2023-01-14, 16:04
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det där är whataboutism. Bara för att ryssarna är rasister, rättfärdigar inte det din barnsliga rasism. Jag är ingen orch, det är ett sagoväsen i en bok som du verkar ha tagit lite för bokstavligt.

Nej det är till skillnad från era konstanta whataboutismlögner sanningen.
Du vet Pravda din lilla Vatnik? Riktig sanning, inte ert förljugna vederstyggliga narrativ.

Du är förrädare eller Ryss som stödjer kriget, båda är lika smutsigt.
Citera
2023-01-14, 16:05
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Der här med benämningen defensiva och offensiva vapen blir lite märkligt. Alla vapen kan användas offensivt och defensivt. Att stridsvagnar per automatik är ett offensivt vapen t.ex. är en märklig kategorisering enligt mig. Kolla bara tyskarnas försvarsstrider under ww2 på östfronten, det går väl ändå inte att påstå att stridsvagnar inte användes vid defensiv strid.

Ja som sagt ni kan formulera om mitt ursprungliga påstående. Jag tror dess mening framgick.
Citera
2023-01-14, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Panik! kiliometer lång koumn med stridsvagnar någonstans nära Ukraina! Vart kommer dom ta vägen!?

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1614272127246401536?s=20

de hittar dem här.

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Citera
2023-01-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Orderböcker är nog så viktiga i detta krig.

Men men... eftersom energipriser nu ser ut att bli permanent eller långsiktigt högre i Tyskland i detta krig så planerar en hel del metall och verkstadsindustri i Tyskland att flytta sin produktion.

Det var ju för en liten tid sedan Polen ville göra beställning av tyngre krigsmateriel från Tyskland men de blev tvungna att beställa från Syd-Korea i stället. Ingen vettig människa satsar på metall eller verkstadsindustri i Tyskland längre.

Tror faktiskt den politiska oron hos politiker i Tyskland även beror på krigsutvecklingen som nu verkligen känns allt mera osäker för Nato. Hur smart är det att kasta bort ännu mer tyska pengar när kriget kanske kommer förloras? Även politiker kan tänka på framtiden och vill inte gärna stå med skulden för dålig ekonomi till ingen nytta.

Sprider sig sammanbrottet i Soledar till Bukha är det risk för katastrof för Nato. Givarkonferensen 20 januari omvandlas kanske till en fredskonferens. :-)

Det finns inget "sammanbrott i Solidar" som kan sprida sig. Du upprepar den lögnen gång på gång.
Och återigen, eftersom NATO inte ens krigar i Ukraina så kan ingen sådan katastrof inträffa.
Detta är ett önsketänkande från dig och finns bara I ditt huvud.
Ryszzland har invaderat Ukraina. Ukraina försvarar tappert sitt land och har förhoppningsvis snart slängt ut ryzzarna ur sitt land. Skojare!
Citera
2023-01-14, 16:08
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Nej det är till skillnad från era konstanta whataboutismlögner sanningen.
Du vet Pravda din lilla Vatnik? Riktig sanning, inte ert förljugna vederstyggliga narrativ.

Du är förrädare eller Ryss som stödjer kriget, båda är lika smutsigt.

Nej i det Sverige jag förespråkar går vi inte runt och hatar andra. Vi kanske har dem som motståndare eller bekrigar dem, men vi bör inte gå runt och tro att de är undermänniskor. Jag har haft flera ryska vänner genom åren, de var människor med förtjänster och brister som alla andra. Inget underbett, inga huggtänder, inga konstiga politiska åsikter.
Citera
2023-01-14, 16:09
Medlem
Explosionerna slutar inte i Kiev!

https://twitter.com/AZgeopolitics/status/1614264364634103810?s=20

Vad är det som händer?! Är det förberedelser inför en ny offensiv tror ni?
Citera
2023-01-14, 16:10
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Luftvärn. Men som sagt, jag tror du förstår vad jag menar? Defensiv utrustning kanske är ett bättre ord?

Informera gärna Putin om detta Så slipper han använda S300 mot markmål och med urusel precision. Ukrainas civila skulle älska dig .
Citera
Medlem
ELEN är utslagen i Kiev! https://twitter.com/squatsons/status/1614260401889509376?s=20
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Intressant nyhet. Någon skrev om det tidigare i tråden

”Massflykt av ryska krigsfartyg undan ukrainsk attack”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQvbAJ/rysk-flottbas-tom-efter-massflykt-undan-ukrainsk-attack

"Mer än tio ryska krigsfartyg och ubåtar har lämnat Novorossijsk i Svarta havet.

Brittiska försvarsministeriet hävdar att de flyr från en ukrainsk attack:

– Det rör sig sannolikt om en flottrockad som ett svar på ett specifikt hot mot Novorossijsk, skriver brittiska försvarsministeriet på Twtter."

Hoppas på en fint från Ukraina för att få ut dem på havet.
Lättare att träffa då och sänka och hamnen blir inte förstörd.
Spännande!
Det enda jag inte gillar med sänkta ryska fartyg är eventuella miljöskador.
Citera
2023-01-14, 16:13
Medlem
Citat:
Varför tror du att vi inte vet det? Och blir det mindre rasistiskt att kalla ryssar för orcher för att Tolkien, den gamle kolonialbögen, skrev det först?

Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Intresseklubben noterar vem det var som började med angrepp mot infrastruktur i detta.

Minns när ni satt här på forumet och applåderade angreppet mot bron. Det var roligt, och ni njöt i samstämmighet med ukrainare som tog selfies framför bildmontage på det angreppet. Nu får de tillbakakaka och ni sitter här och gråter över "terrorbombningar".

Terror att skära av militära transporter till ockuperat krim.
Kamma dig.

Vad gynnas man av att skicka raketer mot kyiv och sabba elnät och värme vatten.

Ingenting.
Citera
2023-01-14, 16:14
Medlem
Citat:
Luftvärn. Men som sagt, jag tror du förstår vad jag menar? Defensiv utrustning kanske är ett bättre ord?

En hjälm vore ok att skicka enligt dig.
Nåväl, försvar handlar även om att ge tillbaka med samma mynt och inte bara låta orcher härja ostraffat...
Citera
2023-01-14, 16:14
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ett smart NAFO troll skriver att Kiev stänger av elen i förväg.

Det skyddar mot missilerna säger han.

Det tror jag i och för sig är korrekt, det minskar skadorna. Men det tar hårt på Ukrainas produktivitet ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in