2023-01-14, 16:01
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Varför tar du åt dig så mycket att du känner behov av att trycka ner andra?

Tex alla funktioner för att kunna köra Andoidapplikationer
Sedan är det negativt inte kunna köra lokala konton annat än i 11 Pro
11 är ett försök till att göra gränssittet snyggare och bättre, men inte ens det är lyckat.
Sök och du skola finna, finns hur mycket som helst läsa om användare som tycker 11 är ren skit och kan stapla upp allt negativt i jämförelse med 10, själv så gick jag tillbaka till 10 efter 30 minuter.
11 är en sminkad och försämrad 10.
Du kan visst köra lokala konton, koppla bort internet under installation.

Vi är fullt medvetna om att användare som du blir förvirrade om startmenys knapp för att visa alla appar flyttas till det övre högra hörnet istället för det övre vänstra, det händer varje gång en ny version släpps och gäller inte bara Windows. Jag vill bara att du ska veta att ingen bryr sig, för vi vet att om ett år så kör du 11 och har lärt dig det och håller käften.

Det är mycket mer tidseffektivt att bara lämna dig ifred.
Citera
2023-01-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Du kan visst köra lokala konton, koppla bort internet under installation.

Vi är fullt medvetna om att användare som du blir förvirrade om startmenys knapp för att visa alla appar flyttas till det övre högra hörnet istället för det övre vänstra, det händer varje gång en ny version släpps och gäller inte bara Windows. Jag vill bara att du ska veta att ingen bryr sig, för vi vet att om ett år så kör du 11 och har lärt dig det och håller käften.

Det är mycket mer tidseffektivt att bara lämna dig ifred.

Man kan ju undra varför du tar åt dig så mycket i frågan att du utövar personliga påhopp?
Fakta är ju att 11 inte är ett rent OS utan en spacklad och sminkad 10, som inte tillför någonting vettigt överhuvudtaget, vurmar du över att köra 11 så fortsätt göra det.
Förmodligen är du den enda som blir negativt påverkad, vilket gör att jag gissar att du har lite problem med dig själv.
Citera
2023-01-14, 16:19
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Man kan ju undra varför du tar åt dig så mycket i frågan att du utövar personliga påhopp?
Fakta är ju att 11 inte är ett rent OS utan en spacklad och sminkad 10, som inte tillför någonting vettigt överhuvudtaget, vurmar du över att köra 11 så fortsätt göra det.
Förmodligen är du den enda som blir negativt påverkad, vilket gör att jag gissar att du har lite problem med dig själv.
Jag säger ju att jag inte blir negativt påverkad, tvärtom så precis som majoriteten så är operativsystemet snabbare. Att det skulle vara fakta att Win11 är en sminkad Win10 är lika mycket fakta som att Win10 är en sminkad Win8. Det är nämligen fakta. Ville du att det nya operativsystemet skulle ha samma gamla tema, inga nya funktioner och inga uppgraderingar? Vad skulle då vara vitsen med ett nytt operativsystem?

Väntar fortfarande på att få höra åtminstone en process som tillkommit som ställer till med problem.

(Ditt resonemang är ungefär som att säga att en motortillverkare släpper en ny motor som presterar sämre än föregående modell, det fungerar inte så)
Citera
2023-01-14, 16:37
Medlem
Citat:
Jag säger ju att jag inte blir negativt påverkad, tvärtom så precis som majoriteten så är operativsystemet snabbare. Att det skulle vara fakta att Win11 är en sminkad Win10 är lika mycket fakta som att Win10 är en sminkad Win8. Det är nämligen fakta. Ville du att det nya operativsystemet skulle ha samma gamla tema, inga nya funktioner och inga uppgraderingar? Vad skulle då vara vitsen med ett nytt operativsystem?

Väntar fortfarande på att få höra åtminstone en process som tillkommit som ställer till med problem.

