2023-01-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det enda jag inte gillar med sänkta ryska fartyg är eventuella miljöskador.

Där delar jag helt din åsikt.
Citera
2023-01-14, 16:15
Medlem
Turkiet tänker inte delta i sanktionerna mot ryssland.

https://twitter.com/The_Real_Fly/status/1614279130786459655?s=20
Citera
2023-01-14, 16:16
Medlem
Alsenos avatar
Angående de korrekta siffror om ryzzlands förluster. Vi vet hur många 100-tals procent ryzzka förlustsiffror justerades efter Tjetjenienkrigen. Garanterat att samma sak kommer att ske här.

https://cornucopia.se/2023/01/uppdateras-kyjiv-terrorbombat-under-morgonen-antagligen-iskanderrobotar-mycket-stora-ryska-forluster -ryssland-planerar-for-ett-langt-krig/

Citat:
Siffrorna är ungefärliga, men rättvisande. All historisk erfarenhet visar att demokratier redovisar förlustsiffror någorlunda korrekt, då det inte finns någon anledning att ljuga. Ukraina är även utbildade i informationskrigföring av Väst och vet att om man avsiktligt ljuger så tappar man trovärdighet. Däremot kommer alltid misstag kunna ske, det är trots allt krig och informationsflödena är inte perfekta. Över tiden blir dock misstagen bara till brus.
Citera
2023-01-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det tror jag i och för sig är korrekt, det minskar skadorna. Men det tar hårt på Ukrainas produktivitet ändå.
Om en missil landar på en transformator, oavsett om den är påslagen eller inte,

Minskar det skadorna då?
Citera
2023-01-14, 16:17
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
En hjälm vore ok att skicka enligt dig.
Nåväl, försvar handlar även om att ge tillbaka med samma mynt och inte bara låta orcher härja ostraffat...

Ja för sveriges del. Länder längre bort och med andra förutsättningar kunde med fördel skicka annat, om de vill. Det skulle ha varit riskabelt om hela världen hade skickat hjälmar, då hade ryska hökar kanske frestats att ta hela Ukraina. Fördelen hade varit att Zelensky kanske hade gått med på fredsförhandlingar.
Citera
2023-01-14, 16:18
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen

Minskar det skadorna då?

Om hela nätet är tänt, och halva nätet slås ut, kan utrustning som INTE träffas ändå överbelastas och brinna sönder, när den helt plötsligt ska ta över hela nätet.
Citera
2023-01-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen

Minskar det skadorna då?

Inte på transformatorn i sig, men på elnätet i övrigt.
Du verkar dock alldeles för outbildad för att klara av att förstå det..
Citera
2023-01-14, 16:20
Medlem
Elen totalt utslagen i Kharkov! https://twitter.com/Navsteva/status/1614279947375321089?s=20
Citera
2023-01-14, 16:20
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Du är min broder. Det finns så jävla många nato-runkare här som fattar ingenting, man börjar undra hur långt huvudena är uppe i deras arslen. Sverige och västeuropas största hot är den stora massinvandringen eller invasionen från tredje världen. Man kan inte återhämta sig demografisk från det. Det finns städer och orter i Sverige där vi inte ens har kontroll över och samtidig så har man ett gäng stoltenberg-kuksugare här som har inget liv och spammar "ryZZland, Putler, pisssryzz" medan mohammed och ahmed gruppvåldtar deras trans dotter i arslet och samtidig så deras söner ställer sig i kö för sin femte boosterdos. Så jävla pinsamt
Jag tror som du att orsak till den ryska invasionen med följande bombningar av Ukrainas städer hänger samman med att många av Sveriges invandrare begår övergrepp mot natorunkarnas döttrar- dessutom i grupp! bara den saken anser jag legitimera förstörelsen av Mariuopol. Där fick sig Mohammed och Ahmed- den stackar'n, verkligen sig en läxa som heter duga. Det är svårt tro dom nu vågar sig på nya våldtäkter- åtminstone inte av den mer anala sorten. Få begriper vilket djävla besvär det varit att utröna vilka av- de till män utklädda döttrarna som varit avkommor till just natorunkare- det har varit ett digert forskande- framför allt för Ahmed som hade den uppgiften och sedan informera Mohammed om saken. Döttrarnas utklädnader till män underlättade ändå något av de båda gruppvåldtäckarnas vedermödor. Men ändå!

Att herr Stoltenbergs söner ställer sig villiga till vaccinering- dessutom av boostertyp! Va' fan? Både du och jag anser nog att detta tilltag legitimerar den där bombningen av skolungarna som sökte sig skydd i operahusets källare- där fick sig Stoltenbergs söner en riktig näsbränna.

Visst har jag fattat din postning rätt? Du har iallafall resonerat som vårt eget keltroll Psychicsailor- det är precis sån't här hela kriget handlar om... inte att Ryssland vill stjäla delar av (eller helst hela) Ukraina. Djävla korkade natorunkare! Djävla USA och fan ta Nato- och EU också.
Citera
2023-01-14, 16:22
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Inte på transformatorn i sig, men på elnätet i övrigt.
Du verkar dock alldeles för outbildad för att klara av att förstå det..

Har ryssland såna där bomber USA använde i irak? Gjorda för att slå ut elsystem.
Massa grafittrådar slungas ut för att orsaka kortslutningar.
Spänningslöst system = inga kortslutningar.
Citera
2023-01-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja för sveriges del. Länder längre bort och med andra förutsättningar kunde med fördel skicka annat, om de vill. Det skulle ha varit riskabelt om hela världen hade skickat hjälmar, då hade ryska hökar kanske frestats att ta hela Ukraina. Fördelen hade varit att Zelensky kanske hade gått med på fredsförhandlingar.

I övrigt är det en stor fördel att du inget har att säga till om saken.

Din låtsade humanism krackelerar något mellan raderna i dina försök till påverkan.
Citera
2023-01-14, 16:24
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Jag blev lite osäker nu, när en utav trådens tyngsta bidragare av fakta sade sitt....

Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Du är så välkommen så. Hans lila penis är nog anledningen till att vi har det här kriget. Små dvärgar måste alltid hävda sig.
Det finns väl en hög häl som talar för det.
https://youtu.be/lY6lHjZjYXE

Vågar påstå att Vladimir Putins komplex för sin litenhet bidragit till storhetsvansinnet som måste till för att ge sig på sin granne Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in