2023-01-13, 13:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg har fått med meg denne PSS. Men han og konas ekstravagante liv, passer ganske enkelt ikke inn i min gjerningsmann profil. GM hadde aldri gått med på slikt penge sløseri.

Politiet har jo gjort alt de kan for å skvise informasjon ut av RU. Men det er ganske enkelt ikke noe der. Det siste halmstrået var at RU er så dum at han ikke forstår at han har vært i kontakt med GM.

Derfor er jeg nå åpen for at GM er i TEHs nettverk. At TEH har fått tilbakemeldinger fra RU om innholdet i samtalene mellom TH og RU er vel logisk. Om han så har videreformidlet dette til en tredje part er spørsmålet nå. I så fall er det TEH og ikke RU som bør ha en anelse om hvem GM er.

Forsåvidt et poeng. PSS virker i det hele tatt litt for skjødesløs til å være GM i denne saken.
Da er kanskje kompisen hans, som er bindeleddet mot MZ/RU, mer aktuell. Uten at jeg vil
nevne navn på vedkommende, siden han etter det vi vet ikke inngår i etterforskningen. Så langt.

Med forbehold om at vi nok ellers er uenige om teorier.
Citera
2023-01-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Forsåvidt et poeng. PSS virker i det hele tatt litt for skjødesløs til å være GM i denne saken.
Da er kanskje kompisen hans, som er bindeleddet mot MZ/RU, mer aktuell. Uten at jeg vil
nevne navn på vedkommende, siden han etter det vi vet ikke inngår i etterforskningen. Så langt.

Med forbehold om at vi nok ellers er uenige om teorier.
Dere skriver jo hele tiden at familien ikke vil snakke med politiet og det inkluderer vel da også TEH. Noe som er en katastrofe for den nye etterforsknings gruppen, dersom det er TEH og ikke RU som sitter med opplysningene de leter etter.

Strategien med å overøse TEH med beskyldninger om alt mulig rart, for på den måten tvinge ham til å forsvare seg og derigjennom fiske ut ønsket informasjon fra ham, har i hvert fall ikke fungert.

PS: Hvis du leser dette TEH og har en anelse om hvem som er GM, kan du sende meg en melding.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2023-01-13 kl. 13:39.
Citera
2023-01-13, 13:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Dere skriver jo hele tiden at familien ikke vil snakke med politiet og det inkluderer vel da også TEH. Noe som er en katastrofe for den nye etterforsknings gruppen, dersom det er TEH og ikke RU som sitter med opplysningene de leter etter.

Strategien med å overøse TEH med beskyldninger om alt mulig rart, for på den måten tvinge ham til å forsvare seg og derigjennom fiske ut ønsket informasjon fra ham, har i hvert fall ikke fungert.

PS: Hvis du leser dette TEH og har en anelse om hvem som er GM, kan du sende meg en melding.

"Familien" er i dette tilfellet representert ved eldste datter, som igjen uttaler seg gjennom deres felles bistandsadvokat. TEH har aldri ordlagt seg offentlig overhodet i denne saken, og når alle uttalelser går via "arveprinsessen", blir det litt vanskelig å vite hvem man egentlig forholder seg til. Mantraet har gjennomgående vært at de støtter sin far 100%, og nekter å tro at han har noen skyld i saken.

Synes forøvrig ditt plutselige fokus på TEH kunne vært begrunnet litt bedre. Du svarte jo ikke på spørsmålet jeg stilte deg i forrige innlegg.
Citera
2023-01-13, 13:59
Medlem
Citat:
"Familien" er i dette tilfellet representert ved eldste datter, som igjen uttaler seg gjennom deres felles bistandsadvokat. TEH har aldri ordlagt seg offentlig overhodet i denne saken, og når alle uttalelser går via "arveprinsessen", blir det litt vanskelig å vite hvem man egentlig forholder seg til. Mantraet har gjennomgående vært at de støtter sin far 100%, og nekter å tro at han har noen skyld i saken.

Synes forøvrig ditt plutselige fokus på TEH kunne vært begrunnet litt bedre. Du svarte jo ikke på spørsmålet jeg stilte deg i forrige innlegg.
Det kan være TEH og ikke RU som har en anelse om hvem GM er. Å det er begrunnelse nok.

