2023-01-13, 23:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Advokater är riktiga bovar. Det kan lika gärna varit advokaten som kommit på historian JJ har berättat.

Jaa, advokater är inte sällan av sämre virke än dom som dom förvarar. Allt enligt min subjektiva bedömning.
Citera
2023-01-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Fortfarande spekulationer om brottet, orsak, verkan och platsen. Något som jag beskrev TYDLIGT före allt verkar uppdagades. Men fick vissa repressalier ifrån en del myndigheter angående tystnadsplikt och brott mot sedemera.

Tove bragdes om livet i hallen, där en av dem överföll henne bakifrån. Samt den andre kvävde denne genom hålla armen om strupen i att lugna ner personens panikslagna rörelser. Samt att " offret " blev lurad att medfölja till lgh för att återfå stulen egendom. Vilket vad det gäller har beskrivits tidigare.
Något som förtydligar och stärker mordtankarna kring de bägge misstänkta.

På bägge misstänkta finns det dna på både offret såsom de misstänkta har ifrån den dräpta.
Något som som har varit tydligt under utredningen.
Frågan som tidigare var oklart ifall Tove levde i transporten (som bägge utförde med bevisad dna)
ifrån lägenheten till fyndplatsen.
Vem som berövade och bara deltog i Tove avled är väl ganska oväsentlig? Tyvärr fungerar ej Svensk lagstiftning i förnuftets och moralens principer.
En av dem kan få lindrigare straff. Trots att bägge är lika medskyldiga.

De som får lida mest och straffas är tyvärr de anhöriga. För dessa " spån " som med fört detta AVSKYVÄRDA BROTT-HANDLING är begränsade i sin egocentriska tillvaro. Där är de offret ( utan hänsyn till anhöriga ) till själva gärningen. UUUUSCCCCCHHHHHHH. Bli vuxna och TA ERT ANSVAR.

Jasså är det whiskeydags igen?
Vilket namn kör du på BO idag då?
Tuva, Tova, Tove, Tuve?
Har du fått tillåtelse utav myndigheterna att släppa på sekretessen nu som du fick skit för sist att du hade avslöjat topphemliga uppgifter?
Du beskrev tydligt en massa desinformation i alla dina inlägg sist, ska vi köra på förnuft denna gången istället för att försöka skapa trådsanningar?
Tror du fortfarande på att JJ hade stulit Ts "adressbok" och att det var därför JJ tog livet av henne?
Senast redigerad av smalandsbo 2023-01-13 kl. 23:22.
Citera
2023-01-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tyvärr kommer fyndplatsen i sig för alltid vara en unik plats då det förknippas med mordet men om det är nåt särskilt med de kvadratmetrar hon hittades på ska jag låta vara osagt men det som kännetecknar platsen är ju att den är fri från insyn då den är så tätbevuxen.
Ja tyvärr så kommer platsen alltid påminna det frukansvärt sorgliga 😥
Det låter logiskt att de försökte hitta en plats med så lite insyn som möjligt
Citera
2023-01-13, 23:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Vad pratglad betyder vet jag inte, men igår sa ju Rullman att de inledningsvis hade hållt förhör med MH men inte med JJ, för att de bedömde det som att det fanns större möjlighet att få relevant information.

https://sverigesradio.se/artikel/polisen-letade-for-fullt-efter-tove-men-forhorde-inte-misstankta-kvinnan-i-haktet (ca 1:20 in i inslaget).

Svårt att veta vad som har utspelats i de första samtalen, men man kan kanske utgå från att det var taktik, och att det inte handlade om att ge upp.
Citera
2023-01-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, advokater är inte sällan av sämre virke än dom som dom förvarar. Allt enligt min subjektiva bedömning.
En advokat sa till mig en gång att vissa advokater är helt skrupelfria

Att JJ nuvarande advokat valdes till JJ förvånar inte mig
Men jag kan tänka mig också att hon själv inte är så insatt i advokatvärlden så det är troligtvis hennes föräldrars val?
Citera
2023-01-13, 23:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
En advokat sa till mig en gång att vissa advokater är helt skrupelfria

Att JJ nuvarande advokat valdes till JJ förvånar inte mig
Men jag kan tänka mig också att hon själv inte är så insatt i advokatvärlden så det är troligtvis hennes föräldrars val?

