2023-01-14, 15:44
Medlem
Ukrainas missilförsvar skjuter ner 110% av alla missiler som vanligt!

https://twitter.com/NovichokRossiya/status/1614271417742229506?s=20
Citera
2023-01-14, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandolol
Under alla större krig som har utspelat sig under de senaste 100 åren har man ägnat sig åt att bomba civil infrastruktur till grushögar, det är inget som endast ryssarna har ägnat sig åt och det har historiskt sett varit en väldigt effektiv strategi. Rysslands MLRS system och artilleri kanske saknar precisionen som väst idag ånjuter men man kompenserar för det med sprängverkan och billig tillverkning av raketer och artilleriskott. (En raket till deras BM-21 GRAD kostar endast 2000 dollar att tillverka.) Man har uppskattat att ryssland skjuter ca. 60000 raketer och bomber mot ukraina per dygn. Många gör narr av ryssarnas gamla och billiga "skitvapen" men för den här typen av krig är de väldigt effektiva. Ukraina kan idag tyvärr bara ta emot och försöka hålla ut så länge som möjligt då man saknar förmågan att slå tillbaka med lika hård beskjutning.

Ryssland försökte ju sig på en blitzkrieg approach under de tidiga veckorna under kriget för att snabbt försöka slå ut kiev men det ledde till världshistoriens största soppatorsk så nu har man bytt approach och grävt ner sig
och skjuter sönder allt med artilleri istället för att sedan skicka in soldater och rensa upp, det går långsamt men just nu så fungerar det för ryssarna.
Oavsett ifall ryssen tycker att det är en briljant strategi att demolera dagis och för sjukhus istället för militära mål pga teknisk underlägsenhet, moral och usla kognitiva förutsättningar blir det konsekvenser.

Även om grisarna skulle ha ihjäl alla i Ukraina, ta deras territorium stjäla deras tillgångar så kommer alla länder och folk HATA Ryssland. Ingen stat som är någonting att räkna med kommer göra affärer med tjyven,svinet och lögnaren Ryssland. Landet är fucked up minst 100 år framåt. Rysshatet växer.
Jag tycker synd om den unga generationen ryssar som får leva med omvärldens förakt, hat och leva under ett patalogist efterblivet styre.

Inbillla dig inte att rysslands krigsföring (terror) ala ww1 gynnar Ryssland någonstans! I så fall är du blåst.
Kort sagt: Ryssland är kört oavsett krigets utgång och oavsett era imbecilla teorier som gränsar till idioti om ryska strategier.
Citera
2023-01-14, 15:46
Medlem
Panik! kiliometer lång koumn med stridsvagnar någonstans nära Ukraina! Vart kommer dom ta vägen!?

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1614272127246401536?s=20
Citera
2023-01-14, 15:48
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du kan omöjligen mena att svenska pansarskott är offensiva vapen?

Jag skrev "helt defensiva". Du kan föreslå ett bättre ord, jag hoppas du förstår vad jag menar.
Citera
2023-01-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag skrev "helt defensiva". Du kan föreslå ett bättre ord, jag hoppas du förstår vad jag menar.

Beskriv ett helt defensivt vapen tack.
Citera
2023-01-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ryssland skjuter ihjäl toknazisterna i Soledar.

Dom tokvaccinerade dårarna i NATO har fullständigt tappat förståndet så nu kör dom på med allt dom har.

UK ska skicka hela 10 rostiga challenger tanks.

Dom dekadenta skitländerna uppe i norr som Finland och dom där andra skitländerna litauen, estonien ska skicka en eller två, men det är bara för att dom inte har några fler.

Hoppet är det sista som lämnar toknazisten, det såg vi i Berlin 1945 och vi kommer se det i Ukraina 2023.

Nu kommer det lite tanks från tyskland, så nu kan dom låtsas som att dom är tillbaka under Hitlers tid.

Drömmen har gått i uppfyllelse hos NATO trollen, äntligen tanks från tyskland. Äntligen är nazisterna på frammarsch igen.

Rond 2! Jag gissar på att Nazisterna blir utrotade igen. Dom flesta verkar vara vaxxade, så stupar dom inte av vaxxet, så stupar dom av en rysk kula.

Snart kommer det en ny offensiv från ryssland också. Vi kommer höra mycket gråt och självmordstankar från NAFO trollen. "Sjukhus, barn, skolor, civila, massmord, folkmord" osv osv osv är det dom kommer börja gråta om.

Jag pissar på Ukraina, Jag pissar på Zelensky, jag pissar på Den ukrainska flaggan, jag pissar på EU och jag pissar på NATO trollen.

Här kommer lite rysspropaganda från Soledar. Horjävlar.

https://twitter.com/squatsons/status/1614258691833987078?s=20
Ja det var ett inlägg som visar på hur fel det är i huvudet på de som gillar Rysslands invasion. Kan bara beklaga och rekommenderar att söker hjälp.
Citera
2023-01-14, 15:53
Medlem
Ukrainska försvaret: "Putin planerar något"

Ja det kan ni ge er fan på att han gör era horjävlar!

https://twitter.com/Navsteva/status/1614274203359879169?s=20
Citera
2023-01-14, 15:56
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:

Luftvärn. Men som sagt, jag tror du förstår vad jag menar? Defensiv utrustning kanske är ett bättre ord?
Citera
2023-01-14, 15:56
Medlem
Citat:

Vad var det jag sa? 🤣
Citera
2023-01-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du taggade fel, du menar Noobermensch. Eller så går det inte att förstå vad du menar. Relatera det gärna till Ukrainakriget.

Du vet att jag menade dig och cirkusen är igång. Grattis.
Citera
2023-01-14, 16:03
Medlem
Snapcounts avatar
En Switchblade ?

https://twitter.com/ok_ukraine/status/1614230312510177281?cxt=HHwWgoCyrdX68uYsAAAA
Citera
2023-01-14, 16:04
Medlem
Ryssland flyr med sin svarta havet flotta. Låter bra i mina öron!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in