(Ditt resonemang är ungefär som att säga att en motortillverkare släpper en ny motor som presterar sämre än föregående modell, det fungerar inte så)

Totalt orelevant vad jag vill och inte, du ville ha en process och det har jag skrivit, men nu har du lagt till en process som är problematiskt, vad nu det har att göra med hela diskussionen.
Dom har lagt in en hel del funktioner, som i mitt tycke är onödigt, detta resulterar såklart i fler processer som tynger ner OS, även allt grafiskt som ser ut som skit tar onödigt med kraft.
11 är en sminkad 10, det kan du läsa själv och inget renodlat nytt OS.
Win 12 , next valley ryktas släppas Q3-4 2024, och blir troligtvis ett helt nytt OS
Citera
2023-01-14, 16:42
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Totalt orelevant vad jag vill och inte, du ville ha en process och det har jag skrivit, men nu har du lagt till en process som är problematiskt, vad nu det har att göra med hela diskussionen.
Dom har lagt in en hel del funktioner, som i mitt tycke är onödigt, detta resulterar såklart i fler processer som tynger ner OS, även allt grafiskt som ser ut som skit tar onödigt med kraft.
11 är en sminkad 10, det kan du läsa själv och inget renodlat nytt OS.
Win 12 , next valley ryktas släppas Q3-4 2024, och blir troligtvis ett helt nytt OS
Sorry jag tänkte på från Windows 7 till Windows 10, det är Windows 7 som är snabbast. Win10 och Win11 innehåller en massa skit som segar ner systemet, jävla appar o skit jag avinstallerade 10 direkt och la in 7 men blev nåt jävla fel så fick köpa ny hårddisk och den var tom även fast elgiganten sa att man kan köra windows på den så jag fick installera allt nytt och förlorade över 4 tusen bilder.
Citera
2023-01-14, 23:20
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Sorry jag tänkte på från Windows 7 till Windows 10, det är Windows 7 som är snabbast. Win10 och Win11 innehåller en massa skit som segar ner systemet, jävla appar o skit jag avinstallerade 10 direkt och la in 7 men blev nåt jävla fel så fick köpa ny hårddisk och den var tom även fast elgiganten sa att man kan köra windows på den så jag fick installera allt nytt och förlorade över 4 tusen bilder.
Var du tvungen att köpa ny hårddisk så måste det ha varit någon hårdvarumässigt fel på den gamla. Inget du kan skylla på Windows.
Citera
2023-01-14, 23:45
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

11 är ett försök till att göra gränssittet snyggare och bättre, men inte ens det är lyckat.
Sök och du skola finna, finns hur mycket som helst läsa om användare som tycker 11 är ren skit och kan stapla upp allt negativt i jämförelse med 10, själv så gick jag tillbaka till 10 efter 30 minuter.

Jag har alltid kört lokala konton i Windows 10 och 11 ända tills jag kopplar dessa till mitt microsoftkonto...

Hur kan du misslyckas med detta... VILL inte du lyckas med detta??
Citera
2023-01-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Jag har alltid kört lokala konton i Windows 10 och 11 ända tills jag kopplar dessa till mitt microsoftkonto...

Hur kan du misslyckas med detta... VILL inte du lyckas med detta??

Vad menar du?, jag kör bara lokalt.
Du är lite sent ute med att kasta in köttben, troll....
Citera
2026-01-07, 15:33
Avstängd
Citat:

och vem kör annat än 11 pro?
köper man en dator med 11 home eller vad den heter upgraderar man givetvis
Citera
2026-01-08, 08:51
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
och vem kör annat än 11 pro?
köper man en dator med 11 home eller vad den heter upgraderar man givetvis

De allra flesta kör Windows 11 Home!

Varför skulle man uppgradera till pro om man inte behöver pro!
Det går att skapa lokala konton i Windows 11 Home! Se t.ex. bitsinpcs.com som visar hur man gör!
Citera
2026-01-08, 21:59
Medlem
Fantens avatar
Jag ställde redan i Windows 10 in att externa enheter inte ska poppa upp utan dom ska bara monteras och hålla käften, och eftersom mitt W11 är en direkt uppgradering av W10 så följde givetvis den inställningen med. Nu tror jag inte att det är fallet hos TS men ändå.
Citera
2026-01-11, 03:53
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Jag hade ett liknande problem. Köpte ny dator och var "tvungen" att börja om från början, i vilket fall som helst så här löste jag mitt problem.

I vita rutan längst ner på skrivbordet skrev jag: Kontrollpanelen --> System och säkerhet -->Energialternativ --> Redigera schemainställningar --> ändra avancerade inställningar --> 1 min --> 30 min (nätansluten hårddisk)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in