2023-01-13, 21:24
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
I hybridkrigföring är det en både väntad och logisk start inför nästa steg.

Litauen är numera ett NATO land med en kritiskt geografiskt läge.

Avgränsar, stänger av Ryzzland och Belarus frånalininggrad K(ryzk enklav).
Och tillgången till Östersjön.
Korridoren, som tillhör Litauen stressar och "hotar" en despot som Putin och hans generaler. Att skära av en del av Litauen och förklara som ryzzland är logik för en ryzz som Putin med geopolitiska ambitioner.

Belarus militära upprustning och ryzka transporter av mängder av trupp och utrustning dit handlar inte om ett anfall mot Kiev. De är välförberdda.
Det handlar om en attack mot Litauen med mål att öppna mot Kalininggrad. Där finns mycket ryzk trupp, flyg och flotta. Och så får man den efterlängtade direkta konfrontationen med NATO och USA. Här gäller det att vara på tå för NATO! Och USA! Och GB! Direkt!

Hoppas jag har fel.
Varför stänga vägen till Kaliningrad? Transporter till och från Kaliningrad har väl ingen inverkan på kriget i Ukraina.

Gabrielius Landsbergis, Litauens utrikesminister är en riktig krigshetsare. Han vill inte ha fred han vill ha utvidgat krig. Det är inte ryssar som vill ha krig med NATO. Det är Landsbergis som vill ha storkrig mellan Ryssland och NATO. Om Landsbergis, får igång krig med Ryssland där 100 000 tals Litauiska män, kvinnor och barn slaktas så är han ansvarig.

NATO-anhängare bryr sig inte om hur många människor som slaktas. Inte om hur många städer som läggs i ruiner. Eftersom man kan skylla allt på ryssarna.
Citera
2023-01-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
DN lyfter det nu, Lambrecht har ju i princip visat sig vara en Tysk Leni Björklund och gjort många defaitistiska och märkliga uttalanden om vapenstöd till Ukraina så jag bettar på att hon gjort sig omöjlig nu när det verkar som om tysktillverkat pansar är på väg till den Ukrianska armén.

https://www.dn.se/varlden/uppgifter-tysklands-forsvarsminister-pa-vag-att-avga/

Mycket bra och på tiden! Att sådan stackare skall sitta på den positionen med åsikter skapade 1947 är vansinne. Så bra att hon ser till sitt eget bästa och drar dit hennes idioti kan blomma fritt. Låt oss gissa på ett liv i Schweiz med tillhörande kommunistiska förmåner . Bra att de sparkar henne så till den grad att hon "avgår" själv. Som det skall vara
Citera
2023-01-13, 21:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Vad har det med kriget att göra? Är det han som sätter stopp för vapenleveranser?
Christine Lambrecht är ingen man, men hon är en djävla idiot.
Höll ett bisarrt tal vid nyår där hon berättade att kriget hade gett henne möjligheter att träffa en massa intressanta människor.
Inte ett ord om lidandet.
I bakgrunden hördes fyrverkeri smälla.
Citera
2023-01-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Thx !

Då börjar det klarna inför den 20 Jan.
Japp. Det börjar likna lite riktig utstädning nu! Snart får vi ju riktiga möten och beslut även i Tyskland. Precis vad vi och ukraina väntat på. DDR är ju inget som skall få innefattas i modern politik även om vissa av de infestrade nötterna blivit inbjudna till moderna avgöranden och politik. Bra gjort av Tyskland!
Citera
2023-01-13, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Fast det är nog en av anledningarna till varför dom är kompisar med varandra.

Ja, Indien har ju fullkomligt dränkt Ryssland med sina avancerade vapen och sin avancerade artilleriammunition.

Vad heter deras motsvarighet till Bofors Excalibur igen, Bombay?

Jag har också hört att Indien kommer att skicka sin mest avancerade stridsvagn till pissryzzarna: Gandhi 2000!

Dessutom har Indien fullkomligt sprängt alla nivåer för oljeimporten från Ryssland. Under 2022 kommer totala mängden olja från Ryssland till Indien, komma upp i nästan 10 % av Italiens tidigare importnivåer.

Helt galna siffror, om det är sant.
Citera
2023-01-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Varför stänga vägen till Kaliningrad? Transporter till och från Kaliningrad har väl ingen inverkan på kriget i Ukraina.

Gabrielius Landsbergis, Litauens utrikesminister är en riktig krigshetsare. Han vill inte ha fred han vill ha utvidgat krig. Det är inte ryssar som vill ha krig med NATO. Det är Landsbergis som vill ha storkrig mellan Ryssland och NATO. Om Landsbergis, får igång krig med Ryssland där 100 000 tals Litauiska män, kvinnor och barn slaktas så är han ansvarig.

