til at hun søkte om råd hos andre i dette spørsmålet...
Og det er en grunn til at hun brukte søkeordene «hvordan søke skilsmisse»

Prøv å sett deg inn i situasjonen til AE. Vet det ikke er lett, men forsøk.
Citera
2023-01-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Her er ingen TT og jeg har heller ikke sett at noen er nervøse.
Politiet slipper nok snart katten ut av sekken eller hva det heter.

Hvis det viser seg at TH er hettemannen så må han jo være dum ettersom hettemannen vandret foran kameraer og ble filmet.

Spenningssøker kanskje. Mer hovmod der i gården trolig. Og det står, før eller siden, for fall.
Citera
2023-01-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ikke umulig, men jeg synes ikke at en reell GM skal få muligheten til å utnytte en slik situasjon, dersom TH er uskyldig i denne saken.
Så enligt din sak att se på det hela; vad har skett, i det hele tatt? För mig är saken klar, men visst du har en annen syn på vad som skett, låt höra, fortell!!
Citera
2023-01-14, 21:48
Avslutad
Citat:
Nei, det er ikke sant.

Jeg har bare skrevet at ektepakten ikke ville blitt satt helt til side. AEH ville mest sannsynlig fått et vederlag tilkjent på ca 15-25 millioner, pga TH er betydelig rikere nå, enn når ektepakten ble inngått.

Dette er uttalelser fra advokat Bull, og ikke min egen vurdering.

Jeg har ikke noen personlig mening om avtalen.

AEH og TH inngikk ekteskap FØR den nye ekteskapsloven som kom tidlig på nittitallet. Da sikret TH seg ved ektepakt.
Om ektepakten sier Advokat Mette Yvonne Larsen:
«– Dersom hun har forsøkt å angripe denne ektepakten i forbindelse med at hun ønsket skilsmisse, så ville ektemannen blitt flådd av en domstol, mener Larsen»

Dette er motivet. Hvem som har drept AEH er ikke nødvendigvis TH selv, men på oppdrag fra TH. Et bestillingsdrap.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-ektepakt-har-vaert-tema-i-avhor-med-tom-hagen/11445293/
Citera
2023-01-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Spenningssøker kanskje. Mer hovmod der i gården trolig. Og det står, før eller siden, for fall.
Ja kanskje det er slik. Hvis TH er skyldig så må han kanskje ha vært overbevist over at han skulle greie å lure politiet.
Citera
2023-01-14, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvordan har du blitt kjent med dette blankettnummeret på det hun signerte på? Hvor er denne informasjonen gjort tilgjengelig?
Jeg så blankettnummer på et bilde i media.

Andre som har nevnt dette i sosiale medier (vgd tror jeg det var). Slik jeg ble gjort oppmerksom på det.

Blankettnummer Q-171 B:

Dette skjemaet skal benyttes av en eller begge ektefeller eller partnere som har vært separert i minst ett år og ønsker å søke statsforvalteren om bevilling til skilsmisse.

Ettårsfristen regnes fra den dag det eventuelt ble gitt bevilling til separasjon. Ble separasjon gitt ved dom, regnes ettårsfristen fra den dag dommen ble avsagt. Midlertidig separasjon etter ekteskapsloven § 92 gir ikke rett til skilsmisse etter § 21.

Søknad om skilsmisse sendes til det fylket hvor dere sist bodde sammen. Hvis dere begge har flyttet fra dette fylket, behandles saken der hvor en av dere bor.
Senast redigerad av Havhest 2023-01-14 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in