2023-01-14, 07:27
Medlem
Dr.Diegos avatar
Någon mer som sett LOL: Last One Laughing Sweden på Amazon Prime. De har tagit in ett gäng komiker och fyllt på med några småflickor som inte alls är roliga när pengarna tog aäslut efter Robert och Per fått betalt.

Konceptet går ut på att man stänger in folk i ett rum i sex timmar och de åker ut när de skrattar en efter en.

Några av dem är roliga, så det är ok att kolla på. Men Eva Röse skall vara anaågon sorts domare/programledare och hon pajat hela programmet.

Deltagare är:
Robert Gustafsson
Per Andersson
Anders "Ankan" Johansson
Anders Jansson
Clara Henry
Sussie Eriksson
Vanna Rosenberg
Edvin Törnblom
Louise Nordahl
Özz Nûjen
Citera
2023-01-14, 07:43
Medlem
Är tjejerna söta?

Edit:

Hittade denna filmklipp:

https://www.youtube.com/watch?v=hgUz3KdGCmE

Påminner om big brother lite.
Citera
2023-01-14, 08:24
Medlem
yz44s avatar
Har inte sett det och eftersom özz är med så går det bort,
att avlöna en terrorist svart är tydligen ok i det här landet eftersom ingen påföljd utdömts.

Synd att Prime, som gjort en del bra program, ska producera sådant skräp.
Citera
2023-01-14, 08:26
Avslutad
Kommer jag såklart vägra att se, sen att Sveriges vidrigaste blatte Özz Nûjen är med gör knappast saken bättre.
Citera
2023-01-14, 08:36
Medlem
Haajibs avatar
Jag har tittat, och det är inget för mig. Kanske dagisbarn skulle tycka om deras humor men inte jag.
Citera
2023-01-14, 09:35
Moderator
Nospheratus avatar
Jag är faktiskt mer intresserad av hur fan tankegångarna gick hos produktionen när man valde att sjösätta detta än av programmet i sig. Det här är ju helt uppenbart en idé som såg helfestlig ut på pappret men som blir smärtsamt cringe när man faktiskt startade kameran.

Alltså, det är säkert lite roligt om man är där, vad vet jag. Att hålla på och apa sig som en idiot har väl alla gjort på fyllan med polarna. Jättekul jue. Men det är bara ren tur att det inte finns på film. Det här påminner om Babben Larsons program där hon skulle försöka få kändisar i soffan att skratta som försökte hålla sig. Det var bara plågsamt att titta på. Men som sagt, kanske lite småkul för kändisen att sitta där och försöka att inte skratta. Men det blir liksom inte bra tv.

Det hade nog blivit roligare om de producerat inövade sketcher med inblandade istället. De har ju liksom redan betalat för att få dit dom. Robert Gustavsson känns lite uttjatad men han hade ju lätt kunnat skriva ihop sex timmar humor på riktigt istället för att låta massa komiker fjanta sig helt improviserat och hoppas att det blir kul. Själva tävlingsmomentet ger jag inte mycket för. Tydligen verkar det helt okej att bara resa sig och gå om man känner att man är på väg att skratta.

Det verkar liksom ha gått lite väl fort från brainstormad idé till produktion. Och jag hade hellre sett mötet i konferensrummet där cheferna blev grundlurade än att se själva programmet.
Citera
2023-01-14, 09:59
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
Är tjejerna söta?

Edit:

Hittade denna filmklipp:

https://www.youtube.com/watch?v=hgUz3KdGCmE

Påminner om big brother lite.

Tack för länken! Inte speciellt svårt att hålla sig för skratt direkt.
Citera
2023-01-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag är faktiskt mer intresserad av hur fan tankegångarna gick hos produktionen när man valde att sjösätta detta än av programmet i sig. Det här är ju helt uppenbart en idé som såg helfestlig ut på pappret men som blir smärtsamt cringe när man faktiskt startade kameran.

