2023-01-14, 17:35
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag vet inte, har du några uppgifter på döda barn? Det är alltid extra tragiskt när barn dör i krig. Ingen önskar sig att våra allra minsta ska drabbas. Men tyvärr så dör det barn ändå, även fast ryssarna vinnlägger sig om att inte skada civila.
7 sep 2022. Har du barn själv?
Citat:
Över 1 000 barn döda eller skadade i Ukraina.
Sedan Ryssland inledde sin invasion har fler än 1 000 barn dödats eller skadats i Ukraina, enligt en ny kartläggning av Rädda Barnen.

Siffrorna bygger på data från FN och visar att minst 372 barn har dödats och ytterligare 635 skadats mellan 24 februari och 6 september.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/over-1000-barn-doda-eller-skadade
Lite svinn får man räkna med.

Ut med mördarna ur Ukraina 🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Senast redigerad av Taggad 2023-01-14 kl. 17:39.
Citera
2023-01-14, 17:37
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vad tror du? Ryssarnas vapen saknar ju totalt precision, så bostäder och sjukhus stryker med.
Vem har blod på händerna tycker du?

Jag vet inte, men jag vet att ryssarna bemödar sig att inte träffa civila. Du pratar om döda barn, kom gärna med vederhäftiga uppgifter om döda barn pga dagens ryska missilattacker. Om du nu vet något.
Citera
2023-01-14, 17:41
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Är det tillbaka till det första narrativet nu igen Duvlort? Muh krigsbrott?

Om vi får spekulera fritt, hur lång tid tror du det dröjer innan Ryssland får komma in värmen i den civiliserade världen igen?
Citera
2023-01-14, 17:45
Medlem
sherms avatar
Amerikan som strider på ukrainska sidan i Bakhmut beklagar sig på Twitter. De är underbemannade och saknar vapen, som istället har sålts på den svarta marknaden av ukrainska befälhavare som därtill berikar sig på narkotikahandel. Amerikanens tweets finns på länken.
Citat:
He reports that his unit is undermanned and lacking in heavy weapons because “they’ve gone missing.” In other words, the weapons are being sold on the black market. O’Leary blames the logistics problems on the corrupt, criminal behavior of his Ukrainian chain of command — from the Major General to his Captain. He specifically calls out a Captain Baroda, noting that Baroda traffics in a host of illegal narcotics. Read the following series of tweets. They are self-explanatory:
https://www.thegatewaypundit.com/2023/01/us-army-vet-iowa-rats-ukrainian-corruption/
Citera
2023-01-14, 17:45
Medlem
Citat:
Summering av ryssarnas senaste missilattacker mot urk-kraina:

https://t.me/intelslava/43400

Vad har hänt med ukrainas luftvärn. Jag som trodde de sköt ner allt som ryssarna skickade mot dem. Verkar som luftvärnet läcker som ett såll.

Tack för listan. Bra att det kommer ut vilka svin ryssarna är. Terrorbombningarna av civila spär på hatet i omvärlden mot dem. Och mot alla som stödjer dem. Tack!
Citera
2023-01-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Amerikan som strider på ukrainska sidan i Bakhmut beklagar sig på Twitter. De är underbemannade och saknar vapen, som istället har sålts på den svarta marknaden av ukrainska befälhavare som därtill berikar sig på narkotikahandel. Amerikanens tweets finns på länken.

https://www.thegatewaypundit.com/2023/01/us-army-vet-iowa-rats-ukrainian-corruption/

Objektiv länk du har använt.
Citera
2023-01-14, 17:52
Medlem
Citat:
Summering av ryssarnas senaste missilattacker mot urk-kraina:

https://t.me/intelslava/43400

Vad har hänt med ukrainas luftvärn. Jag som trodde de sköt ner allt som ryssarna skickade mot dem. Verkar som luftvärnet läcker som ett såll.

Du har hängt med ett tag så inte den typen av proryska as som vi är vana vid.

Du har förmodligen fallit för hela den proryska psyopsen, gillar Trump, SD, Qanon och den biten.

Du har alltså just postat en lista med terrorbombning av civila och frågar lite retoriskt var Ukrainas luftvärn är.

Är det Ukrainas fel tycker du att dom får bostäder bombade och barn dödade?
Citera
2023-01-14, 17:53
Medlem
Citat:
Jag vet inte, har du några uppgifter på döda barn? Det är alltid extra tragiskt när barn dör i krig. Ingen önskar sig att våra allra minsta ska drabbas. Men tyvärr så dör det barn ändå, även fast ryssarna vinnlägger sig om att inte skada civila.

Du känner inte att ryssarna, om dom nu har en sån omtanke om barnen som du så målande skriver, borde lämna Ukraina?
Citera
2023-01-14, 17:54
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men jag vet att ryssarna bemödar sig att inte träffa civila. Du pratar om döda barn, kom gärna med vederhäftiga uppgifter om döda barn pga dagens ryska missilattacker. Om du nu vet något.

Förklara för mig som inte förstår det här - hur kan man starta ett krig och samtidigt bemöda sig att inte träffa civila?

Jag tänker att det bästa om man är så mån om civila är att inte starta krig alls, vad tycker du?
Citera
2023-01-14, 17:55
Medlem
Citat:
Hans twitter: Ihatetrenches

Min nya favorit!

Hur vet du att det inte är en psyops?
Citera
2023-01-14, 17:56
Medlem
Citat:
Är det tillbaka till concern-trollandet igen när offensiven är på väg att börja? Sjukhus, barn, krigsbrott, civila, kvinnor, äldre...

Så lät det inte när Ukraina gick på offensiven? Då var det ju helt plötsligt okej att leta rätt på "Ryska kollaboratörer"

Det är klart det är ok vad Ukraina än gör, det är ryssar som invaderar.
Vill Ukraina koka dom i olja och äta dom är det ok.
Citera
2023-01-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är klart det är ok vad Ukraina än gör, det är ryssar som invaderar.
Vill Ukraina koka dom i olja och äta dom är det ok.
Ukrainas missilförsvar verkar göra mer skada än vad det gör nytta den saken är klar. Det ökända missilförsvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in