Jaa, det är nog föräldrarna som hjälpt till där. Sen kan jag i o för sig tycka att är man misstänkt för ett så grovt brott så bör nog ändå minimikravet vara att man försvaras av en brottmålsadvokat.
Citera
2023-01-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja tyvärr så kommer platsen alltid påminna det frukansvärt sorgliga 😥
Det låter logiskt att de försökte hitta en plats med så lite insyn som möjligt

Om någon missat så är det i den här presskonferensen som polisen får frågan och svarar kring den ”unika platsen”. Runt 8 min in i videon.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/polisen-bekr%C3%A4ftar-kvinnan-som-hittats-d%C3%B6d-%C3%A4r-f%C3%B6rsvunna-21-%C3%A5ringen-1.8463060 7

Lyssnar man lite ordentligt så tror jag att man förstår hur han menar.
När han säger ”unika” en andra gång där så tror jag mer han letade efter ordet ”specifika” som då skulle mena att de hade letat i området men inte på sen speciafika platsen alltså.

(Sen kan man ju tänka sig att JJ skickat sin mobil i Föredadammen eller annat vattendrag eller gömställe , den har hittats, den har ”torkats” och den har ”tömts” och fyndplatsen har hittats i den utdragna processen och då kan man verkligen prata om att det är ett gediget arbete som ligger bakom. Men återigen en gissning.)
Citera
2023-01-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Enligt GW så skulle allt vara löst på en vecka, hur gick det med den expertisen?
Och vadå enligt GW så har inte MH erkänt? har han mer insyn än oss i utredningen?

Ja precis, sånt vi spekulerar om, du spekulerar inte utan du säger att det ÄR så bara för att JJs advokat inte nämner MH i JJs erkännande eller för att MHs advokat inte gått ut i media.
Tänk om hon har erkänt men hennes advokat väljer att vara tyst om det istället för att springa runt på stan och gapa rakt ut vad han och sin klient pratar om?
Och då säger du att MH inte pratar.
Jag sa att MH kanske pratar utav helvete, det är ingen som vet, alltså en spekulation.
DU säger att MH inte säger något och att hon nekar, det är ett påstående.

GWs hjärnceller har krympt pga brännvinet medicinering o ålder - han klarar fortfarande en del på
rutin o minnen men hans slutledningsförmåga är numera rätt kass.

Är JJs advokat den från stockholm som en bytte till - smartaste är att ha en bra advokat max 10 mil bort - i det här läget spelar det nog ingen roll vilken advokat eftersom båda kommer att dömas
Citera
2023-01-13, 23:50
Medlem
Jofs avatar
Mycket bråk om ingenting.
Enda oklara än så länge är motivet, men det är ganska ointressant för domen.
Citera
2023-01-13, 23:54
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, men frågan var om det var den enas mobil eller bådas som ledde polisen rätt.

https://sverigesradio.se/artikel/polisen-sa-hittade-vi-tove

Lyssna nu för f**n själv på vad som sades vid presskonferensen om FP och hur den hittades.
De misstänktas rörelsemönster ledde fram till FP, plural och betyder bådas rörelsemönster.

Om du sen själv lyckas googla om vad åklagaren nu sa, säger han minst en mobil kan knytas till FP!
Citera
2023-01-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vilka killar och otrohetaffärer bråkade TT och JJ om???

H och A?

Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
De uppgifter jag har är från näst sista avsnittet av ”Försvunnen”, del 5.
Jag har ingen aning om sanningshalten då jag själv bott i en småstad och vet hur saker kan förstoras.
Jag vet inte namnen på killarna som var inblandade men både T och J hade varsin kille och kom med otrohetsanklagelser mot varandra.

Det finns på Spotify bland annat.

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Och där framgår det att det handlar INTE om JJ eller TT och deras respektive förhållanden utan en otrohetsaffär mellan Ts kompis som JJ skulle hotade med att avslöja.

Nu kommer vi ha ytterligare 100inlägg från skribenten där hen är bombsäker på att JJ knullade skiten ur Toves Pojkvän och att det är därför JJ mördade Tove...

Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Du verkar ju ha tuggat fradga runt dig själv, take it easy.

(Varsågod).

Det HÄR är vad det handlade om, du är helt åt helvete fel ute och cyklar och kommer med personangrepp och massa trams när du inte ens vet vad du citerar.....
Citera
2023-01-14, 00:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
https://sverigesradio.se/artikel/polisen-sa-hittade-vi-tove

Lyssna nu för f**n själv på vad som sades vid presskonferensen om FP och hur den hittades.
De misstänktas rörelsemönster ledde fram till FP, plural och betyder bådas rörelsemönster.

Om du sen själv lyckas googla om vad åklagaren nu sa, säger han minst en mobil kan knytas till FP!
Jo, det har jag hävdat hela tiden.

SweKingCalle ville däremot ha belägg för påståendet att det gällde båda, varför jag nyligen postat samma länk som du bifogat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in