2023-01-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Årsaken er vel at det finnes flere moduskandidater, og det er ikke stuerent "å elle-melle-du-fortelle".

• TH har alibi
• motivet som "de som ser" presenterer i TH-skyldig-hypotesene, er ikke overbevisende.
• vet heller ikke om ryktene stemmer

Da er det ikke så lett. Har man gjort andre mennesker vond, så får man gjerne uvenner. Det må også inn i regnestykket.

Og da er vi muligens tilbake til "revisoren"?!

Mam må gjerne putte inn i regnestykket hva man vil for min del. Poenget mitt var at de som har laget seg en gjerningsmannsprofil langt på vei beskriver en av de siktede i saken, TH.
Citera
2023-01-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Godt observert! Kan tyde på at de/den som forfattet trusselbrevet visste at dette var Fru Hagens skjebne og hadde det i bakhodet under skriveriene. Dette handlet altså meget mulig ikke om noen kidnapping i det hele tatt, men et planlagt drap. Da forsøkt fordekt som en kidnapping de ikke hadde et ønske om å måtte følge opp og risikere noe med i den forbindelse.

Hadde politiet rykket ut til den boligen den dagen, helikoptere og bikkjer blitt brukt i letingen så skal vi nok ikke se bort fra at de straks hadde meddelt at de hadde drept henne for å ta ned risiko. Men den planen gikk i vasken. Ikke noe godt synlig politi, ingen bikkjer og ingen helikoptre ble satt inn.
Merkelig at du finner drap som noe uforenelig med kidnapping ? Målet med en kidnappingen er få penger, ikke noe annet. GM kan bare ha latet som om han vil levere tilbake AEH dersom han får penger, mens han i vikeligheten aldri hadde tenkt å gjøre det, uansett hvor mye penger han fikk.
Citera
2023-01-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Merkelig at du finner drap som noe uforenelig med kidnapping ? Målet med en kidnappingen er få penger, ikke noe annet. GM kan bare ha latet som om han vil levere tilbake AEH dersom han får penger, mens han i vikeligheten aldri hadde tenkt å gjøre det, uansett hvor mye penger han fikk.

Så du utelukker TH som GM selv om alt tyder på at det er han?
Citera
2023-01-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Så du utelukker TH som GM selv om alt tyder på at det er han?

Citat:
Mam må gjerne putte inn i regnestykket hva man vil for min del. Poenget mitt var at de som har laget seg en gjerningsmannsprofil langt på vei beskriver en av de siktede i saken, TH.
TH stemmer overhode ikke med politiets profil av GM, ikke det minste.

https://www.nrk.no/norge/har-fatt-tips-etter_krypto-etterlysning-i-lorenskog-saken-1.15506899

Ser ut som dere fullstendig har misforstått hensikten med siktelsen av TH.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2023-01-14 kl. 19:29.
Citera
2023-01-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg

Det er ikke bare jeg som finner disse to tingene uforenlig. Min påstand blir at de som finner det forenlig kun gjør det for å påpeke muligheten for at det er det.
Citera
2023-01-14, 19:29
Avslutad
Citat:
Da håper jeg du har fått med deg, at samtlige du refererer til, ikke utelukker, at TH kan være GM.

Major-i-tet1 hopper bukk over alle andre moduskandidater, og da blir det urimelig og usikkert.

Kan ikke shoppe gjerningsperson. Må ha bevis.

"putte inn i regnestykket", du liksom...

Får assosiasjoner til "putte press på"
Senast redigerad av Havhest 2023-01-14 kl. 19:35.
Citera
2023-01-14, 19:36
Medlem
Citat:
Da håper jeg du har fått med deg, at samtlige du refererer til, ikke utelukker, at TH kan være GM.

Major-i-tet1 hopper bukk over alle andre moduskandidater, og da blir det urimelig og usikkert.

At man i en bisetning nevner at TH kan være skyldig samtidig som man produserer på løpende bånd forsvarstaler, kreative forklaringer på hans uskyld og siktelsen mot han og i tillegg gjør han til et offer i saken gjør kun at man selger inn jeg har mitt på det tørre i det man holder på med slik jeg ser det.
Citera
2023-01-14, 19:37
Medlem
Citat:

Du er veldig klok. Og de som har skrevet at "ingen andre enn TH har motiv", hva tenker de egentlig? De kan jo ikke vite hvem som har motiv og hvem som ikke har motiv.
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-14 kl. 19:40.
Citera
2023-01-14, 19:44
Medlem
Citat:
Det er ikke bare jeg som finner disse to tingene uforenlig. Min påstand blir at de som finner det forenlig kun gjør det for å påpeke muligheten for at det er det.
Du virker uinformert. I historiens mest berømte kidnapping blir offeret drept, ikke tilbakelevert.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lindbergh_kidnapping
Citera
2023-01-14, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du er veldig klok. Og de som har skrevet at "ingen andre enn TH har motiv", hva tenker de egentlig? De kan jo ikke vite hvem som har motiv og hvem som ikke har motiv.
Må ikke forveksles med "Klara Klok"
Citat:
At man i en bisetning nevner at TH kan være skyldig samtidig som man produserer på løpende bånd forsvarstaler, kreative forklaringer på hans uskyld og siktelsen mot han og i tillegg gjør han til et offer i saken gjør kun at man selger inn jeg har mitt på det tørre i det man holder på med slik jeg ser det.
Jeg ser ikke noe galt i det. Synes det legger et slags menneskelig touch over det hele.
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Ok, det jag mener är. Den dagen du dör så kommer frågan om hur du levt ditt liv.
Allt ont du gjort i ditt liv kommer du att få stå till svars för. Det gäller oss alla.
Det finns en dimension till, och jag har upplevt den, en gång. Jag er 100% sikker på dette, trots att jag ikke er kyrklig.
Gör gott i livet är mitt råd, jag försöker men är ikke 100% sjölv.
Jeg kan identifisere meg med det du skriver, uten at det trenger å være på samme måte.
Senast redigerad av Havhest 2023-01-14 kl. 20:01.
Citera
2023-01-14, 19:56
Medlem
Her er en liste over kjente kidnappinger. Nesten 300 av dem ender med at offeret blir drept. Finnes ingen grunn til å tro at noen av dem var drap fordekt som kidnapping, en absurd tanke.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_kidnappings
Citera
2023-01-14, 19:56
Medlem
I avhøret forsøkte TH å spille uvitende og late som han ikke husket beløpet fra trusselbrevet.

Til avhøreren prøvde TH seg med distanseringsknepet: "- Kan det ha vært 100.000 dollar...?"

Liksom bomme på både beløpet og valutaen. Den samme distanseringen TH gjorde ift RU.
"Husket ikke" det korte navnet på den han hadde vært i hyppig kontakt med i over 1 år.

Dette med å spille og late som er det en del av i denne saken. Det har blitt mye "husker ikke".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in