2023-01-13, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ryssland har ett övertag i antalet artilleripjäser. Det har nog haft stor betydelse men vi får se hur detta utvecklas.
Jag uppfattar den ukrainska motståndsviljan som mycket stark.

Ukraina verkar slåss mycket bra, som nämnt jag tänker på SS och slutstriderna
Citera
2023-01-13, 18:43
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Frågan är redan besvarad i det aktuella inlägget. Läs noggrannare innan du citerar mig tack.

Något svar till detta som jag frågade?
Ni som akademiker med enorma kunskaper om allt och alla, varför sitter ni på FB och kommenterar?
Ni borde tillhöra världseliten inom alla områden

Ni verkar ha full koll på allt som sker i världen, så varför sitter ni här och bryr er om
ukrainas försvar mot nazi/terror/bögnationens invasion?
Senast redigerad av leach 2023-01-13 kl. 18:46.
Citera
2023-01-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Ukraina verkar slåss mycket bra, som nämnt jag tänker på SS och slutstriderna
Ja men det verkar som att dom har det där i blodet ändå på något vis.
Citera
2023-01-13, 18:45
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Då var vi där igen. Det är offrets fel.
Hade hon bara haft andra kläder på sig...
Fy f_n.

Du vet inte att vi är offret. Jag har alltid tagit för givet att vi skulle vara det. Men nu har jag insett att det kanske inte blir så.
Citera
2023-01-13, 18:46
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Hur fan läser du?
OM du är ryss skrev jag...
Och ingen sympati till desertörer som inte hörsammar inkallelseorder i händelse av krig.

Du svarade inte på frågan. Har man plikt om man är ryss?
Citera
2023-01-13, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Ja men det verkar som att dom har det där i blodet ändå på något vis.

Dom och Ryssarna är samma folk så detta är som ett derby man ger allt, Sverige Finland i hockey
Citera
2023-01-13, 18:49
Medlem
Citat:
Dom och Ryssarna är samma folk så detta är som ett derby man ger allt, Sverige Finland i hockey
Det verkar ändå som att Ukraina ha lite mer SS i blodet än vad Ryssland har. Jag vettefan hur det där ligger till men det har med med Stefan Bandera och allt det där att göra.
Citera
2023-01-13, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så när de har gjort detta kommer de lämna tillbaka all ockuperad mark antar jag?

Eller är målet att utvidga Ryssland och nazisterna är en (av många) dimridåer som endast ytterst svagsinta kan gå på.

Målet är att ta hand om ryssarna i Ukraina och att skapa en DMZ precis som USA hanterar grannar som ej är fullt kompisar med.
Citera
2023-01-13, 18:52
Medlem
Citat:
Målet är att ta hand om ryssarna i Ukraina och att skapa en DMZ precis som USA hanterar grannar som ej är fullt kompisar med.

Ja, att de annekterade mark som de dagen efter förlorade var en klassisk skenmanöver
Citera
2023-01-13, 18:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du vet inte att vi är offret. Jag har alltid tagit för givet att vi skulle vara det. Men nu har jag insett att det kanske inte blir så.
Det du menar är att det är Ukrainas eget fel att de blir invaderade.
Om man lyssnar på den som är aggressiv så finns det alltid en "förklaring" till våldet.
Spela inte dum.
Citera
2023-01-13, 18:58
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ren lögnpropaganda som inte stämmer alls med fakta på marken. Ryssland lär uppnå målen till sommaren eller hösten. Ukraina kan inte mörka sina enorma förluster länge till nu. Det enda som talar emot detta scenario vore om Polen dåraktigt nog sätter boots on the ground på USA:s begäran, vilket det tyvärr finns en viss risk för.

Ren lögnpropaganda som inte stämmer alls med fakta på marken. Ukraina lär uppnå målen till sommaren eller hösten. Ryssland kan inte mörka sina enorma förluster länge till nu. Det enda som talar emot detta scenario vore om Vitryssland dåraktigt nog sätter boots on the ground på Rysslands begäran, vilket det knappt finns en viss risk för *

Gjorde en liten verklighetscheck åt dig, varsågod!
Citera
2023-01-13, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, att de annekterade mark som de dagen efter förlorade var en klassisk skenmanöver

Nu fattar jag inte, vilken mark pratar du om och vad har det med DMZ att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in