2023-01-13, 20:07
Medlem
JustZlatans avatar
Finns det ett jobb som man bara jobbar på helger, dvs lördagar och söndagar och man tjänar minst 10k netto per månad? Jag menar inte säsongsjobb.
Citera
2023-01-13, 20:10
Avslutad
Taxichaufför? Beror ju på hur bra chaufför man är men vet en på forumet som dragit in storkovan som taxichaffis.
Citera
2023-01-13, 20:15
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Finns det ett jobb som man bara jobbar på helger, dvs lördagar och söndagar och man tjänar minst 10k netto per månad? Jag menar inte säsongsjobb.
Hora?
Citera
2023-01-13, 20:15
Medlem
MuscleSharks avatar
Visst finns det alltid.
Så sent som idag hörde jag en släkting som funderar på att söka jobb på något kostillskottsföretag där man endast jobbar Lördag-Söndag (12-timmarspass). Tydligen rätt bra betalt också. Dock är det nog rätt drygt arbete kan jag tänka mig. Arbetsuppgifterna involverar nog att stå/sitta och titta på ett rullande band hela dagarna.
Citera
2023-01-13, 20:18
Medlem
killawifes avatar
ICA maxi har öppet 6-23. Om du jobbar 6-23 bara söndagar så är det totalt 17 timmar som du får 100% OB för. Så 34 timmar i veckan a ca 140:- i timmen. Det borde räcka.
Senast redigerad av killawife 2023-01-13 kl. 20:30.
Citera
2023-01-13, 20:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Taxichaufför? Beror ju på hur bra chaufför man är men vet en på forumet som dragit in storkovan som taxichaffis.

Då måste man köra in ca 5000 kr per dag, 10 000 kr per helg. Det är jävligt jobbigt.
Citera
2023-01-13, 20:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
ICA maxi har öppet 6-23. Om du jobbar 6-23 bara söndagar så är det totalt 17 timmar som du får 100% OB för. Så 36 timmar i veckan a ca 140:- i timmen. Det borde räcka.

Finns det inga vilotidsregler där? Men tror inte jag skulle klara av alla idiotkunder som handlar på ICA Maxi.
Citera
2023-01-13, 20:26
Medlem
Citat:
ICA maxi har öppet 6-23. Om du jobbar 6-23 bara söndagar så är det totalt 17 timmar som du får 100% OB för. Så 36 timmar i veckan a ca 140:- i timmen. Det borde räcka.

Tillåter Arbetstidslagen sådan arbetstid?

Jag läste att man får 100% OB efter 12.00 på lördagen också, men inte på ICA maxi?
Citera
2023-01-13, 20:27
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Finns det inga vilotidsregler där? Men tror inte jag skulle klara av alla idiotkunder som handlar på ICA Maxi.

Jo. Men om du bara jobbar ETT pass i veckan så har du tillräckligt med vila emellan. Man får faktiskt jobba 17 timmar om man vill men jag tror ärligt talat att alla söndagspass är tagna i alla ica-butiker i hela sverige. Jag tyckte bara idén var lite cool att man rent tekniskt kan jobba EN dag i veckan och få en heltidslön för det.
Man kan ju jobba på lagret och slippa alla kunder?
Citera
2023-01-13, 20:29
Medlem
InnesIs avatar
På mitt förra jobb hade vi en timvikare som brukade jobba 5 dagar i veckan (alltså lika mycket som i tid som en fastanställd men på timlön) som sedan började jobba enbart helg på teknikmagasinet. Har för mig att han jobbade 10 timmar lördag och 10 timmar söndag. Han sa då att han tjänade bättre på detta än 5 dagars jobb tidigare. Det säger inte så mycket eftersom jag varken har siffror på hans lön innan eller efter jobbytet men det säger ändå en del om att när man väljer att jobba kan spela stor roll. Tror han fick 100% OB och lite högre timlön.
Citera
2023-01-13, 20:29
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Tillåter Arbetstidslagen sådan arbetstid?

Jag läste att man får 100% OB efter 12.00 på lördagen också, men inte på ICA maxi?

Jo, man får jobba längre än 8 timmar.

Ja, man får 100% OB även på lördagar efter 12, men då får man ju bara ut totalt 22 timmars lön den dagen. Dåligt om man kan få 34 på söndagen.
Citera
2023-01-13, 20:30
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Jo. Men om du bara jobbar ETT pass i veckan så har du tillräckligt med vila emellan. Man får faktiskt jobba 17 timmar om man vill men jag tror ärligt talat att alla söndagspass är tagna i alla ica-butiker i hela sverige. Jag tyckte bara idén var lite cool att man rent tekniskt kan jobba EN dag i veckan och få en heltidslön för det.
Man kan ju jobba på lagret och slippa alla kunder?
Är det så enligt kollektivavtalet? Säger inte att du har fel då jag själv inte vet men det verkar osannolikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in