2023-01-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
De uppgifter jag har är från näst sista avsnittet av ”Försvunnen”, del 5.
Jag har ingen aning om sanningshalten då jag själv bott i en småstad och vet hur saker kan förstoras.
Jag vet inte namnen på killarna som var inblandade men både T och J hade varsin kille och kom med otrohetsanklagelser mot varandra.

Det finns på Spotify bland annat.

Och där framgår det att det handlar INTE om JJ eller TT och deras respektive förhållanden utan en otrohetsaffär mellan Ts kompis som JJ skulle hotade med att avslöja.

Nu kommer vi ha ytterligare 100inlägg från skribenten där hen är bombsäker på att JJ knullade skiten ur Toves Pojkvän och att det är därför JJ mördade Tove...
Citera
2023-01-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nja de har väl ändå sagt att de fått fram rörelsemönstret från en av mgm telefon ?
Polisen sa att de fått fram fyndplatsen av båda tjejernas rörelsemönster
Citera
2023-01-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack för ett väldigt informativt svar!

Eftersom de facto tog över två veckor att få fram koordinaten så hade hon varit stendöd när dom hittade henne, om dom nu utgick från att hon kunde vara vid liv när tjejerna anhölls. Försöker bara begripa valet av strategi åklagaren tog.

Jag utgår från att åklagaren vet att det i bästa fall tar ett par dagar att få fram exakta koordinater/positioner, och med lite krångel flera veckor.

Jag blir lite fundersam när åklagaren lägger alla ägg i denna korg och inte ens försöker få fram info från J, i detta kritiska skede. Även om hon gjorde klart för polisen där på måndagen att hon håller fast vid sin story och inte viker en tum, så har han väl inte så mycket att förlora. Jo, han riskerar att hon låser sig och ett ev erkännande drar ut på tiden. Men tiden är vital om dom tror sig leta efter en levande skadad person.

Med bakrund av detta tror jag att platsundersökningen i J s lägenhet gav sådana utslag att dom var tämligen säkra på att hon var avliden. Annars tycker jag åklagaren tog ett märkligt beslut i och med att polisen inte förhörde henne förens efter kroppen anträffades.

Fint att det uppskattas.

"Forskas" väl mycket inom kriminologin och GW är ju ett exempel på detta och visa av erfarenheten så har de kommit fram till att det inte är så bra att MGM låser sig i sin "lögn" och istället så bedömer de utredningsläget vara så bra att de kommer ha ett bra utgångsläge när förhören väl återupptas. Men ja ett uppehåll på 18 dagar kan tänkas vara länge eftersom det ändå var lite kritiskt där att hitta Tove.

Men det är inte medeltid då man kunde hänga upp nån upponer och slå med en påk tills MGM yppade var BO hade gömts.
Så man får väl ha lite respekt för tillvägagångssättet där.

Och ja det är förjävligt att så många lade tid och ork och pengar på att hitta henne när JJ visste hela tiden. Varje minut och timme där för anhöriga var väldigt smärtsam.

Åklagaren förklarar det rätt bra hur de resonerat tycker jag. På ett sätt har hon fått "svettas" lite.

Denna approach kan också indikera, om jag ska fortsätta på tema mobil, att de tidigt insatt att det varit rätt öppna spjäll vad gäller platsdata i mobilen. Alltså god tillgång. Det är det åklagaren kan mena med att de fokuserade på mobilen.

JJ ville och tänkte inte berätta.

Hennes mobil både ville och kunde så då la de krutet där.

När väl koordinat och fyndplats och Tove hittats så hade polisen en än tydligare bild av att JJ's berättelse inte stämde. I rena bevis. Och 18 dagar senare hade hon ju ett och annat att förklara då. Istället för att bara berätta utifrån sin version.
Citera
2023-01-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Din text är oläsbar. Dela upp den i stycken och sluta skriv .... tusen gånger. Redigera!
För mig gick det bra att läsa hans inlägg
Senast redigerad av Anedin 2023-01-13 kl. 21:42.
Citera
2023-01-13, 21:22
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
"Visa mer"(det fetade)? Hur gör du när du skriver? skriver du på någon annan sida och klipper och klistrar eller hur lyckas du?
Vad är det för text som inte kom med?
Han skrev ju om sitt inlägg.
Citera
2023-01-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Går ni in på radio Jönköping så ligger ett klipp på när Åklagaren berättar om hur det fick en dålig känsla direkt ang T o att hon skulle vara vid liv....är sämst på o dela länkar..sorry. Tjejerna gav historier som gav flera frågetecken. Jag tror att när T skulle gå hem så kanske hon sade något dumt...JJ såg svart...tog ett grepp runt halsen med armen bakifrån....Drog ner T på golvet...o Jag tror att M satte sig över T's ben...mage....(de 5-10 sparkarna som grannen hörde tror jag var T's sista försök att värja sig).....Tjejerna inser att T är död....markerar hårt mot M vad som gäller.....M får order om att rulla in T i en tunn madrass eller täcken...surra fast med tejp....J går ner för o köra fram bilen till källartrappan...men grannen tittar ut...mc resan blir oplanerat av....J kommer tillbaka....M o J smyger ner för trappuppgången....drar ner pkt för trappen...inte tungt o låter inget....ner till källaren.....andas....o får sedan kämpa med T uppför källartrappa o in i bilen.....mobilerna är avslagna...förutom T's....Mobilen dumpas i en dagvattenbrunn eller ett vattendrag.....de åker ut mot fyndplatsen...o in på den lilla lilla vägen....De lastar ut T...o börjar o kämpa med o få in henne en bit från vägen ....är bäcksvart....o de får panik...så de slår på en av mobilerna för att kunna använda mobilens ficklampa......bara min teori...inget annat......Sedan så kan man ju inte vara annat än förvånad över tjejernas tystnad i häktet...någon bakomliggande diagnos,diagnoser på båda som gör att de kan hålla tyst? Polisen kände direkt i inledande förhör att JJ's historia var totalt fel...blåljög...o därav tog polisen beslutet att inte förhöra henne de första 14 dagarna.....Maja kanske pratade mer...men höll samtidigt tyst om sanningen.....Jag är säker på att båda tjejerna ligger bakom misshandeln,mordet på T....M har ju också uppenbarligen ljugit i förhör.....hon såg ju T lämna lägenheten...vilket är bullshit....allt gott
Tror att din analys är nära sanningen