Alltså, det är säkert lite roligt om man är där, vad vet jag. Att hålla på och apa sig som en idiot har väl alla gjort på fyllan med polarna. Jättekul jue. Men det är bara ren tur att det inte finns på film. Det här påminner om Babben Larsons program där hon skulle försöka få kändisar i soffan att skratta som försökte hålla sig. Det var bara plågsamt att titta på. Men som sagt, kanske lite småkul för kändisen att sitta där och försöka att inte skratta. Men det blir liksom inte bra tv.

Det hade nog blivit roligare om de producerat inövade sketcher med inblandade istället. De har ju liksom redan betalat för att få dit dom. Robert Gustavsson känns lite uttjatad men han hade ju lätt kunnat skriva ihop sex timmar humor på riktigt istället för att låta massa komiker fjanta sig helt improviserat och hoppas att det blir kul. Själva tävlingsmomentet ger jag inte mycket för. Tydligen verkar det helt okej att bara resa sig och gå om man känner att man är på väg att skratta.

Det verkar liksom ha gått lite väl fort från brainstormad idé till produktion. Och jag hade hellre sett mötet i konferensrummet där cheferna blev grundlurade än att se själva programmet.

Sjukt nog är det en serie som funnits sedan 2016 och finns i massa olika länder så dom hade gott om facit på hur cringey och uselt resultatet skulle bli
Citera
2023-01-14, 12:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Reklam för programmet har snurrat friskt. Men det faktum att Özz är med borde innebära per automatik att det inte är roligt.

Själva idén känns ju som en kass en. Att det bara blir krystat.
Citera
2023-01-14, 19:52
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Reklam för programmet har snurrat friskt. Men det faktum att Özz är med borde innebära per automatik att det inte är roligt.

Själva idén känns ju som en kass en. Att det bara blir krystat.
Jag ogillar Özz kraftigt, men de sämsta i programmet är helt klart den okända flkusen, Clara Henry och Louise Nordahl. Alla tre sög.
Citera
2023-01-15, 14:39
Medlem
Mr.Zebs avatar
Jag har följt LOL i många versioner, då jag gillar den spontana humorn. Då behöver det inte alltid var jätteroligt. Det spontana har en charm.

Den australiska och kanadensiska versionen är bra. Då man förstår språket. Har försökt se indisk engelska och några olika spanska versioner.

I alla så blir det lite skämskudde ibland. Då det är svart att vara rolig på beställning gentemot andra komiker som kanske är större och bättre.

Hur står den svenska varianten emot de andra?
Väldigt bra måste jag säga. Inga fegisar här inte utan de kastar in dig i situationen ( på andra håll har komikerna gått iväg och gömt sig)

Vi har ett bra startfält och alla är mer eller mindre kända.

Läser att Özz är ett rött skynke för många… jag är verkligen ingen fan av honom. Men jag tycker han bjuder till och gör inte programmet sämre.

Per Andersson är fantastiskt härligt galen och utan honom då hade alla fått kämpa för att få ihop ett bra program.

Helt klart sevärt.
Citera
2023-01-16, 10:58
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Det här sög riktigt jävla hårt. Robert Gustafsson och Per Andersson var den enda egentliga behållningen.

Varför Clara Henry och Edvin Törnblom var med kommer jag aldrig förstå. Ingen av dem är komiker om man bortser från den gången som Clara tillsammans med Cissi Wallin startade en PK-humorklubb för att visa att det går att vara rolig och PK. Ni kan nog själva lista ut hur det gick.

Kändes ofta som om deltagare valde aktivt att skratta för att det blev så påfrestande att över huvud taget försöka vara rolig utan att lyckas. Förutom Clara Henry, som inte verkade skämmas alls över hennes fullständiga brist på funny bones.

I en scen där Robert och Per försöker jobba fram lire humor väljer Clara att helt enkelt välta ett bord okommenterat i något slags desperat försök att vara med och leka. Vid ett annat tillfälle slår hon ett knäckebröd i huvudet på Per lika opåkallat.

Edvin Törnblom ångrade nog sitt deltagande ungefär lika snabbt som han märkte vilken pinsamt låg nivå komiken hamnade på.

98% av allt som sändes förtjänar att hånas och jag tror att till och med deltagarna håller med. Jag är nyfiken på hur många millar Robert Gustafsson fakturerade för den här arbetsdagen. Klirr!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in