2023-01-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Ja, att bli torterad av ryssar till döden är väl inte många människors önskan..?

Det finns ju dock än så länge inga konkreta bevis alls för att ryssarna brukar tortera eller mörda sina krigsfångar.

Att den ukrainska sidan däremot gör det ofta är väl belagt sedan krigets början.
Citera
2023-01-14, 00:05
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Mjo, jag tror dock att det har mer att göra med att de själva ofta brukar tortera och mörda fångar och förväntade sig samma behandling. Å andra sidan så är väl inte Wagnergruppen duvungar direkt.

Fd fångar som belönas och släpps fria efter att ha fullgjort 6 månaders tjänst hos Wagner och överlevt.

https://t.me/Slavyangrad/27459?single

Legosoldater från Wagner i Syrien har hängt upp ett avhugget ISIS-huvud vid sin bas.

https://t.me/COMBAT_FOOTAGE/8068

Det finns gott om vittnen på hur ryssarna behandlar krigsfångar så jag skulle nog också välja min egen död och öde i deras fall. De borde veta mer än jag och du?

Sen vet jag hur ryssarna behandlade såväl Napoleons soldater som Hitlers. Kan man klandra dem?
Napoleon försökte tom inrätta något som är en föregångare till krigets lagar när han fick höra hur grymma ryssarna var mot de soldater som föll i ryssarnas händer.
Nu är situationen omvänd. Ryssarna är en invasiv och ovälkommen fiende som pulveriserar och mördar allt i sin väg. Om ukrainarna skulle mörda dem ger jag fan i lika lite som om ett mördargäng gick in i mitt hus men själva blev mördade. De har sig själva att skylla. Karma.
Citera
2023-01-14, 00:09
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Fartkameror och tvättmaskiner. Det är lika trovärdigt som denna fadäs. Vill du tro på Wilderängs sagor så gör det. Han gör sin karriär på att sprida desinformation och med det tar jag hans ord med inte en nypa salt, utan med en hel gruva. Nej jag kommer inte att länka bilder ifrån gruvan till dig heller.
Okej. Du har övertygat mig. Nu tror jag på nazipundaren Sherm istället för Wilderäng.:-)

Du behöver inte länka till bilder på en gruva utan på ditt påstående om att det var Jönssonligan som låg bakom stölden av fartkameror. Nu behöver det inte vara ett beställningsjobb av Ryssland men det går absolut inte att utesluta.
Citera
2023-01-14, 00:11
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
2.4 miljoner ryssat from när då?
Förhoppningsvis så emigrerar alla ukrainare som identifierar sig som ryssar till Ryssland så slipper Ryssland kriga för deras skull.

Jag googlade på immigration till Ryssland och den verkar mestadels bestå av invandrare från de muslimska -stanländerna så det homogena mongolRyssland verkar fylla på sin befolkning med fler mongoler. Så kan det gå.

Inget land har tagit så mycket flyktingar från Ukrainakriget som Ryssland; 2.8 miljoner enligt UNHCR, sist jag kollade. https://data.unhcr.org/en/situations/ukraine . Det är anmärkningsvärt med tanke på hur mycket badwill Ryssland har i Ukraina och hur fattigt Ryssland är, migranter brukar alltid söka sig mot rikedom.
Citera
2023-01-14, 00:14
Medlem
JymdKjams avatar
Kriget får vissa oväntade konsekvenser som vilka gossenamn som trendar bäst:

https://twitter.com/hallonsa/status/1613909991710244864?s=46&t=nVBAaW2J1--vkUlVG3Y_fQ
Citera
2023-01-14, 00:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Inget land har tagit så mycket flyktingar från Ukrainakriget som Ryssland; 2.8 miljoner enligt UNHCR, sist jag kollade. https://data.unhcr.org/en/situations/ukraine . Det är anmärkningsvärt med tanke på hur mycket badwill Ryssland har i Ukraina och hur fattigt Ryssland är, migranter brukar alltid söka sig mot rikedom.
Ja, eller så söker man sig mot det vädersträck som är närmast istället för att korsa frontlinjen.
Om jag vore en ung rysktalande ukrainare i Donbass skulle jag iaf också söka mig in i Ryssland hellre än att upptas i någon milis eller armé för att strida.
Donbass är epicentrum för stridigheterna så att många flyr är inte så konstigt. Säkerhet går före ideologi. Dit man flyr behöver inte vara permanent.