Maja har beskrivits som ganska oskyldig här i tråden
Hon sitter och blåljuger och jag tror som du att hon är lika skyldig
men samtidigt blir jag lite tveksam pga att JJ i sitt erkännande inte nämner Maja
vad hon gjorde
Citera
2023-01-13, 21:30
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Polisen sa att de fått fram fyndplatsen av båda tjejernas rörelsemönster

Grevens sammanställning

Tisdag 10 januari:

Åklagaren kommenterar utredningen:
- Lägenheten är den sannolika och huvudsakliga brottsplatsen. Därför är misstankarna nu mord och brott mot gravfriden, inte längre människorov.
- Minst en av de misstänktas mobiltelefoner har funnits vid fyndplatsen av kroppen den aktuella natten. (AB)
- Minst en av de misstänkta hade med sig sin mobiltelefon till fyndplatsen samma natt
- JJ:s medgivande stärker de misstankar utredarna haft sedan början av utredningen
- Toves mobiltelefon är ej återfunnen.

(Källa: SR, om inget annat anges.)

Minst en av de häktades mobil på fp ?

Men det kanske har kommit uppdaterade uppgifter om bådas mobiler på fp de senaste,
Annars är det fel att skriva att bådas telefoner är kopplade till fp ?
Citera
2023-01-13, 21:36
Medlem
Citat:

men samtidigt blir jag lite tveksam pga att JJ i sitt erkännande inte nämner Maja
vad hon gjorde
Håller med dig om att det känns lite konstigt att det verkar som att JJ själv stått för gärningen men känns omöjligt att M inte deltog eller såg vad som hände iaf.,

Hade M varit helt oskyldig så borde hon gråtit som ett barn o berättat sanningen tänker jag.
Citera
2023-01-13, 21:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fint att det uppskattas.

"Forskas" väl mycket inom kriminologin och GW är ju ett exempel på detta och visa av erfarenheten så har de kommit fram till att det inte är så bra att MGM låser sig i sin "lögn" och istället så bedömer de utredningsläget vara så bra att de kommer ha ett bra utgångsläge när förhören väl återupptas. Men ja ett uppehåll på 18 dagar kan tänkas vara länge eftersom det ändå var lite kritiskt där att hitta Tove.

Men det är inte medeltid då man kunde hänga upp nån upponer och slå med en påk tills MGM yppade var BO hade gömts.
Så man får väl ha lite respekt för tillvägagångssättet där.

Och ja det är förjävligt att så många lade tid och ork och pengar på att hitta henne när JJ visste hela tiden. Varje minut och timme där för anhöriga var väldigt smärtsam.

Åklagaren förklarar det rätt bra hur de resonerat tycker jag. På ett sätt har hon fått "svettas" lite.

Denna approach kan också indikera, om jag ska fortsätta på tema mobil, att de tidigt insatt att det varit rätt öppna spjäll vad gäller platsdata i mobilen. Alltså god tillgång. Det är det åklagaren kan mena med att de fokuserade på mobilen.

JJ ville och tänkte inte berätta.

Hennes mobil både ville och kunde så då la de krutet där.

När väl koordinat och fyndplats och Tove hittats så hade polisen en än tydligare bild av att JJ's berättelse inte stämde. I rena bevis. Och 18 dagar senare hade hon ju ett och annat att förklara då. Istället för att bara berätta utifrån sin version.
Det vore maximalt slöseri ned resurser, tid och pengar med att förhöra J. Polis och åklagare befarade det värsta direkt och J levererade en helt osannolik historia. Att sedan hålla förhör utifrån magkänsla med en som blåljuger kan inte vara framgångsrikt, tvärtom det skulle kunna tillintetgöra förtroendeskapandet.
Citera
2023-01-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Han skrev ju om sitt inlägg.

Nu ja, om du tittar på inlägget så ser du att det är redigerat nu.
Citera
2023-01-13, 21:40
Medlem
Citat:

vad hon gjorde

Källa på det fetade, tack
Citera
2023-01-13, 21:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Grevens sammanställning

Tisdag 10 januari:

Åklagaren kommenterar utredningen:
- Lägenheten är den sannolika och huvudsakliga brottsplatsen. Därför är misstankarna nu mord och brott mot gravfriden, inte längre människorov.
- Minst en av de misstänktas mobiltelefoner har funnits vid fyndplatsen av kroppen den aktuella natten. (AB)
- Minst en av de misstänkta hade med sig sin mobiltelefon till fyndplatsen samma natt
- JJ:s medgivande stärker de misstankar utredarna haft sedan början av utredningen
- Toves mobiltelefon är ej återfunnen.

(Källa: SR, om inget annat anges.)

Minst en av de häktades mobil på fp ?

Men det kanske har kommit uppdaterade uppgifter om bådas mobiler på fp de senaste,
Annars är det fel att skriva att bådas telefoner är kopplade till fp ?
Leta upp och lyssna på pressträffen polisen hade efter T återfunnits. Där klargör de hur de fått fram den "unika platsen", ett uttryck som myntades då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in