2023-01-13, 21:45
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Mycket bra och på tiden! Att sådan stackare skall sitta på den positionen med åsikter skapade 1947 är vansinne. Så bra att hon ser till sitt eget bästa och drar dit hennes idioti kan blomma fritt. Låt oss gissa på ett liv i Schweiz med tillhörande kommunistiska förmåner . Bra att de sparkar henne så till den grad att hon "avgår" själv. Som det skall vara

Jag misstänker att utrikesminister Annalena Baerbock (som oväntat visat sig ha rejält hårda nypor) har tröttnat på de Tyska socialdemokraternas konstanta velande och satt ner foten, vilket kan innebära en regeringskris för Olaf Scholz som han definitivt inte har råd med. Därav en kursändring.
Citera
2023-01-13, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Tveksamt. F-35 störtar stup i kvarten.
4 haverier, jämför gärna med rysk skrot.
Citera
2023-01-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag misstänker att utrikesminister Annalena Baerbock (som visat sig har oväntat hårda nypor) har tröttnat på de Tyska socialdemokraternas velande och satt ner foten, vilket kan innebära en regeringskris för Olaf Scholz som han definitivt inte har råd med. Därav en kursändring.

Så är det ja, och nu är det bara för herr Scholtz att acceptera läget och vakna till liv. Tiden för tyskt skitsmörande är över nu. Bra att Annalena påvisade detta!
Citera
2023-01-13, 21:47
Medlem
Citat:
Kan kan jag ju alltid. Men jag vettefan om det där med Rysslands krig.

Jag har ingen aning faktiskt.

Vettefan om det är skrot.
P

Tveksamt. F-35 störtar stup i kvarten.

Det finns olika perspektiv, men bara en sanning.

Fast jag tycker ändå att det är ganska tydligt vad Rysslands vapen är kapabla till.

Det skulle jag som sagt kunna göra, men varför skulle jag förneka något som inte behövs förnekas?

Jag vettefan, det får du nog vända dig till Indien för att få reda på.

Oklart.

Är du 15 år eller?
Du bidrar inte med någonting vettigt i tråden.

Inga svar utan vara påståenden och velande.

Skicka en länk eller bygg upp ett vettigt motargument.

Hade ryssarna haft så bra grejer de påstår hade de inte haft problem att ta över Ukraina första månaden med luftherravälde.

Om det nu går bra för dem, varför har de tappat 50% av sitt ursprungliga annekterade territorium i Ukraina?

Första och sista gången jag skriver till den här skribenten.. Under min värdighet
Citera
2023-01-13, 21:49
Medlem
Citat:
Tydligen inte.

Fast det beror på vem man frågar. En sida har rätt och en sida har fel. Vi som lever i verkligheten vi vet vem som har fel, men vi måste stå ut med dom som har fel ett tag till, tills allt det här har lagt sig, och då kommer det förhoppningsvis komma fram något. Ni hade fel om Covid-19 vaccinen, så sannolikheten att ni har fel om kriget i Ukraina är ganska hög. Det är tyvärr inte så skarpa människor man har att göra med.

Det kan man nog tyvärr lugnt säga. Det är många som känner sig ensamma i livet och behöver bara lite kärlek.

Fast Ukraina började ändå någonstans med Donbass.

Jag påstår ingenting, det är oklart.
[/quote]

Ryssland angrep Ukraina 24/2-22,,inte oklart alls !!

Oklart dock vad ryssen vunnit på angreppet !

Tror inte medelryssen fått ett lyft pga kriget, vilket väl var meningen ?

Eller startar Putin ett krig för att ryssar skall få det sämre ?

Allt har gått åt helvete !, ekonomin, kriget, anseendet utomlands, rubeln, framtiden .
Citera
2023-01-13, 21:50
Avslutad
Citat:
Varför importerar EU rekordnivåer av rysk fulolja kan man då fråga sig? Det måste ändå någonstans ligga i att oljan inte är så ful?
Det är ditt påstående att Eu importerar "rekordmängder" uralolja. Då är det du som har att visa att det ligger till så. Annars är det bara ett tomt påstående. Lika tomt som det är i ditt huvud!
Citera
2023-01-13, 21:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Putin verkar inte ha så lätt med sina ministrar. Rejäl utskällning inför öppen ridå!
https://youtu.be/UjcDcf8UOFg
Citera
2023-01-13, 21:52
Avslutad
Citat:
Jag menar bra
På vilket sätt då? Ingen litar på Poopin längre.
Citera
2023-01-13, 21:53
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
mäh, finns svavel i typ alla olja och bensin, men inte så bra för motorn..
men det är ett enkelt sätt att se om det är rysk fulolja, eller annan olja.

Det är ju gott om okunniga som går på rysstrollerier... nu behöver de inte göra det, pga av okunnight och lathet
Ingen fara för motorn vad jag vet. ger en viss skjuts, svavel brinner bra.
Finns mer saker än svavel som visar att det är rysk olja, tex halt av olika fraktioner och mineraler.
Så den ryska fuloljan kan knappast säljas som Saudisk.
Citera
2023-01-13, 21:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag misstänker att utrikesminister Annalena Baerbock (som oväntat visat sig ha rejält hårda nypor) har tröttnat på de Tyska socialdemokraternas konstanta velande och satt ner foten, vilket kan innebära en regeringskris för Olaf Scholz som han definitivt inte har råd med. Därav en kursändring.

Ja-a.., Scholtz har nog visat sig vara en svag ledare.., och säga vad man vill.., men detta är nog något som Putin har lyckats slå mynt utav. Han lyckades där.

Baerbock. Gillar henne inte, men då går vi offtopic.
Citera
2023-01-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag tycker jag var ganska tydlig. Det går ju för dig att googla. Men om jag då drar en liknelse.

Jag har svårt att röra mig och behöver få ett ärende gjort som du utför åt mig= proxy

Jag har svårt att röra mig och behöver få ett ärende gjort och du köper kryckor till mig så jag kan göra det själv= stöd

Jag kan nog tyvärr inte förklara bättre än så.
Den som behöver kryckor stödjer ju då inte den som köper kryckorna utan det är tvärtom, samtidigt är det han som köper kryckorna som används som proxy av den som behöver dem. Det är alltså ett feltänk från din sida
Citera
2023-01-13, 21:57
Medlem
CanisMinors avatar
Mobilisering 2023 har redan börjat.

https://youtu.be/amGgnM_Il3Y

Inte många fel denna ryss haft så här långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in