At TH ikke har noen skyld i saken er jeg faktisk enig i, og ser på alle teorier om han som GM, som ren underholdning, ikke noe annet.

Så TEH har ikke sagt et ord, interessant.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2023-01-13 kl. 14:01.
Citera
2023-01-13, 15:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det kan være TEH og ikke RU som har en anelse om hvem GM er. Å det er begrunnelse nok.

"Kan være" er ikke en begrunnelse, men en spekulasjon.
Det kan også være andre i THs krets som var til stede på Futurum.

Du har i nesten tre år påstått at en kriminell person i RUs perifere omgangskrets
brukte opplysninger som RU la ut på nett til å organisere en kidnapping av AE. Såvidt meg bekjent
har ikke TEH skrevet et kløyva ord på nett om hverken krypto eller "hvalen".

Da er det ganske syltynt å plutselig mistenke andre, uten en gang å gi en årsak til dette.

Prøv litt hardere.
Citera
2023-01-13, 15:43
Medlem
Citat:

Du har i nesten tre år påstått at en kriminell person i RUs perifere omgangskrets
brukte opplysninger som RU la ut på nett til å organisere en kidnapping av AE. Såvidt meg bekjent

Da er det ganske syltynt å plutselig mistenke andre, uten en gang å gi en årsak til dette.

Prøv litt hardere.
Nei, min tanke har vært at RU, når han som kjent snakket om TH (Hvalen) og sine planer til folk rundt seg, utilsiktet ga GM opplysninger, ikke nødvendig vis på nett. Operasjon Frank viser at politiet tenkte det samme og ville se hvem han kontakter i en gitt situasjon.

På samme måte kan TEH ha utilsiktet gitt GM opplysninger og derfor ha en anelse om hvem GM er.

At noen andre var til stede og hørte hva RU og TH snakket om, tror jeg ikke.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2023-01-13 kl. 15:46.
Citera
2023-01-13, 15:56
Medlem
Citat:

Prøv litt hardere.

Les: brukt tre år på å forsøke å fjerne mistanken mot RU. Bare å tenke sitt.
Citera
2023-01-13, 16:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
På samme måte kan TEH ha utilsiktet gitt GM opplysninger og derfor ha en anelse om hvem GM er.

Selvsagt. Og det kan være MPU, MZ, bandkompisene til TEH, VE, MB etc. etc.
Er bare litt vrient når vi ikke har noen dokumentasjon på slikt snakk, annet enn
det RU så skjødesløst slang om seg.

Mange kan ha snakket om "gutten som gikk til Futurum for å gjøre seg feit".
Og mange kan ha fattet interesse for skrytet hans. Men foreløpig er det kun
han, PSS, "hvalen" og en til som er siktet i saken, Som vi vet om, iallefall.
Citera
2023-01-13, 16:23
Medlem
Citat:
Selvsagt. Og det kan være MPU, MZ, bandkompisene til TEH, VE, MB etc. etc.
Er bare litt vrient når vi ikke har noen dokumentasjon på slikt snakk, annet enn
det RU så skjødesløst slang om seg.

Mange kan ha snakket om "gutten som gikk til Futurum for å gjøre seg feit".
Og mange kan ha fattet interesse for skrytet hans. Men foreløpig er det kun
han, PSS, "hvalen" og en til som er siktet i saken, Som vi vet om, iallefall.
Men det er nok ikke så mange som passer inn i den helt spesifikke gjerningsmann profilen og samtidig har snakket med TEH om RUs samtaler med TH.
Citera
2023-01-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Og så?

Det kommer klart fram i artikkelen at vitnemålet er ugyldig da han stakk av uten å signere det.

Ditt svar/kommentar her er hvorfor dere i hatergruppen er vanskelig å ta seriøst.
Citera
2023-01-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Ditt svar/kommentar her er hvorfor dere i hatergruppen er vanskelig å ta seriøst.

Det er ditt svar på hva?
Citera
2023-01-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er ditt svar på hva?

Ingen vits å diskutere med en som ikke vil forstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in