NATO-anhängare bryr sig inte om hur många människor som slaktas. Inte om hur många städer som läggs i ruiner. Eftersom man kan skylla allt på ryssarna.

Klart den skall stängas eftersom att den är under VÅR jurisdiktion! Du tror väl inte att Ryssland kan sitta och spy galla utan att få lite VERKLIGA uppstötningar som svar? Såklart det är vi som avgör kaliningrads vara eller icke vara. Det var självklart långt inna kriget i Ukraina, men nu blir det per automatik något som inte ens behöver diskuteras. Apor skall inre driva stater mitt ibland civiliserade stater
Citera
2023-01-13, 21:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
för att den är billig. men några rekordnivår blir det ju inte längre. det är bara piepline olja som gäller.

Den innehåller väldigt mycket svavel och andra orenheter, så den är dyrare att raffinera, men det gör inte så mycket sålänge den är billigare.

Men du kan inte transportera den som "jo det är visst brent/saudi olja", för det är det ju inte.

marginalerna för ryssarna är katastrofala just nu.

ca 10d per fat är vinsten (eller lägre....) borde vara ca 40d per fat om de följt markadspriset (dvs så som de var innan kriget startade (diffen var aldrig mer än +- 1-2%

nu är det stadigt minus 25%-35%..... mot marknadspriset....
https://www.neste.com/investors/market-data/urals-brent-price-difference#023e35ba

har väldigt svårt att se hur ryssen ska täcka det tappet....(blir ännu värre i februari)

i praktiken behöver de 4dubbla sin export.... kanske kan de hitta ca 4 kina och 4 indiens till, och få hjälp av aliens eller nått att bygga ut sin oljeutviningskapictet och logistik.....
Kul grej med svavlet är att det hamnar i olja som säljs utomlands.
Så inte mindre svavel i luften, men bra ögontjäneri.
Citera
2023-01-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ja, Indien har ju fullkomligt dränkt Ryssland med sina avancerade vapen och sin avancerade artilleriammunition.

Vad heter deras motsvarighet till Bofors Excalibur igen, Bombay?

Jag har också hört att Indien kommer att skicka sin mest avancerade stridsvagn till pissryzzarna: Gandhi 2000!

Dessutom har Indien fullkomligt sprängt alla nivåer för oljeimporten från Ryssland. Under 2022 kommer totala mängden olja från Ryssland till Indien, komma upp i nästan 10 % av Italiens tidigare importnivåer.

Helt galna siffror, om det är sant.
Det finns ingen anledning till att bajsa på sig bara för att jag poängterade att Indien och Ryssland har en bra relation.
Citera
2023-01-13, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn

När det gäller pissryssarnas invasion av Ukraina så råder det inga tveksamheter.

Allt är Rysslands fel.
Citera
2023-01-13, 21:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Japp. Det börjar likna lite riktig utstädning nu! Snart får vi ju riktiga möten och beslut även i Tyskland. Precis vad vi och ukraina väntat på. DDR är ju inget som skall få innefattas i modern politik även om vissa av de infestrade nötterna blivit inbjudna till moderna avgöranden och politik. Bra gjort av Tyskland!

Men är det de..?

Gamla DDR väljare som slår bakut ? (har frågat om det tidigare men inte fått något svar)

För jag syns det är mystiskt, i stort sätt hela östeuropa har vänt ryggen till Sovjet/Ryssland. Ifrån Polen och hela vägen söderut.., och så skall det finnas en "koloni" med östtskland som är "pro Ryssland" ?

Inte vänsterhjon i Berlin, eller märkliga UFO`n i västtyskland ?
Citera
2023-01-13, 21:42
Medlem
Citat:
Kan kan jag ju alltid. Men jag vettefan om det där med Rysslands krig.

Jag har ingen aning faktiskt.

Vettefan om det är skrot.

Tveksamt. F-35 störtar stup i kvarten.

Det finns olika perspektiv, men bara en sanning.

Fast jag tycker ändå att det är ganska tydligt vad Rysslands vapen är kapabla till.

Det skulle jag som sagt kunna göra, men varför skulle jag förneka något som inte behövs förnekas?

Jag vettefan, det får du nog vända dig till Indien för att få reda på.

Oklart.

Och där blev det ju helt klart tillsammans med att du inte fattade begreppet ”fulolja” att du är typexemplet på ett troll som presenterar dig med några försiktiga väldigt infantila inlägg för att sedan direkt gå all-in med hela manuspärmen, inklusive rena bot-svar enligt ovan.

Jag förstår verkligen inte varför någon orkar sitta och skriva sådan skit sida efter sida. Is it the pay or do you enjoy the lay?
Citera
2023-01-13, 21:44
Medlem
Citat:
Det finns ingen anledning till att bajsa på sig bara för att jag poängterade att Indien och Ryssland har en bra relation.

vad menar du med bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in