Migranter som söker sig till rikedom är ekonomiska migranter, men det här vet du.
Citera
2023-01-14, 00:18
Medlem
Enligt "reporting from Ukraine" på youtube har dom ryska styrkorna hamnat under korseld när dom närmade sig Sils Järnvägsstation. Ukraina har tydligen funnit bra positioner i utkanten av Soledar och behärskar också en saltgruva.

Det verkar faktiskt inte som att Ryssland har tagit Soledar. Ukraina biter sig envist fast trots att man enligt andra uppgifter dragit bort huvudstyrkan.

Uppgifterna är något motstridiga varför mina åsikter skall gälla.
Citera
2023-01-14, 00:18
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor

Tagit emot??! Skäms du inte! RyZZland har rövat såväl barn som vuxna i Ukraina för att föra dem mot sin vilja till Mordor!
Citera
2023-01-14, 00:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag tycker inte det är negativt med folkgrupper med mongoliskt DNA (för Ryssland eller någon annan). De verkar dock vara Kremls bönder på schackbrädet då de i första hand mobiliserar och rekryterar bland dessa minoriteter för att skona nomenklaturen i Moskva krigets fasor.

Dessa asiatiska ryssar är fattiga och bor i eftersatta avfolkningsbygder så de är lättare att rekrytera. Samt att de köper den Sovjetnostalgiska propagandan som riktas specifikt mot dem bättre. Att Ryssland (Egentligen Sovjet för dem) är en nation som förenas av ideologi (Kommunismen) och inte etnicitet. De ser det ju inte heller som att de slåss mot ett närbesläktat folk för de likar inte ens ukrainarna. De tillhör inte Putins "slaviska brödrafolk" som är propagandan riktad mot andra folkgrupper i Ryssland.
Citera
2023-01-14, 00:23
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ja, eller så söker man sig mot det vädersträck som är närmast istället för att korsa frontlinjen.
Om jag vore en ung rysktalande ukrainare i Donbass skulle jag iaf också söka mig in i Ryssland hellre än att upptas i någon milis eller armé för att strida.
Donbass är epicentrum för stridigheterna så att många flyr är inte så konstigt. Säkerhet går före ideologi. Dit man flyr behöver inte vara permanent.

Migranter som söker sig till rikedom är ekonomiska migranter, men det här vet du.

Många som flytt har ju rundat Ryssland. In i Ryssland, och så ut där det är säkert, Finland eller Litauen. De där 2.8 miljoner är folk som stannat där. Om vi får tro statistiken. jag tycker det är förvånande statistik i alla fall. Kanske de är så fattiga att de inte vågar ta sig vidare. De kommer till något flyktingläger i Ryssland och så tar pengarna slut?
Citera
2023-01-14, 00:24
Medlem
Citat:
Vem lider mest förluster på slagfältet? Från Cornucopia:

"Siffrorna döda-skadade är i linje med vad vi sett bekräftat allt mer. Rysk stridsjukvård, skyddsutrustning och fältarbeten är så dålig att man har ett förhållande 1:1 skadade och dödade. Delvis beror det förstås på att man skiter i sina skadade kamrater och överger dem, eller för den delen som rapporterats om ofta helt enkelt avrättar de svårast skadade istället för att ta hand om dem. Totala ryska förluster landar alltså runt 230 000."

Det ligger i linje med de rapporter att ryssarna gärna offrar sina egna om man kan vinna hektar, bostadskvarter, ruiner och åkrar. Ryskt blodbad för att plåga broderfolket låter som en dålig investering.

Kollade igenom flera sidor på Lars ”fortsatt stora ryska förluster” Wilderängs blogg Cornucopia. 80% av alla blogginlägg innehåller ”stora ryska förluster”. Människan är ju helt väck.
Citera
2023-01-14, 00:24
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det var ett stolpskott. Återstår att se om han får rätt att Leopard inte ges tillstånd nästa vecka då. Enligt Bloomberg ska Tyskland ta beslut före toppmötet nästa vecka.

https://twitter.com/patriot_singles/status/1614020573218197517

Tyskarna vaknar väl till liv först när Putin vill återupprätta DDR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in